Spillrom
| Sjiraffen | 4 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 610 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Edro | 2011-12-17 21:41 | |
![]() | Og jeg tar imot pinnen, en ære det :) men dere må vente til litt utpå ettermiddagen i morgen før mitt bidrag dukker opp...er underveis hjem noen timer... | |
| Edro | 2011-12-18 15:42 | |
![]() | Og her kommer 4.søndag i advent med mine favoritter fra 70-tallet--- dere får to godsaker her, og til slutt en litt annen variant... Fortsatt god adventstid! www.youtube.com/watc...7- 4GC828rM www.youtube.com/watc...re =related www.youtube.com/watc...re =related Har ute forespørsel om en til å ta pinnen--kommer tilbake med det. | |
| Edro | 2011-12-18 15:45 | |
![]() | Her ble det tull--her er den som er litt annerledes--- www.youtube.com/watc...Ai uiWYOb9U | |
| Edro | 2011-12-18 22:39 | |
![]() | da har gmw sagt ja til å videreføre kalenderen:) | |
| gmw | 2011-12-18 22:44 | |
![]() | Takk for stafettpinnen Edro. Jeg får ikke kommet med bidraget mitt før litt utpå kvelden i morgen, men håper det går greit :-) | |
| gmw | 2011-12-19 19:31 | |
![]() | Da skal jeg prøve å komme med en liten førjulshilsen. Har funnet noe kjent og kjært som gir meg julestemning mer enn noe annet. DETTE ER JUL.......... www.youtube.com/watc...KO gdhv7FJA (Men har ikke funnet en arvtager for i morgen enda) | |
| gmw | 2011-12-19 19:49 | |
![]() | Da har jeg snakket med min kjære sønn, og han har lovet å "åpne morgendagens luke" i ordspillkalenderen...... så lykke til awi :-) | |
| HanneIL | 2011-12-19 22:15 | |
![]() | Så det er en arvtager i ordets rette forstand ;) | |
| awi | 2011-12-20 21:01 | |
![]() | Jeg ble så inspirert av Aves julepyntede hus at måtte jeg finne frem noe å pynte heimen med selv også. www.youtube.com/watc...0I wpRzWL_4 Neste luke åpnes av Torill! | |
| Torill | 2011-12-21 09:32 | |
![]() | Har du tenkt å ønske noen god jul? Julekort er litt ut. Om det ikke er ut, så er det iallefall sannsynligvis for sent i år. Men digitale julehilsner har du kanskje tenkt å sende? God Jul og godt Nyttår! Eller hvordan var det nå igjen? Mitt bidrag til kalenderen er en link med gode tips fra Språkrådet, på begge målføre: www.sprakradet.no/nb...he lsingar/ Morgendagens luke åpnes av.... Det får du vite i løpet av dagen. | |
| Torill | 2011-12-22 00:01 | |
![]() | Neste kvinne ut er NinaXXX. | |
| Ninaxxx | 2011-12-22 10:34 | |
![]() | Takk for oppdraget, Torill! Endelig "solsnu", og i den anledning er det vel ikke noe som passer bedre enn Beatles' legendariske "Here comes the Sun". www.youtube.com/watc...6t V11acSRk Har også lyst til å feire dagen da sola snur med en annerledes solsnusang, sunget av den første mørkhudete countrystjernen i sin tid: www.youtube.com/watc...tu re=share Til sist, en vits, rappet av Pulpit fra Wordfeud: Vet du hvorfor Ari Behn ikke spiller ordspill? "Duzzzt, - zer du noen z'er her, lizzzzom? Ikke en veldig julete luke i kalenderen i dag, men det betyr ikke at julestemningen ikke er på plass her hvor jeg bor. Lett snødryss i natt, rim på trærne, og lettere stressmodus i sjela. Det betyr at alt er som det skal være på en bitte lille julaften. Ønsker alle ordspillere en riktig god jul med folk dere er glad i rundt dere! Stafettpinnen skal selvfølgelig videreføres, den kommer så snart jeg har fått positivt svar på forespørsel! | |
| Ninaxxx | 2011-12-22 15:45 | |
![]() | Da har Kvedh takket ja til å sørge for å åpne luke nr. 23 i morgen :) | |
| kvedh | 2011-12-23 13:02 | |
![]() | Takk for pinnen Nina:) Apropos pinner tenkte jeg og advare mot for mange pinner i Jula. Denne karen er forhåpenlig ikke på vei i bil for å hilse på barnebarna til Jul youtu.be/03OPcn80Uzs Dette klippet brakte tankene over på at vi kanskje har blitt slitne i adventstiden med stress, plikter og forventninger, så vi ser fanden på veggen og demoner i skapet. youtu.be/ip5e9NUvX6A og ironisk nok er det klippet fra Disney Channel som eier prototypen på Jula på godt og vondt. Så kom hakesleppet på meg forrige året, når han jeg hadde hatt med meg i fortvilelse, kjærlighet, samfunskritikk og kjelighetssorg, plutsig hanne snekra i hop et Julealbum. Men selveste Bob Dylan kom seg helsinna igjennom det og, landa på begge beina med 20 i stil, igjen. youtu.be/a8qE6WQmNus Så nå får dere ordspillere der ute roe ned, knekke noen nøtter, fyll glasset med noe godt, stjel poeng og gled dere over at vi nå går mot lysere tider. De fleste av oss er forbanna heldige som er beboere i dette vakre landet vårt og tenk på hvilke muligheter vi har/får bare ved å være født på denne lille flekken på den enorme kula som svever rundt blandt milliarder av planeter. youtu.be/fAOsIBsU0iw La freden senke seg, så kommer jeg tilba med pinneoverleveringa:) | |
| kvedh | 2011-12-24 08:13 | |
![]() | God Jul ordspillere. Stumpeguri har overtatt pinnen:) | |
| sommerfugl | 2011-12-29 15:13 | |
![]() | Ingen Stumpeguri har dukket opp så da avslutter jeg adventskalenderen etter oppfordring fra kvedh! Vil gjerne dele litt 80-talls-nostalgi med dere, Albert & Herbert blander julegløgg: www.youtube.com/watc...ty 0njdbI5Q Og til slutt vil jeg gjerne at dere skal se noe sårt, nemlig Maria Solheims versjon av Mitt Lille Land på Rådhusplassen 25. juli 2011. Til minne om alle som ble berørt av terrorangrepet, og til minne om hvor fort livet kan endres. Ikke glem å vise de rundt deg hvor mye du setter pris på dem! HUSK AT DET MEST VERDIFULLE I LIVET IKKE KAN SES ELLER TAS PÅ, DET KJENNES I HJERTET! Godt nytt år, alle ordspillvenner! www.youtube.com/watc...Vf YLEvdjkk | |
| sommerfugl | 2012-01-02 11:49 | |
![]() | Jeg synes denne forsvant litt fort i annet nyttårs og elefantsnakk så jeg løfter den igjen! Viktig med litt ettertanke også, ikke bare medaljejag. | |
| Happy4You | 2012-01-02 15:08 | |
![]() | sommerfugl :) mitt lille land-sangen er den fineste jeg hører på. maria mena's verson må også fåes med: www.youtube.com/watc...yV g5dG5Hh8 | |