Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 222

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Liddell2009-09-14 21:26
Antall innlegg: 3125

Er nå glad dette maset snart er over jeg da, hehe.

miamaria2009-09-14 21:55
Antall innlegg: 1002

sofavelger? -aldri!
vakle-velger? - ofte.

bestemte meg i valglokalet!
slå den!

ajnor2009-09-14 22:22
Antall innlegg: 958

Politisk side: Valgt for over 20 år siden
Parti: Varierer litt med åra, men bestemt veldig tidlig i år.

Var ikke vanskelig i det hele tatt!

Scrabla2009-09-14 22:51
Antall innlegg: 2275

4 innlegg (5 med mitt) etter at valglokalene stengte! Kom ikke å si at vi ikke er ivrige til å hjelpe.

kness - Ikke medlem lenger2009-09-15 02:55
Antall innlegg: 1134

Vel overstått! Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke stemte Venstre!

Baltez: Det er vanskelig å matche saklighetsnivået til dine meningsfeller:
www.ordspill.no/foru...ge =1#45959
("Vi blir voldtatt og drept hver uke av våre nye landsmenn...")

Siv Jensens eget utsagn i partilederdebatten er også vanskelig å konkurrere med når det gjelder saklighet: "Det vi ser i Oslo er en flom av asylsøkere som selger dop og voldtar norske jenter uten grunn". Hvilke "vi" hun sikter til, og hva som er GRUNNER til å bli voldtatt, sier hun heldigvis ikke noe om. Men det er sikkert mange!

Som kjent klarer de færreste Frp-velgere å forholde seg til lange setninger og argumentasjonsrekker. Korte, unyanserte budskap har de derimot sans for, og dette forsøkte jeg å ta hensyn til i innlegget mitt.

Jeg ser ikke noe poeng i å trøtte leserne med å utdype påstandene her, men merker at jeg ikke helt klarer å la være, siden ingen av påstandene er tatt ut av løse luften: Atypiske Frp-ere anbefales å lese artikkelsamlingen "Frp-landet - Norge etter valget 2009?", som Rydningen viser til i ovennevnte tråd.

At Frp har enkle svar på vanskelige utenriksspørsmål, betyr ikke at de vet hva de snakker om. Tvert i mot! Som regel er det sånn at jo mindre man vet om en sak, jo mer bastante meninger har man.

Frp er alene om å definere "næringsfrihet" som en menneskerett. Hvis det er et brudd på norsk lov og FNs menneskerettigheskonvensj on å sende Mullah Krekar ut av landet, endrer de bare loven, og får i stand en "avtale" med Irak.

Frp ønsker "hurtigdomstoler" og egne forvaringsregler for kriminelle som ikke er norske. De har stått på for å bekjempe diskriminering av eldre og funkjsonshemmede, men har noen sett dem løfte en finger for å bekjempe diskriminering av mennesker med en annen etnisk bakgrunn?

Ingen kan som Frp skjære alle over en kam når det passer dem, og dyrke "enkelt-individet" når det er formålstjenlig.

Og hva er poenget med strengere straffer hvis det ikke forebygger kriminalitet? Sosial renovasjon? Hold dem innesperret noen ekstra år, slipp dem ut og sperr dem inn igjen så snart de begår nye lovbrudd! Det gjør de antagelig ganske kjapt, hvis de ikke får noen alternativer.

Har dødsstraff og tungt bevæpnet politi redusert kriminaliteten i Frp-ernes Mekka - USA? Nei. Hvem har innbilt deg at man er tryggere på gaten i New York enn i Oslo? Jeg har bodd på Oslos verste østkant halve livet og aldri vært utsatt for noe som helst ubehagelig. Må vel for balansens skyld tilføye at jeg har beveget meg utendørs til alle døgnets tider i NY, Rio de Janeiro og Jeddah også, uten å bli verken ranet eller drept. Folk flest blir nemlig ikke det! Men noen har åpenbart interesse av å innbille oss at vi er i konstant fare - over alt.

Bare Frp kan arrangere klimakonferanser og bue når en internasjonalt anerkjent forsker prøver å fortelle dem at klimagassutslipp er den mest sannsynlige årsken til global oppvarming. Frp er de eneste som ikke ser problemene med atomkraft og som ikke frykter ulykker eller at teknologien kan misbrukes. Frp synes det er bedre å kutte CO2-utslippene i den fattigste delen av verden enn å feie for egen dør. Selv om de bør vite at begge deler er nødvendig.

Er det dette partiet du berømmer for å ha "åpnet øynene", Baltez? Og disse velgerne du mener har tatt "selvstendige" valg? Etter min mening er de pinlig sneversynte, selvopptatte og main stream.

Og hva skjedde med valgfriheten til de som liker opera, men ikke har råd til å betale 1000 kroner pr billett? Eller de som setter pris på mangfold i eteren og betaler NRK-lisensen sin med glede, for å slippe enda en TV3-kanal?

De siste ti årene har jeg vært nabo med et ankomstmottak for enslige, mindreårige asylsøkere i alderen 15-18 år. Heller ikke her har jeg en eneste negativ erfaring å slå i bordet med. Og det har ingen andre heller. Men noen ser spøkelser ved høylys dag, godt hjulpet av Siv Jensen og vennene hennes. "Man vet jo aldri hva de kan finne på", er standarduttrykket i denne paranoide lille gjengen.

For et lett påvirkelig sinn blir en løgn sannhet bare den gjentas ofte nok. I dette tilfellet endte det med at en sinnsforvirret advokat la seg oppi skogen og skjøt på mottaket for å få slutt på elendigheten. Heldigvis overlevde 16-åringen som ble truffet i magen...

En innrømmelse til slutt: Etter fire år med rød-grønn regjering hender det fortsatt at toget ikke er i rute der hvor jeg bor. Så.... Baltez for president i 2013!

solur - Ikke medlem lenger2009-09-15 06:39
Antall innlegg: 72

ingen grunn til å angre kness, en stemme til hadde ikke spilt særlig stor rolle...., la oss heller glede oss over all rausheten og respekten overfor andres meninger i dette forumet...........?

Cygnus2009-09-15 07:51
Antall innlegg: 44845

Flott innlegg, Kness! Jeg må også si at selv om jeg ikke stemmer Venstre, så har Sponheim min beundring etter dette - han var prinsipiell og gikk ned med flagget til topps!

AaseB2009-09-15 09:49
Antall innlegg: 8147

Veldig bra innlegg, Kness. Du tek Frp på kornet!
Takk og lov at me slepp å sjå denne gjengen utfolde seg i regjeringsposisjonar dei neste åra! Dei kunne gjort uopprettelege skader i samfunnet.

ajnor2009-09-15 14:52

Kjære Kness!
Fantastisk godt skrevet!!!

ave - Administrator2009-09-15 16:47
Antall innlegg: 4986

Jeg må bare henge meg på applausen for innlegget til Kness, et serve-ess!
Klapp klapp klapp klapp.......

Torill2009-09-15 16:57
Antall innlegg: 3664

Jeg har alltid syntes at Kness er en veldig klok kone, og etter dette innlegget mer enn noen gang! Men hva skjedde med frp-sympatisørene på ordspill? Ble de helt satt ut nå?

USA - Ikke medlem lenger2009-09-15 17:13
Antall innlegg: 1252

Ja mobbinga av Frp-erne fortsetter og fortsetter

FrP gjorde sitt beste valg noensinne med 22,9%

Det er 2 hovedgrunner til at så mange stemmer på FrP og disse har intet med FrP-politikk å gjøre. Disse er:

1. Innvandringen er for høy og er ute av kontroll og asylsøkere med avslag ferdes fritt omkring og begår relativt mye kriminalitet.

2. FrP-politikere er relativt usnobbete sammenlikna med andre politikere som uttrykker på ulike måter at de er viktigere enn folk flest. FrP-politikerne er underdoggene som folk vil ha frem og opp til maktens bord fordi mange føler seg likestilt med disse Frp-politikerne. (Her har andre politikere noe å lære)

Så har vi noen milliardærer som stemmer Frp fordi de vil fjerne formueskatten. Om formueskatten hadde blitt fjerne hadde jeg tjent flere årslønner.

Cygnus2009-09-15 20:15
Antall innlegg: 44845

Hagen UNDERDOG - nei nå må jeg le!!!

angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-09-15 23:51
Antall innlegg: 90

USA: Er det "folk flest" eller folk flest du snakker om?

"Folk flest" forakter alt de ikke forstår, alt som går dem over hodet, alt de frykter, alt som er annerledes og alle som de føler de kan skylde på for sine egne problemer.

Folk flest, derimot, vet at det ikke er lett å være politiker i dag, og at de fleste (selvfølgelig med unntak) faktisk prøver sitt beste på å få gjennom endringer de har tro på. Folk flest har grunnleggende tro på det beste i andre mennesker.

"Folk flest" synes opera er meningsløst og bortkastede penger, kunst er noe for eliten og åndssnobbete forståsegpåere, lytter helst til svensktopparna og ser helst på Karl og Co eller revy (eller noe helt annet, men nesten uansett noe enkelt og lettfattelig). "Folk flest" vil helst unngå å utfordre seg selv og sin smak, da selvtilliten ikke strekker til.

Folk flest, derimot, har et åpent sinn til kulturens ulike uttrykk, og ønsker at vi skal ha en kultursatsing til tross for at det lages både god og dårlig kunst, musikk og filmer. De vet at det gode veier opp for det dårlige, og at en sivilisasjon uten kultur også kommer til å feile på andre viktige punkter. Folk flest ser og hører på alt mulig rart de kommer over.

"Folk flest" ønsker lavere skatter, billigere bensin, billigere øl, bedre veier i hjemkommunen og i det hele tatt at verdens goder skal bli ENDA lettere tilgjengelig for dem selv personlig, koste hva det koste vil for resten av planetens innbyggere eller fremtidige generasjoner.

Folk flest, derimot, ønsker MYE, MYE mer.

solur - Ikke medlem lenger2009-09-16 07:08

For å bruke den type argumentasjon som en del andre i denne tråden vil jeg rope hurra for:
- fortsatt større helsekøer
- fortsatt økende kriminalitet
- fortsatt økning av tilreisende uten papirer og fingeravtrykk
- fortsatt flere bomringer
- fortsatt økning av skatter og avgifter
- fortsatt flere og flere fattige
- fortsatt ingen bedring i eldreomsorgen
- fortsatt tomme bassenger
- fortsatt økning av elever med lese- og skrivevansker
- fortsatt statsråder som kjøper av Røkke til overpris
- fortsatt statsråder med ulovlig utleievirksomhet
- fortsatt 4 år med Jens

Hva er det egentelig vi klager over?

Torill2009-09-16 12:21
Antall innlegg: 3664

- Blir det mange flere leger og sykepleiere med privatisert helsevesen?
(Eller flytter de seg bare til private sykehus slik at de med mest penger kan betale?)
- Er årsaken til kriminalitet for lave fengselsstraffer og for lite politi?
(Hvor mange ville du drept og voldtatt og ranet i morgen om du ikke risikerer fengsel?) Dessuten øker ikke kriminaliteten.
- Blir det færre flyktninger i verden om Norge stenger døra?
- Kan flere bomringer redusere unødvendig bilkjøring? Ja takk! Og øk prisen for å passere så det svir....
- Fattigdommen i Norge er relativ, på verdensbasis er det ufattelig mange som sulter ihjel. Men for all del, relativ fattigdom er ille nok. Men er den påført folk av den rødgrønne regjeringen?
- Hvem skal jobbe i eldreomsorgen?
- Joda, det er tragisk at det fortsatt finnes offentlig fattigdom i enkelte kommuner.
- Er det den rødgrønne regjeringen som har påført barn lese-og skrivevansker?
- Finnes det et politisk parti der ingen fremtredende personer har gjort noe galt?

solur - Ikke medlem lenger2009-09-16 21:21

Hvis du spurte meg skal jeg prøve å svare i rett rekkefølge:
- vet ikke, men mye mer effektivt
- ja, en god del
- (tuller du?) spør butikkeiere, og politiet på Gardermoen
- javel, men det rammer de med dårligst råd
- nei, men de lovte å avskaffe den
- den som søker seg dit, og lønna må økes!
- enig
- delvis, det settes for lite krav til elever, og for lite ressurser til lærere
- jeg nevnte statsråder

sant å si tror jeg du bare fleiper....

roannima2009-09-16 22:00
Antall innlegg: 302

siterer torill : Kan flere bomringer redusere unødvendig bilkjøring? Ja takk! Og øk prisen for å passere så det svir....

ville bare si at her jeg bor så har vi en bomstasjon som vi må gjennom for å komme oss til lege...tannlege...kommune hus....skolen til barna....alle aktiviterer som foregår..ja så å si alt. den koster kr 70 for bil, 25 for voksen og kr 10 for barn. HVER VEI....

da kan du selv regne ut hva en familie som jobber utafor den bommen må betale i mnd.....og kansje jobber begge foreldrene til ulik tid...så det blir 4 passeringer pr dag.... så har de unger som skal på fotball....besøke venner.....andre aktiviteter,,,,kansje har de ett par legebesøk på en mnd.....etc etc.....

nei, jeg ønsker IKKE flere bomstasjoner,...

ajnor2009-09-16 22:16

roannima: hva med alternativ transport? buss? sykkel? skjønner at det blir dyrt for dere som må passere en sånn dyr bom, tror neppe torill hadde en sånn i tankene. Tror vel heller torill tenkte på en sånn bom som forlanger 15 - 30 kr pr passering, uavhengig av passasjerer osv.

Nei, sånne bomstasjoner som du må passere bør ikke økes - ei heller prisene, de bør nok heller senkes, men ja, antall andre bomstasjoner kan godt økes for min del, men da sånne "normale" som forlanger rundt 20-kroningen pr passering. En sånn normal-passering vil bare si en kopp kaffe mindre pr. dag...

roannima2009-09-16 22:57
Antall innlegg: 302

ajnor: det går 1 buss pr dag....kl 7.30 forbi mitt hus......jepp, BYGDA :-))))

en bom som tok kr 30 for bil hadde jeg aldri kommet itl å klaga på.....rene paradiset d :-)))

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?