Spillrom
Sjiraffen | 20 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 20 |
Mobilspill
Pågående | 8 248 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 10:23 | |
![]() | For ordens skyld; tror få mennesker har større historiekunnskaper enn meg, for å være meget ærlig. Er nok og rimelig sikker på jeg aldri har stemt FrP, eller støttet dem. Er faktisk helt sikker på at jeg aldri har stemt i det hele tatt, så da blir det vanskelig! Ikke trekk konklusjoner så lett liselotte, og husk at vi diskuterer ideologi / 1.mai her, og ikke FrP-sammenkomster på Sørlandet. Start heller en tråd om det, hvis det er det som er spennende..... PS. Beklager så meget å trelle feil antall utropstegn inatt, skal ikke gjenta seg. Ser ut som 7 prikker idag, men er litt vanskeligere å telle prikker. | |
liselotta | 2009-05-03 10:36 | |
![]() | Baltez: innlegget var et apropos til Øverlands dikt som ble nevnt tidligere i debatten. Men slapp av nå. Du er jammen meg enkel å trekke :-). Og i tillegg en meget ærlig og kunnskapsrik (innen historie) person, i følge deg selv. Ja, selvskryt skal man lytte til, for det kommer fra hjertet! Ha en usedvanlig fin søndag :-) | |
Torill | 2009-05-03 10:47 | |
![]() | Trådstarterern synes dette ble en til tider morsom diskusjon. Selv om jeg egentlig bare ønsket å henvende meg til de av ordspillerene som har noe forhold til 1. mai og gratulere dem med dagen. Kanskje jeg gjør det samme på nasjonaldagen også.... blir spennende å se om det engasjerer like mye.... Og forøvrig, ha en fin søndag alle sammen! (Hva er egentlig en søndag? Hvorfor skal vi ha en hviledag? Er søndagen mer hellig enn andre dager?) | |
Rokiskis | 2009-05-03 11:07 | |
![]() | Hyggelig med gratulasjoner, men å benytte den innavlede og belastet høystemte hilsenen "kamerater" er kanskje litt bakstrebersk i 2009 - vi er tross alt ikke Kubanere eller Nordkoreanere. Et velment "gratulerer med dagen" er nok mer i tiden. | |
Sydsklie | 2009-05-03 11:10 | |
![]() | Jeg er ikke verdens beste historiker. Men jeg mener å huske at Lenin tok kvelden før han hadde fått satt alle sine tanker til virksomhet. Det er stor forskjell på Leninisme og Stalinisme. Ikke noe tvil om at Stalin ikke var en særlig koselig kar. Jeg lurer på følgende: Hvilket samfunn er best: Motivasjon er å få mest mulig penger/personlige eiendeler. Eller at motivasjonen er at en har et arbeid en trives med, og alle har en inntekt så de greier seg godt. | |
Sydsklie | 2009-05-03 11:12 | |
![]() | Hehe Torill. Jeg spurte om hva folk ville demonstre for i ordspillverden. Men en artig diskusjon fikk du virkelig satt i gang. | |
Sydsklie | 2009-05-03 11:12 | |
![]() | Hehe Torill. Jeg spurte om hva folk ville demonstre for i ordspillverden. Men en artig diskusjon fikk du virkelig satt i gang. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 11:50 | |
![]() | Sydsklie: Lenin regjerte i 6 1/2 år da.... Mulig han ikke fikk satt alle planene sine ut i liv, men han burde iallefall rukket det. Hvis det er politikk som tar lenger tid enn det å utføre, spørs det vel om det er verdt å gjennomføre... Vet at politikere liker å si at ting tar tid, men det er vel fordi de vet noe ikke funker, og så går det bare lenger og lenger inn i glemmeboka, og vips så har ola nordmann glemt alt Halvorsen og Stoltenberg lovte oppe på Soria Moria.... | |
GreteSB | 2009-05-03 12:15 | |
![]() | Jeg forstår at du er dypt uenig i norsk politikk, hva jeg ikke forstår er hvorfor du ikke bruker et av demokratiets viktigste våpen, stemmeretten! | |
HanneH | 2009-05-03 12:37 | |
![]() | Jeg lurer på følgende: Hvilket samfunn er best: Motivasjon er å få mest mulig penger/personlige eiendeler. Eller at motivasjonen er at en har et arbeid en trives med, og alle har en inntekt så de greier seg godt. Fine eksempler Sydsklie, jeg er ikke i tvil hva jeg havner på. Det må bli det siste uten tvil. Kunne faktisk ikke tenkt meg det andre alternativet en gang. (personlig mening) Ha en fin ordspilldag! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 12:40 | |
![]() | Det er vel to enkle grunner til det; Jeg er ingen tilhenger av noe norsk parti i det hele tatt. Forskjeller i politikk mellom alle partier fra SV-FrP, er egentlig minimal, mye mindre enn folk tror. Derfor er det for meg personlig hipp som happ hvem som vinner valget, og det tror jeg det er for de aller fleste nordmenn faktisk. I tillegg til det har jeg cirka 400 mil å kjøre til nærmeste stemmelokale, som kan bli i lengste laget, for å være med å bestemme i et land jeg hverken bor i, eller besøker. Men en ting er sikkert: Jeg er meget opptatt av politikk, og skulle ønske flere var det. Skulle og gjerne ønsket meg mer diversjon blant norsk politiske partier, og politikere. Dessverre er de alle sosialdemokrater.... | |
Valpen | 2009-05-03 12:42 | |
![]() | Deilig med en fridag , sier jeg Det som er som f. er at neste år er 1. mai på en lørdag | |
Valpen | 2009-05-03 12:43 | |
![]() | og i 2011 på en søndag | |
liselotta | 2009-05-03 12:49 | |
![]() | Baltez: men du engasjerer deg i alle fall i ordspilldiskusjonene, den skal du ha :-) | |
GreteSB | 2009-05-03 13:08 | |
![]() | Baltez: Greit nok, det er opp til den enkelte. Jeg har bodd utenlands i 10 år, men stemmer ved den norske ambassaden. Forøvrig kan vi vel være enige om at vi har lov til å være uenige. | |
Sydsklie | 2009-05-03 13:23 | |
![]() | Jeg har stemt blankt for å vise at jeg var uenig med alle. :) | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 13:57 | |
![]() | Skjønner ikke helt hvorfor baltez klager på norsk politikk viss h*n ikke en gang bor i norge lengre . | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 14:05 | |
![]() | Da stemmer jeg blankt neste gang. gsbj: Jeg hadde nok dratt meg opp til ambassaden, hvis det var et norsk politisk parti jeg virkelig brant for, men når det ikke er det, blir det litt anderledes. Og /eller hvis det var en sak jeg virkelig interesserte meg for under et års valgkamp. Jeg har jo ikke hatt stemmerett så innmari lenge da, så jeg får nok noen sjanser til. Dessuten: jeg er veldig enig at det er viktig at folk bruker stemmeretten sin, da dette definitivt fremmer demokratiet. Sånn sett er det for dårlig av meg å ikke ha stemt! May Lene: jeg tror jeg har brukt denne diskusjonen til å klage på 1.mai og sosialisme. Klarer ikke helt å se at jeg klager så fælt på norsk politikk. Men det er alltid greit å lese hele diskusjonen, før man slenger ut nye innlegg..... | |
Liquefied - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 14:16 | |
![]() | Tror det er greit for deg å lese alle dine innlegg før du klager på at jeg klager på de :3 | |
Liquefied - Ikke medlem lenger | 2009-05-03 14:20 | |
![]() | Og ja jeg har bytta nick, så det er oppklart :) | |