Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 610

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Darrang2019-09-25 21:47
Antall innlegg: 1121

Her var det mange angstbitende kvinnemennesker. Liker måten du takler det på Taliaen

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-25 21:47
Antall innlegg: 4429

Hehe- en fordel om man er enig med seg selv ja! Og jeg må nesten fortsette å le: - Aase-paranoia i kjent stil! Og Cygnus ja; hvor er hun?

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-25 21:49

He He Angstbitende kvinnemennesker! Det var dagen beste.

Darrang2019-09-25 21:51

;)
ikke du da putter

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-25 21:57

Jeg har "angst" men jeg biter ikke!

Angina2019-09-25 21:58
Antall innlegg: 265

Ja.... Dette sporet jo greit av....

Synd. For jeg synes vi var inne på en interessant diskusjon på de foregående sidene her.

Darrang2019-09-25 22:01

Ja, det er visst noen her som har andre agendaer enn en god gammeldags debatt, Angina

LilleLaila2019-09-25 22:08
Antall innlegg: 3144

Du Aase? ... er du sint på alle som ikke er enig med deg politisk, eller er du generelt sint på alle. Jeg ble oppfordret til å komme inn i forumet av en som syns jeg skravlet for mye i spillet, så da tenkte jeg ... ja ja, jeg kan jo prøve det. Men her blir man tydeligvis sablet ned hvis man ikke er en gammel meningsfelle av deg, Cygnus eller noen andre ... (som jeg ikke helt vet hvem er)

LilleLaila2019-09-25 22:09

... og er det en uskrevet regel her om ikke å svare på alle tråder? (Den var til chiraff)

Chiraff2019-09-25 22:55
Antall innlegg: 19136

Jeg lurer litt på hvorfor Ordspill er rammet av flere tilfeller av schizofreni? Eller hvis det ikke det, hva er poenget med å ha fler profiler?

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-25 23:38

Vi har spora helt av! Og jeg ligger nedi lyngen og spiser mose; så det er problematisk for meg å komme opp på sporet igjen. Noen andre som klarer det?

LilleLaila2019-09-26 06:31

Spørsmålet til Taliaen, som startet denne tråden, var:
"Hva mener FRP med snikislamifisering?
Vet du?"
Skal vi starte der igjen? Vi kan jo ikke bli værende i lyngen, ordputter, og jeg gidder ikke å la sure utspill hindre meg i å uttale meg. Jeg så at jeg selv sporet av og irriterte meg over enkelte debattanters behov for å generalisere og plassere folk i en bås, jeg hater å bli plassert i en bås! Man må da kunne uttale seg om et tema uten å bli fortalt at man tilhører en bestemt gruppe ... jeg gjør ikke det!! Hvor blir det frie ordet av hvis vi skal holde på sånn?

LilleLaila2019-09-26 07:50

Og: Hvis det plager deg sånn at folk har to profiler, Chiraff ... hvorfor ikke lage en egen tråd om det?

1976kjell2019-09-26 09:31
Antall innlegg: 557

Politisk korrekthet gjelder mye i dagens samfunn og politikk, bl.a innvandring og klima. Er man noe skeptisk til hvordan skikker og tradisjoner innen Islam praktiseres og hva som tillates i Norge, eller tror man ikke på at alle klimaendringene er menneskeskapt, bli man stemplet.

Når det gjelder islam er ikke utfordringene bare at det eventuelt på lang sikt kan påvirke Norske skikker og tradisjoner, men et spørsmål er hva man skal tillate at muslimer gjør her i Norge. Tvangsekteskap er et eksempel, det er forbudt i Norge. Skal man likevel ikke bry seg når man vet at det gjennomføres innad i muslimske familier?

Norske kvinnelig reportere som er i midtøsten har ofte på seg slør for å dekke hodet, det er et eksempel på at Vesteuropeiske folk som kommer til midtøsten må rette seg etter deres skikker. Det gjelder nok mye annet også. F.eks er det ikke tillatt å bygge kirker i mange land med islam som hovedreligion

Så omfattende trenger vi ikke være i Norge, men man bør finne "den gyldne middelvei" og ikke tillate hva som helst. Det er vertfall min mening

Chiraff2019-09-26 12:26
Antall innlegg: 19136

Neida, det er veldig lite her i verden som plager meg, LilleLaila;-)
Som jeg skrev; jeg bare LURER på hva som er poenget med å ha to-tre profiler...?

LilleLaila2019-09-26 12:32

Jeg har to fordi jeg synes det er morsomt. Ikke noe mer enn det :) Men du kritiserte meg litt for å svare på alle trådene her, visste ikke at det ikke var innafor liksom

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-26 14:53
Antall innlegg: 987

Ikke noe nytt fra verken Aase eller Cygnus.
Vel..... jeg har i alle fall kun en profil som jeg skriver med i forumet.
Og jeg syns det er rimelig håpløst av både Aase og Cygnus å insinuere at en/flere i forumet opererer med flere profiler hvor de skriver innlegg som støtter "hverandre".
Og hva mener Aase med uttrykk som "slekta di"? Og hva er poenget til Aase når hun skriver enkelte profilnavn i "....", mens andre slipper unna?

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-26 15:27

Kanskje hun lærer; hun også? At vi alle har godt av å justere oss her inne med ujevne mellomrom; eller noe i den duren.
1976kjell har fått oss på sporet igjen! med et godt innlegg. Men nå er vi kanskje mer opptatt av Aase og Cygnus…
Cygnus kommer alltid tilbake!

Hvis man virkelig kunne, her i dette landet, forby islam, så ville jeg ha sagt JA! Har aldri skjønt folk som tilber og lager underlige regler; kan ikke med min beste vilje forstå det.

AaseB2019-09-26 17:54
Antall innlegg: 8147

@1976kjell: Ditt innlegg er et eksempel som fint kunne ha satt i gang en interessant diskusjon dersom det var et godt miljø der alle kunne ha lufta tankene sine fritt.
@Chiraff: Om en er et menneske med sterke meninger og ikke ønsker å bli motsagt, er det lett i den virtuelle virkeligheten å lage seg en håndfull medhjelpere. En trenger kun litt teknisk innsikt og null moralske skrupler for å få det til.
Det foregår overalt på nettet ellers også, så dette er ikke noen sensasjon på noen måte.
@taliaen: Du har allerede spurt og fått det svaret jeg kan gi. Utifra reaksjonen din, frister det liksom ikke å svare en gang til. Ganske utrolig at du spør igjen.

Slik generelt så mener jeg at det pågår en kamp om hva som er sannhet og reelt i offentligheten nå som er hinsides all fornuft. Og enkelt folk er lette å skremme og påvirke.
Skal et demokrati fungere etter oppskrifta er vi avhengig av å ha troverdige kilder. Ellers stemmer vi fram politikere og tillitsfolk ellers på feil grunnlag.
Dette systemet har fungert fint lenge, men er i ferd med å smuldre helt opp foran øynene våre nå. Ingen vet hva som er sant lenger. Er egentlig jordkloden rund, eller har vi blitt indoktrinert til å tro det? Når til og med barn blir hetsa og brukt hersketeknikker på av en hel haug med voksne, som vi har sett de siste dagene nå, så tyder det på at vi for lengst har passert en farlig grense.
Dette er en villet utvikling, ønsket av folk med ressurser til å påvirke folkeopinionen. Noen som ser demokratiske spilleregler som et hinder på veien mot målene de ønsker å nå.
Så kan en jo spørre seg hvem som tjener på dette kaoset.

Angina2019-09-26 19:36
Antall innlegg: 265

www.nettavisen.no/ny...Xb BarOrrF4

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?