Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 484 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
BeeJay | 2011-10-04 15:55 | |
![]() | Har ikke lest alle innleggene. :) Mine hunder har vært scæfere, og en blanding av buhund og hummer og kanari. Praktfulle hunder, alle tre. Dessverre, altfor mange skulle aldri hatt hund, det burde vært en slags sertifikatordning med obligatoriske kurs før man fikk lov til å ta ansvar for levende vesener. Jeg har vært to ganger i USA og jobbet frivillig på "animal sanctuary" hvor de tok seg av mishandlede og hjemløse husdyr. Så at det på en eller annen kanal faktisk går en serie fra Dog Town, den delen som tar seg av hundene. De hadde 600 hunder da jeg var der, og jeg holdt meg mest hos hundene. Fy søren for noen skjebner noen av disse dyrene hadde lidd, for en ondskap fra mennesker de hadde vært utsatt for. At det kunne bli trygge, stabile, lykkelige hunder av dem, må tilskrives en utrolig dyktig og tålmodig stab. Ca 70 prosent får et nytt hjem, resten får leve sine liv der, hos Best Friends Animal Sanctuary, som har vokst fra noen idealistiske bestevenner som startet det hele, til en stor organisasjon. Noen hunder blir betraktet som ikke adopterbare. Der er mødrehjem og gamlehjem og klinikk osv. Kattene bor et elt annet sted i den vakre dalen enn hundene, der er hester og eseler og der var etpar sauer sist jeg var der (mest bortskjemte sauene på kloden), geiter osv. Og et område for ville fugler som var skadet, ble pleiet og sluppet ut igjen. Disse ble tatt hånd om av sertifiserte wildlife-"pleiere". Jeg reiser dit igjen når sjansen byr seg, selv om det betyr å stå opp tidlig og jobbe hardt hele dagen. Det skjer i fantastiske omgivelser i fjellene i UTah. Sia, der hadde de ulvehybrider, noen utrolig vakre, vennlige vesener, som ikke var tatt godt nok hånd om. Men de som jobbet med dette, var ikke glad for uansvarlig avl på disse, de egner seg ikke som kjeledyr for hvemsomhelst, det var for mye villdyrinstinkter . Selv forelsket jeg meg helt i dem og jobbet mye med dem. De ble etterhvert omplassert til et sted i New Mexico, hvor de tar seg av ulver født i fangenskap og ulvehybrider. Disse klarer seg ikke om de blir sluppet fri sånn uten videre. Der har de et stort område til disposisjon. | |
BenteNi | 2011-10-04 18:46 | |
![]() | Har en lagottovalp, herlige hunder, lette å trene, allergivennlige:) | |
ka-ramella - Ikke medlem lenger | 2011-10-04 19:16 | |
![]() | Ja, Torgny Lindgrens Batseba er ei god bok. Men jeg må ta et lite forbehold: Det er veldig lenge siden jeg leste den. | |
Cygnus | 2011-10-04 19:37 | |
![]() | er det ingen som liker doberman? de er så øyte, og slett ikke skurker, som de blir fremstilt som! | |
plinda2 | 2011-10-04 20:16 | |
![]() | Har så og si vokst opp med to golden retrievere. Herlig gemytt, smiler og er alltid blid. Prater nesten mer enn meg. Koselig å bli møtt i døra av en logrende og glad hund, gjerne med en sko i kjeften. Det blir tomt og fryktelig stille uten hund i huset. Neste gang jeg skal skaffe meg hund, vil jeg ha lagotto. Litt mindre i størrelse, og virker som veldig nysgjerrige og ivrige hunder som kan brukes til mye, bla. spor. :) | |
Boubou | 2011-10-05 01:19 | |
![]() | Vel, Fortuna - hva skjer? Har du bestemt deg? Har du funnet kennel/valp/ eller i det hele tatt, hva skjer? Og Cygnus, jeg liker Doberman. Bare ikke de (få) som har teite eiere. Sånn er det med alle hunder, egentlig, men en Doberman uten kontroll, og særlig skarptrent uten full kontroll, blir jo litt annerledes enn en neglisjert chihuahua. For eksempel - hvorfor skal en mallevalp trenes opp til å bite og angripe av en idiot familiefar som ikke lenger kan drive med kickboksing på grun av uførhet. Irriterende... | |
Boubou | 2011-10-05 01:20 | |
![]() | Skal se om jeg finner den på bibloteket, da, Karamella. Men fikk to bæreposer bøker fra et dødsbo her og vet ikke når jeg gidder gå på bilblioteket neste gang :-) | |
lonc | 2011-10-05 14:39 | |
![]() | Jeg har en Manchester terrier. Det er en blanding av Whippet og Black and Tan terrier. Den ligner på en Doberman men kan vel sies å være en miniatyr (min veier ca 11 kilo). En artig liten hund med mye energi og fantestreker. Hjemme er det en ordentlig kosehund... | |
Tone2 | 2011-10-05 14:44 | |
![]() | BEEJAY er helt enig i at sertifikatordning med obligatoriske kurs for dyrehold i norge, alt for lett å ta til seg dyr i dette landet, å få som stiller spørsmål om enn er skikket til å ha dyr. selv har jeg welsh corgie pembroke og en welsh corgie cardigan og en hummer og kanari mix. merket selv da jeg kjøpte den ene corgien at den eieren ikke tenkte på hunden, var å så på valpene og sa jeg var intressert i den ene valpen, ok 10 lapper svarte oppdretter..... hadde vert i stua max 3 min....... så mange ser desverre pengene i det. men når jeg kjøpte den andre traff jeg en seriøs og flink oppdretter, som virkelig gikk inn for å finne rett hjem til hundene........ | |
baurora | 2011-10-05 15:10 | |
![]() | Sånn er det hver gang, kommer kort innpå på slutten av trådene: Vil bare si at jeg har en engelsk bulldog og hun heter Barbie:) | |
Isabel | 2011-10-05 21:29 | |
![]() | Jeg har blanding av yorkshire terrier og pappillon og er kjempefornøyd. Tispa mi Pia har fått valper nå :) Den er nydelig og ser ut som en bamse selv som voksen, røyter ikke og er allergivennlig! <3 elsker henne! | |
Darrang | 2011-10-05 23:52 | |
![]() | Jeg har en blanding av Boxer og Dalmatiner, en helt fantastisk hund, vakker, velproposjonert og sterk og med et lynne jeg aldri har sett maken til. Hun er virkelig topp! Snill mot barn, tålmodig, glad, leken ... you name it | |
fortuna | 2011-11-15 14:49 | |
![]() | En liten Nova Scotia duck tolling retriever-tispe ventes i hus den 16. desember! Gledergledergleder meg! Det blir nok dårlig med ordspilling etter at valpen kommer, men desto mer i ventetiden, klarer nemlig ikke å tenkte på noe annet en hunden, bortsett fra når jeg spiller da :) | |
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2011-11-15 16:53 | |
![]() | Åååå.... De er fine:) Skjønner godt at du gledergledergleder deg, gøy med valp! Lykke til med henne, jeg får fortsette å kose meg med Mira, en annen retriver, såkalt Flatcoated (men det har jeg vel nevnt før...:)). | |
anja grigitt | 2011-11-15 17:16 | |
![]() | beardedcollie, labbetuss uten glidelås altså | |
Boubou | 2011-11-15 17:40 | |
![]() | Grattis da Fortuna - godt valg tror jeg :-) En av Kaos lekekamerater er en Toller som heter Timian og som er til å spise opp:-) Skjønn. | |