Spillrom
Sjiraffen | 16 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 16 |
Mobilspill
Pågående | 8 265 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 09:55 | |
![]() | Nettop gull,som du sa, du skrev IKKE at du har sett ting på tv'n å slikt.. Og ettersom jeg ikke har instalert spionkamera overalt hvor du befinner deg, så kunne jeg umulig vite det så lenge du ikke skriver det. Så jeg kan ikke være fordomsfull da egentlig,for du ga ikke tilstrekkelig informasjon. Men du sa du hadde bare lest ett dusin sider. Og ja, da stiller jeg meg gjerne opp som fordomsfull, viss det er sanken. For dette blir bare TEIT. Du sier du skal opplyse oss, men så langt har du ikke kommet med NOE konktret å opplyse oss om. | |
HanneH | 2009-05-15 10:01 | |
![]() | Kan jo si såpass at i forumet prat kan de aller fleste emner diskuteres, trenger ikke å dreie seg om ordspill. Bare ta en titt på betapet.se sine sider, utrolig hva de diskuterer der. Det eneste som er viktig å forholde seg til er de gjeldene regler for debatt her på ordspill, reglene finner du link på forsiden og har vel blitt lagt ut i forum her et par ganger siste dagene også. For å ta en kort variant, skal debattene ikke inneholde rasistiske og fornærmende innelgg. Det er heller ikke lov å gå til angrep og kritikk på eneklte personer. (melding som spillvert) Så en liten privat mening. Skal være enig med Gull's siste innlegg. Alt for mange debatter her inne blir avbrutt og vridd på av noen som ikke er interresert i den typen debatt. Da er det bedre å la være å skrive og la de som ønsker å diskuterer temaet få ha den tråden for seg selv. Om alle holdt seg til temaet og det tråden startet med tror jeg det ville blitt mindre "krangling" og kritikk. Har man ikke interesse av noe så er det vel heller ingen grunn til å blande seg inn i den debatten /temaet. Men en livlig debatt skaper jo god underholdning det og da, for å være ærlig. | |
Maisen | 2009-05-15 10:15 | |
![]() | Jeg tror de fleste af os ved at man i henhold til reglene kan diskutere det meste på forumet her. Som bruger forbeholder jeg dog retten til at sige hvad jeg ikke ønsker diskuteret på samme måde som jeg forbeholder mig retten til at stille kritiske spørgsmål til det som bliver taget op. Jeg synes i udgangspunktet ikke at der skal diskuteres religion herinde, selvom jeg selv har mange, stærke og til dels kontroversielle meninger om temaet. Jeg oplever i tillæg (som jeg har skrevet før) at det er blevet legitimt på norske netsteder at anonyme mennesker kommer med svært grumsede holdninger overfor muslimer i alle mulige forbindelser. Det er vokset i omfang den sidste tid, og jeg har svært ved at se GULLs indlæg som noget andet end en del af dette. Det hjælper heller ikke at det kamufleres som en kamp for frigøring og menneskerettigheder og krydres med selvretfærdige anklager imod meddebatanterne. Jeg kan ikke forestille mig, hvad man tror man opnår med et indlæg her andet end at sprede grums og dårlig stemning. Nej, skal man arbejde for det gode i verden findes der andre arenaer og så kan man hygge sig med et ordspil eller to, når man ønsker at slappe af. | |
bris1 | 2009-05-15 10:19 | |
![]() | Maisen, jeg applauderer ditt innlegg! Helt enig! | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 10:28 | |
![]() | Kjære HanneH. Du skriver det ikke er lov til kritikk og angrep på enkeltpersoner. men jeg har jo vært utsatt for dette hele tiden her. Hvorfor har jeg da ikke fått mer støtte fra spillvertene ? | |
Rabiaz | 2009-05-15 10:42 | |
![]() | GULL, kan ikke du heller oppnå litt mer korrekt informasjon om Mohammeds liv og Islam generelt, fra muslimer, som feks MEG, hvis du virkelig genuint er interessert????!! Eller- heller reise ned til Iran og kjempe for kvinners rettigheter der nede, istendefor å fortelle oss om det? Hvis der er virkelig det du ønsker! Eller er det slik at du bare ønsker å spre propoganda om islam slik at flere enn deg kan være med å provosere NORMALE muslimer, som meg!!! Ut ifra innleggene dine virker det ikke som om du har lyst til å løse verdensproblemene, men bare å stå på et platå og hoie ut om hvor forferdelig verden vi lever i.....snakk om ALL TALK, NO ACTION!! | |
HanneH | 2009-05-15 10:47 | |
![]() | GULL, litt feilformulert muligens fra min side. Kritikk må man vel belage seg på i et slikt forum uanesett hva man diskuterer. Her legger jeg ved en kortversjon av reglenen så kan dere selv se hva som står. "Som medlem forplikter du deg til ikke å skrive noe forstyrrende, støtende, vulgært, hatsk, truende, seksuelt antydende eller annet som kan tenkes å bryte norsk lov. Dersom du bryter denne delen av avtalen kan det føre til at du blir permanent utestengt fra nettstedet. Samtlige medlemmers IP-adresse loggføres for å styrke disse vilkårene." Og jeg tar nok ikke parti for noen som spillvert om ikke det er grove overtramp som kommer inn under de overnevnte regler. Maisen: Og jeg har ingen ting i mot at du forbeholder deg retten til å si din mening hverken for eller imot i noe som helst tema. Det kommer vel under ytringsfriheten som vi heldigvis har her i Norge. Privat mening : Jeg har og mine personlige meninger når det gjelder en slik debatt som dette, men vet av erfaring at når det gjelder religons spørsmål så blir man aldri enig. Det er utrolig mange forskjellige religioner bare her i Norge og uansett kan man ikke dømme alle under en kam, selv om de tilhører en trosretning. Jeg er tilhenger av fred og fordragelighet og godtar mennesker slik de er og ikke ut fra religon, hudfarge og politisk syn. | |
Ø N | 2009-05-15 11:14 | |
![]() | HanneH. Jeg startet tolkningen av innlegget ditt som Spillvert / Forumvert med din private mening surrende i bakholdet. Det ble så mange spørsmål som etter hvert dukket opp i mitt hode at jeg velger å avstå fra å poste innlegget. Trekker meg like godt ut av denne debatten med et sukk da det ikke ville kommet noe godt ut av tolkningen sett i lys av tidligere signaler på hva som er ønskelige debatter på Ordspill.no kontra andre " mer egnede debattsteder " Ønsker alle på Ordspill.no en fortsatt fin dag både i Forum og i Spillingen.... :) | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 11:35 | |
![]() | Rabiaz. Tviler ikke på at du kan mer om Islam enn meg. Men jeg foretrekker å se religionene i et nøytralt fugleperspektiv. Det sier seg selv at spør man en Imam om Islam eller en Prest om Kristendommen så er de svarene man får fargelagt av vedkommende. Nå trives jeg så godt her oppe i Nord og jeg har arbeid jeg er fast tilknyttet så en jobb i Iran er ikke aktuelt for meg. Imidlertid ser jeg ikke helt bort i fra at om noen år så blir jeg å jobbe i en offentlig etat i Oslo om ting skulle vri seg i en spesiell retning. Jeg ønsker å spre sunn informasjon, opplysninger som kan bidra til redusert urettferdighet i verden. Ja det blir mye TALK og lite ACTION, men det er da bedre enn ingenting. Imidlertid har jeg ofte kommunisert med stortingsmedlemmer og departementer, da hovedsaklig skriftlig. Fikk faktisk en gang for flere år siden et takkebrev fra Statsministeren angående innspill til nye lover relatert til spesifikke økonomiske nasjonale forhold. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 11:39 | |
![]() | Og jeg sendte en gang ett skriftlig brev til julnissen med forslag om å bytte ut reinsdyrene med kattepuser .. | |
GreteSB | 2009-05-15 11:59 | |
![]() | May Lene: :) | |
millav - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 12:10 | |
![]() | Hva svarte julenissen da???? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 12:39 | |
![]() | Hey.....hvem slettet innlegget mitt? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 12:40 | |
![]() | Dæven døtte, nå går jeg å legger meg...... | |
Alfa93 | 2009-05-15 12:43 | |
![]() | Jeg slettet innlegget ditt, Baltez. Oppfordrer alle til å skille sak fra person. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 12:46 | |
![]() | Fikk selvsagt takkebrev for forslaget :) venter fremdeles i spenning på når forandringen vil skje.. like spennende hvert år :) | |
Sydsklie | 2009-05-15 16:01 | |
![]() | Til Gull: Hvorfor sprer du kun informasjon om religionen islam? Hvorfor kjemper du ikke i mot andre fanatikkere og sprer informasjon om det og? Du sier du liker og se religion fra et fugleperspektiv. May Lene: Sleden til Julenissen kan ikke bli trukket av katter. Det finnes ingen med rød nok nese til å lyse vei. | |
Maisen | 2009-05-15 16:22 | |
![]() | Desuden trænger man sikkert et sted mellem 100 og 200 katte for at få fart nok på slæden. Det virker lidt upraktisk. | |
gompedyret | 2009-05-15 17:23 | |
![]() | Obs: Lytt til Alfa93. Usaklig personfokus er IKKE greit, verken mot GULL eller noen som helst andre. Tombola: Godt forsøk. :D Det er lett å se hvor du ville hen, bare synd at formatteringen forsvant underveis. | |
Kuppon - Ikke medlem lenger | 2009-05-15 22:15 | |
![]() | Is lam mus lim...i ordspillverden er vel dette det eneste jeg undres over i relasjon til denne tråden, og INTET annet. Jeg la forresten bingoen HINDUEN for en stund tilbake og var storveis fornøyd. | |