Spillrom
Sjiraffen | 15 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 15 |
Mobilspill
Pågående | 8 537 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Darrang | 2021-07-13 14:28 | |
![]() | synd det da, scrabber | |
Chiraff | 2021-07-13 17:26 | |
![]() | Mange av oss har sommerferie, Ordputter | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-13 18:15 | |
![]() | Alt har sin tid. Tenkte ikke at jeg skulle fortsette i "samme stilen" her inne til den siste dag... (Prøver å være litt morsom). Gjette-trådene er artige. Hadde håpa at flere vil delta der av og til. | |
kda | 2021-07-13 22:57 | |
![]() | Du er morsom, Scrabber! | |
Chiraff | 2021-07-14 23:19 | |
![]() | ??? Morsom ??? | |
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger | 2021-07-16 02:40 | |
![]() | Ja, Scrabber er litt morsom. | |
LilleLaila | 2021-07-16 07:40 | |
![]() | Utrolig mye morsommere enn enkelte andre her. Fint om man har noe i nærheten av interessant å undre seg over her da, siden det heter den undrende og åpne tråden :) Du som jobber natt f. eks. kunne kanskje komme med noen dype filosofiske funderinger ... | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-16 17:05 | |
![]() | Joda, jeg kunne prøve meg med noen litt dype filosofiske funderinger. Men det frister jo egentlig ikke. Hvis det hadde vært mulig å komme med noe "litt dypere" uten å bli sabla ned ganske fort, så, joda hvorfor ikke. Ingen som trenger å synes noe særlig om det jeg/man skriver; men det burde være mulig å ikke komme med negative kommentarer. Eller, hva sier du Chiraff? | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-16 17:06 | |
![]() | Kanskje suppa også ville dykke litt ned i de dypere lag? | |
bladfyken - Administrator | 2021-07-16 23:39 | |
![]() | Gløym no ikkje at denne tråden ikkje handlar om undring i alle slags fargar og fasongar, men om undring kring korleis vi samtaler/pratar/diskutere r med einannan - og ikkje minst korleis vi tolkar (eller rettare: vel å tolke!) einannan. :-) | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-17 01:02 | |
![]() | Uff da, jammen godt jeg ikke begynte å undre meg i alle slags farger og fasonger. Ja, hvis det koker ned til å undre seg over kommunikasjon oss mennesker i mellom, så blir det jo enklere å forholde seg til, på en måte... Da undrer jeg meg over at Janteloven er så sterk i et rikt land som Norge. Poenget mitt er å si at ofte, hvis man gjør noe "annerledes" enn de fleste, så kommer det fort kommentarer som gjør at man føler man må forsvare sitt valg. Og det kan igjen føre til at man ikke fritt kan uttrykke seg om dette. Så det blir en form for selvsensur fordi andre ikke helt tåler å forholde seg til at man gjør noe de ikke vil/kan/tør eller skjønner. Avstanden kan da bli så stor at grunnlaget for ærlig kommunikasjon faller bort. | |
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger | 2021-07-17 02:10 | |
![]() | Det var et fint innlegg, scrabber. | |
Alina1960 | 2021-07-17 09:53 | |
![]() | Trodde janteloven var gått ut på dato..Føler det har endret seg med de nye adm. Bladfykens lange innlegg med gode begrunnelser lenger oppe i tråden viser jo stor innsikt i kommunikasjon. | |
scrabber - Ikke medlem lenger | 2021-07-17 12:38 | |
![]() | Janteloven lever i verste velgående. Om det er i en småby, i et Forum eller overalt ellers egentlig. Ja Alida, det er jo det det handler om : Kommunikasjon. At Fyken har tatt grep her inne er helt strålende, rett og slett. Da kan vi alle føle oss friere til å uttrykke oss; og få frem det beste i oss, ikke det verste. Hovedessensen; hvis man kan si det sånn ?; i Janteloven er at OSS, det store flertallet, definerer og dividerer... Du skal ikke tro at du er noe mer enn OSS; er den følelsen man får når dette store flertallet blir så provoserte av ens tanker/handlinger. Hvorfor ikke ha et åpent sinn, har jeg da tenkt. Og så er det jo så underlig at hvis flertallet begynner å snu, sakte men sikkert, i mindretallets retning; ja, da blir det så "populært" at ALLE ganske plutselig har ment det mindretallet mener... Flokkmentaliteten slår nok ganske sterkt inn. Takk for en hyggelig kommentar Suppa! | |
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger | 2021-08-01 02:28 | |
![]() | Synd Scrabber er borte. Synes det kom mange fine og tankefulle innlegg derfra. | |
auau | 2021-08-01 13:07 | |
![]() | En dåre spør: scrabber er ikke medlem - men skriver som bare det. Gjør det noen forskjell, om en er medlem eller ikke? | |
Chiraff | 2021-08-01 13:24 | |
![]() | Alle innlegg du ser signert Scrabber, er fra før hun meldte seg ut. | |
bris1 | 2021-08-01 15:12 | |
![]() | Scrabber er utmeldt med en av sine profiler. | |
auau | 2021-08-01 15:15 | |
![]() | Takk, Chiraff, men det undrer meg lell: Det står i parentes (ikke medlem lenger) - da må det være sendt inn FØR utmelding, eller er jeg blitt tett i nøtta? | |
Chiraff | 2021-08-01 20:16 | |
![]() | Jada, sendt inn FØR utmelding / utkastelse | |