Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 552 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-05 21:22 | |
![]() | Ja det er merkelig. Men merkeligere er det at du cygnus som vistnokk jobber med elever til tross for at du snart er 80 år, ikke kan være hyggeligere og mer voksen. | |
| trymare | 2021-06-05 21:24 | |
![]() | Du sier det er viktig med kritisk blikk på ting. Likevel deler du linker som du ikke gidder å lese... Det gir ikke mening. Du har ikke et kritisk blikk på noe som helst. Men du skjønner ikke hva du snakker om. Og du har en ekstremt arrogant holdning. Du sier jeg er skeptisk til folk som tenker litt videre. Du tenker på ingen måte "videre", du tar feil men ser det ikke selv. Du lever i din egen boble, fylt med vranglære og hjernevask. Det er jeg (og de fleste andre) som tenker utenfor boksen, ikke du. Lurer på når du skal innse dette. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-05 21:27 | |
![]() | Vel jeg ser det ikke slik. Kanskje det har noe med erfaringer å gjøre. Og hver skulle jeg ha blitt hjernevasket av ? | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-05 21:54 | |
![]() | Du må få med deg hvordan jeg skriver Trymare. Om jeg legger frem en link så betyr det ikke at jeg står inne for alt som står i den teksten. Det betyr bare at jeg legger frem en tekst som inneholder kritikk av noe. Dette har jeg skrevet før. Uansett jeg kan ikke bry meg om hva du skriver t, det er noe som skurrer . Du virker kun å ha et grep om en svært forenklet del av virkeligheten | |
| ave - Administrator | 2021-06-05 21:57 | |
![]() | Det å bedrive avskrift av andres oppgaver/artikler etc har aldri vært en populær geskjeft og bidrar heller ikke til noen relevant debatt/diskusjon. Den utidige og blinde kopieringen av linker uten at innholdet blir kommentert, belyst eller drøftet av kopisten er på vei til å bli vurdert som spamming av tråden/forum. Som tidligere nevnt, innlegg uten substans blir slettet. Vi er ganske nær den vurderingen. Forøvrig, papegøyer er vel ikke kjent for å drive en samtale fremover; der er det komplett kopiering og repetisjon som er aktiviteten, ikke ulikt det vi ser her. Skjerpings! | |
| ave - Administrator | 2021-06-05 22:02 | |
![]() | Og til slutt, hvis man er så travel at man ikke har tid til å skrive ordentlige innlegg, så la være! Det kan da umulig være så viktig å se bildet og navnet sitt på trykk i enhver tråd i et Ordspill-forum? Eller? | |
| Cygnus | 2021-06-05 22:13 | |
![]() | Beste Aran, jeg 'jobber! Ikke med 'elever' - jeg er sensor på mastergrader og kan ikke helt se hva det har å gjøre med å være 'hyggelig'. Når det er sagt, så tror jeg ikke at jeg blir ansett for å være en 'uhyggelig' person - for folk flest blir ikke sinte hvis en sier dem i mot! | |
| Kvilepool | 2021-06-05 22:48 | |
![]() | Som Aran så har jeg også «minner» fra tidligere liv. Jeg ser det blir vanskelig å diskutere emnet reinkarnasjon med en gruppe som ikke tenker fritt. Det er blitt referert til den vitenskapelige metode, og at det ikke finnes vitenskapelige bevis på reinkarnasjon. Problemet med vitenskapen er at den setter rammer for hva som er riktig basert på det man vet. Vitenskapen utvikler seg, og det er mange ting som tidligere var usant og feil som i dag er inkludert i vitenskapen. Det er derfor rimelig å anta at vitenskapen vil utvikle seg videre, og kan hende vil inkludere reinkarnasjon. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-05 22:59 | |
![]() | Veldig bra innlegg Kvilepool. Er enig. | |
| Cygnus | 2021-06-05 23:07 | |
![]() | Vi har vel snakket om at når det gjelder reinkarasjon, så er det omtrent umulig med etterprøving og forsking - NDE derimot kan etterprøves og forskes på. Og hovedpoenget er vel at en ikke VET. Jeg føler alltid at jeg hsr en spesiell tilhørighet til og ' minner' fraOxford, men konkludererikke derfor at jeg levde der. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-05 23:12 | |
![]() | Cygnus, i likheter med Trymare så må du legge merke til nyansene i språket før du kritiserer, slik at du får med deg hva jeg og andre hevder. Jeg har aldri konkludert med at jeg har levd før i NY f.eks. jeg bruker uttrykk som" kanskje" f.eks. Og om du har sett på enkelte av videolinkene så ser du at det har vært og er en omfattende forskning/undersøking angående dette med reinkarnasjon som vel i hovedsak bedrives av privatpersoner. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-06-06 08:21 | |
![]() | Raymond Moody har hatt stor betydning for forståelsen av dette med nær døden opplevelser globalt sett. Han var pioneren som startet å skrive om dette på 1970 tallet. Sitat: Raymond A. Moody, Jr. er en filosof, psykolog, lege og forfatter, mest kjent for sine bøker om livet etter døden og nær-dødsopplevelser, et begrep som han laget i 1975 i sin bestselgende bok Life After Life. Raymond Moodys forskning tilsier å utforske hva som skjer når en person dør. Raymond Moody var også en stor inspirasjon for meg og for mange andre. I dag er det mange leger verden rundt som følger i Raymond Moody sine fotspor. | |
| cop333 - Ikke medlem lenger | 2021-06-06 12:23 | |
![]() | Hvem er det du siterer? | |
| Cygnus | 2021-06-06 13:41 | |
![]() | Jeg kan hjelpe deg, Cop. Han siterer norsk Wikipedia. | |
| cop333 - Ikke medlem lenger | 2021-06-06 13:54 | |
![]() | Men hvorfor oppgir han ikke det? | |
| auau | 2021-06-06 13:57 | |
![]() | Du kom meg akkurat i forkjøpet, cop333. Kilder bør (skal?) oppgis. Det vet Aran veldig godt, så mye vitenskapelige avhandlinger han påstår å ha skrevet. | |
| cop333 - Ikke medlem lenger | 2021-06-06 17:02 | |
![]() | Burde i alle fall vite det. Et minstekrav hvis han ønsker å bli tatt på alvor. | |
| cop333 - Ikke medlem lenger | 2021-06-06 17:36 | |
![]() | .... kanskje han skjerper seg i sitt neste liv ;-) | |
| Cygnus | 2021-06-06 17:40 | |
![]() | :) | |
| Chiraff | 2021-06-06 17:48 | |
![]() | :) | |