Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 10:16 | |
![]() | På torget i Bodø var det en skogsgubbe med asiatiske medhjelpere og Ford transit varebil som solgte bokser med ca 7 dl selvplukket multebær til 199 kr stykket. Valgte heller grullbufet på restaurant til kr 198,-. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-08-14 10:57 | |
![]() | For ca 10 år siden var jeg innom en gourmetbutikk i Trondheim. Der hadde de til salgs en selvhermetisert trøffel på størrelse med en stor champignongsopp dvs ca 45 gram og jeg tror prisen var ca 869 kr eller noe sånt. | |
| ave - Administrator | 2011-08-14 12:14 | |
![]() | @bearo, jeg snakker som forbruker, ikke som daglig leder av Tusenfryd;) | |
| Fiskemann | 2011-08-14 13:36 | |
![]() | Til de som reagerer på mat/restaurantpriser: Dette kan være typiske driftsutgifter for en restaurant: - råvarer - lønn til ansatte (arb.giveravgift, feriepenger, sykelønn) - obligatorisk tjenestepensjon - mva - transport/drivstoff - vedlikehold og reparasjoner - strøm - kommunale avgifter - lån/avdrag/renter - ulike investeringer i driftsmidler - telefoni/internett - og sikkert en haug andre utgifter jeg ikke kommer på Det faktum at noen tar risikoen ved å åpne/drive/kjøpe feks en restaurant/butikk betyr selvsagt at de også skal kunne få avkastning. Synes man ting og mat er dyrt kan man: - starte noe selv og selge for langt lavere priser enn andre og ta denne risikoen selv. - la være å handle det man synes er dyrt - slutte å klage - forstå at ting koster det det koster og at for så vidt markedet bestemmer. | |
| gerdmarie | 2011-08-14 13:50 | |
![]() | Når jeg leser om norske priser, så antar jeg de er i forhold til norske lønninger. Tusenfryd er vel et etablissement som kun har sommeråpent. Hvor mye må de da tjene i løpet av sommeren for å dekke sine årlige utgifter? Det samme med Baroniet Rosendahl (?). Å drifte et sånt anlegg må være svært dyrt og det er vel sommerturistene som skal betale for denne driften? Fiskemann har listet opp mange detaljkostnader, og ved å overføre dette til egen husholdning, har man vel en ide om omkostningene med disse anleggene. Bare tenk på omkostningene ved vedlikehold av egen bolig! Rentekostnader som folk skriker opp om så snart det blir en aldri så liten stigning. Nå har det jo ikke vært noe en stund, men panikken synes å bre seg så snart bankene snakker frempå om rentehøyninger. På Tusenfryd skal vel alt utstyr vedlikeholdes i løpet av vinteren så det ikke skjer skader når barn og voksne benytter anlegget. Jeg har både barn og barnebarn, men ingen av dem har ytret ønsker om å dra til Tusenfryd, men har vært fornøyd med å dra til Grøna Lund, som også koster mye, men det var en engangsforeteelse og dermed overkommelig. En billig ferie tatt i betraktning at vi etterpå var i hjemmeområdet og fant på ting sammen, noe vi ellers hadde små muligheter for resten av året. Jeg håper dere får en fin ferie i sommernorge til tross for prisene. | |