Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 501

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Sanka2009-10-29 21:14
Antall innlegg: 32

Jeg jobber i hjemmesykepleien, og kommer til å ta vaksinen når jeg får tilbudet - jeg har bestemt meg. eh.. tror jeg. Vingler litt, men er ganske sikker på at jeg kommer til å ta den. Tar den både for mine nærmeste, naboer, kjente, ukjente og brukere sin skyld. Bare litt upassende at jeg nå har blitt skikkelig forkjøla - vet ikke om det er en vanlig forkjølelse, en vanlig influensa eller om det er svineinfluensa. Det vil vel de nærmeste dagene gi svaret på . *snufs* :)

slaraffen2009-10-29 21:44
Antall innlegg: 191

Nå har jeg tatt den og det er jeg veldig glad for!

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-30 17:43
Antall innlegg: 95

Til dere som ennå vingler...:
www.nyhetsspeilet.no...-v aksinen/

Og - legg merke til at media i dag bringer nyheten om at Sveits fraråder vår vaksine: www.nrk.no/nyheter/u.../1 .6842391

Hvor våken er du....?!? Hvorfor ikke lete videre ut i verden etter informasjon istedet for å sitte klistret til tv-en..?

baltez - Ikke medlem lenger2009-10-30 18:25
Antall innlegg: 1398

Jøss....overraskende at Sveits gjør dette.... Spesielt siden landets legemiddelindustri nesten ikke er noe mektig, og særlig siden noen sveitsiske legemiddelselskaper produserer Pandemrix`s hovedkonkurrenter....

1.Lær deg å forstå verden!
2. Begynn å mene noe!

gompedyret2009-10-30 18:35
Antall innlegg: 4381

Nyhetsspeilet, ja. Nettstedet for ufoer, illuminati, verdens undergang i 2012, åndsvitenskap, vaksinemotstand og andre høytsvevende emner.

Og når det gjelder linken din til NRK så sier den slett ikke det du hevder, snarere tvertimot.

Man må være våken når man skal lese slike artikler, ja. :)

mammatilto2009-10-30 18:42
Antall innlegg: 101

Hvordan unngå svineinfluensa:
gå ikke ut i grisevær. unngå områder som ser ut som en svinesti.det er ok å treffe Ole Brum, unngå Nasse Nøff. unngå bøter det er svindyrt.hold deg unna folk med syltelabber. Unngå smør på flesk. og til slutt.. ikke hga sex med sofagriser...!!!

snubi2009-10-30 18:51
Antall innlegg: 500

Sist gang en såkalt "hastverksvaksine" ble sluppet på markedet, var jeg dessverre blandt de ungdommene som ble brukt som PRØVEKANINER for Folkehelseinstituttet. Vaksinen var for meningokokk B (hjernehinnebetennelse som var MYE utbredt på den tiden). Før en vaksine kan slippes på markedet skal den gjennom tre stadier før godkjenning, denne vaksinen hadde bare vært gjennom de to første stadiene...dette er det NORSKE FOLKEHELSEINSTITUTTET vi snakker om!! Resultatet ble at flere fikk nevrologiske senskader...vi snakker MANGE år etter vaksinen, samt at Folkehelseinstituttet fraskriver seg et hvert ansvar. Jeg stoler derfor ikke en tøddel på denne vaksinen. Ja, en vaksine skal stoppe store utbrudd av en sykdom, men til hvilken pris?? En ting er de vaksinene som har vært på markedet i flere tiår og som er behørig testet, godkjent osv....en helt annen ting er disse hastevaksinene som blir "kokt i hop" i "panikk" når det kommer en pandemi. Grøss og gru!

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-30 19:07

For mennesker som gidder å undersøke i all den informasjonen vi har tilgjengelig - takk! :-)

Superchevis2009-10-30 19:08
Antall innlegg: 15

Ettersom om disse tingene er allment kjent i dag tillater jeg meg å presisere/korrigere noe av det snubi sier.

"Ja, en vaksine skal stoppe store utbrudd av en sykdom"

Det eksisterer ingen vaksiner og har heller aldri eksistert vaksiner som hverken har vært ment å stoppe, eller som har stoppet noen som helst form for sykdom. Tvert i mot legger de til rette for mer sykdom, men dette er egentlig bare en "positiv bivirkning".

"En ting er de vaksinene som har vært på markedet i flere tiår og som er behørig testet, godkjent osv"

Godkjent av hvem? Ikke av meg. Det eksisterer overhodet ikke noe grunnlag til å skille på dette. De er alle basert på gift og elendighet og har ingen fysilogosk virkning i positiv retning.

Minner om at det er på tide å våkne opp folkens.

mysteria - Ikke medlem lenger2009-10-30 19:14
Antall innlegg: 1124

Og så kommer bivirkningene...
www.dagbladet.no/200...e/ 8810731/

gompedyret2009-10-30 19:15

Innlegget mitt var selvfølgelig til Helhet1. Baltez snek seg imellom, så det gikk kanskje ikke klart frem.

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-30 19:19

Bravo Superchevis...! :-)

Når det gjelder kvikksølv og skader - gå ut på Youtube og søk på mercury vaccines. Squalene er ett annet tips.

Har kopiert ett utsagn som jeg mener er veldig treffende i dag:

Det ser ut til at ordet “konspirasjonsteori” blir brukt som erstatning for
relevant kritikk eller motargumenter til påstander. Dette fører til at
enhver hendelse som involverer konspirasjoner blir sett på som fiktive av det gjennomsnittlige, tv-tittende fjols, som igjen fører til at grådige
psykopater kan lure dem igjen og igjen uten å bli oppdaget.
Konspirasjoner har skjedd uttalige ganger før. Det skjer akkurat nå og det vil skje i fremtiden. Ignorer det på eget ansvar.

ave - Administrator2009-10-30 19:25
Antall innlegg: 4986

På tide at du våkner opp av ditt paranoide mareritt, superchevis; du har det åpenbart ikke helt bra der du er.....

snubi2009-10-30 19:27

Superchevis:
Skal omformulere meg litt så det ikke blir misforståelser...jeg mente å si at "Ja, en vaksine er MENT å skulle stoppe store utbrudd av en sykdom"....om de virkelig gjør det er en annen ting...
Men jeg mener fortsatt det er en viss, (hva skal vi kalle det?), etisk forskjell på de vaksinene som har vært brukt over lang tid og er godkjent (dvs har vært gjennom de tre teststadiene jeg nevnte tidligere) og de vaksinene som jeg omtaler som "hastverksvaksiner".
Til orientering er jeg som dere sikkert forstår ekstremt skeptisk til alle vaksiner pga den erfaringen jeg har med et meget mislykket forsøk som prøvekanin i sin tid...

gompedyret2009-10-30 19:28

Helhet1: Det affiserer deg ikke at nrk-linken du oppga sa noe helt annet enn det du påstod? Det kan virke mot sin hensikt å ikke lese eget kildemateriale samtidig som man ber folk våkne opp.

Superchevis: skråsikkerhet, spektakulære påstander og fullstendig mangel på sannsynliggjøring? En uggen kombinasjon, spør du meg.

Jeg har ikke tenkt å ta stilling til påstandene, men jeg tror ikke måten du fremfører budskapet på kommer til å omvende så voldsomt mange.

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-30 19:59

Til alle: Uansett hva legemiddelindustrien, politikere, helsearbeider...you name it - får frem i media som "sannhet:" Vi er født med ett perfekt immunforsvar og en evne til å tenke - alle får gjøre sitt eget valg...

"Sov mitt Norge - sov..."
origo.no/-/bulletin/...8- bokanmel

Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-10-30 20:00

Gompedyret: Nei - det affiserer meg ikke....

Ø N2009-10-30 20:19
Antall innlegg: 725

VAKSINE MOT SVINEINFLUENSA – VÆR SKEPTISK!

Når man kjenner realitetene bak influensaen kan man spørre seg om det er grunn til massvaksinasjon med en vaksine som ikke er ordenlig testet. Kanskje kan dette gjøre galt verre. Verden har hatt mange vaksineskandaler opp gjennom tidene

Kappløpet for å å lage vaksine raskest mulig mot A(H1N1) startet i april.

Normalt tar det 4-6 måneder å lage en vaksine. Det er også strenge regler for hvordan denne skal testes ut. Slik testing tar også noen måneder.

Faren er at det har gått litt vel fort i svingene hos endel legemiddelfirmaer. Hurtigtesting er gjennomført i Europa slik at man ikke kjenner bivirkninger og heller ikke er sikker på dosering når man nå er i gang med å massevaksinasjon.

Dette fører til at man for sikkerhets skyld gir lav dose - noe som betyr at man ikke kan være sikker på at den er sterk nok til å virke. Man risikerer altså først å bli dårlig av vaksinen, og deretter syk av influensaen.

Denne vaksinen vil heller ikke beskytte oss mot sesonginfluensaen - så da blir det en avveining mellom den ene eller den andre vaksinen, om man i det hele tatt skal vaksinere seg. I første omgang sa myndighetene at man ikke burde ta begge vaksiner – nå sies det at man kan ta en i hver arm! Vær kritisk, er vårt råd!

Produsentene av vaksiner tjener jo svimlende beløp – vi ser også at legestanden har fått gjennomslag for unormalt gode betingelser for selve vaksineringen – og når det er mye penger på spill må selvsagt brukerne være spesielt kritiske til det som foregår.

Et annet forhold er at vaksinen i Norge mot svineinfluensa inneholder kvikksølv, et stoff som ellers er forbudt med god grunn..

Alle medisiner og legemidler har bivirkninger i større eller mindre grad. Spørsmålet er jo da om flere blir syke av vaksinen enn av selve influensaen.

Amerikanske myndigheter kjører et mye mer forsiktig løp - hvor frivillige har testet ut vaksinen fra august.

Sveitsiske myndigheter har avslått å godkjenne Pandemrix – som er den vaksinen som benyttes i Norge – for barn under 18 år, personer over 60 år, samt gravide Dette ut fra mangler på dokumentasjon fra produsenten.

www.settutenfra.net/...22 32272031

WHO ADVARER MOT FOR LITE TESTET VAKSINE

Keiji Fukuda i Verdens Helseorganisasjon (WHO) advarer mot at det kan være farlig å hoppe over testing av nye vaksiner og mener at man ikke skal gå på akkord med vaksinenes sikkerhet. Men han kritiserer ikke hurtigtestingen som sådan.

Motsigende utsagn ? I realiteten overlates
vurderingen til hver enkelt.

Slik situasjonen er vet man ikke hvilken dose som er mest anvendelig og ikke noe om bivirkninger.

Så kanskje er det tryggest å krype til køys en ukes tid hvis
man blir smittet og heller ta litt vare på seg selv ?

snubi2009-10-30 20:30

Bra innlegg Ø N !!

slaraffen2009-10-30 20:46
Antall innlegg: 191

Til Helhet1:

Om ALLE mennesker (og dyr for den saks skyld) er født med et perfekt immunforsvar, har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om like skråsikkert som deg.

Men det jeg KAN uttale meg MEGET skråsikkert om, er at mange blant oss har et svekket immunforsvar, som gjør at blant annet dette viruset kan gi fatale konsekvenser for dem det gjelder.

Selv er i en risikogruppe, og har tatt vaksinen. Ikke bare for min egen del, men i nær familie har jeg en person som er mange ganger verre stilt enn meg. Denne personen vil utvilsomt dø av dette viruset.

Og det blir feil å argumentere med at "bare se hvor mange som dør av vanlig influensa...." og "jeg tar gjerne en uke i senga..." fordi en bitte liten "vanlig forkjølelse" for denne personen og veldig mange andre, ender alltid opp med sykehusinnleggelse og sterk medisinering, og ett skritt nærmere graven for hver gang.

Og nå har i alle fall jeg gjort mitt for å ikke bringe dette viruset i hus, og slipper å leve med at jeg har forårsaket et dødsfall....

Noe å tenke på for enhver!!

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?