Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 718

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
slaraffen2011-01-25 23:28
Antall innlegg: 191

Kjære Klara Klukk

Kan du ikke legge spalten din på fremsiden av ordspill, dit vi kommer når vi har logget oss inn?

Det tar så lang tid å lete den frem når den ikke ligger blant de sist skrevne forumpostene.

Å lese dine klare svar og gode råd er jo dagens høydepunkt for oss alle, og hjelper på våre såre, ydmykede følelser etter svære rankingnedturer.

Og det er alltid noens problemer jeg klarer å assosiere meg selv til, og hvis ikke så bare later jeg som, vet jo aldri når noe noen har opplevd og fått hjelp med her, kan bli mitt problem.

Ingen kjenner morgendagen og hvor haren hopper vet du....

Takk for at du er til...

Klem fra meg

Apollo - Ikke medlem lenger2011-01-26 11:19
Antall innlegg: 32

Ingen liker meg - og jeg skjønner ikke hvorfor...? Får høre at jeg er kjedelig....
Har jo god utdannelse, høy inntekt og synes selv jeg er passe kjekk !
Bruker 50% av tiden min til å løse universets mysterier (får faktisk lønn for det!!!) og den andre halvdelen til å pleie egne interesser, som er (i prioritert rekkefølge):
- "The big bang theory" kl. 18 på TVN
- Ordspill
- Ønologi (helst prøvesmaking)
- Godstolen med en thriller på skjermen
- Båling (Dvs. turer ut i naturen, laksefiske...)
- tur ut på byen (av og til)

Hva kan jeg gjøre for å bli litt mer populær?

LaBarca2011-01-26 12:46
Antall innlegg: 644

Kjære Apollo!
Jeg har funnet en artikkel om din navnebror
ikkepedia.org/wiki/N..._A rmstrong
Det skal rygg til å bære våre foreldres ambisjoner!
Jeg vil råde deg til å flytte til et land hvor dine egenskaper blir mer satt pris på. Oppland, Rogaland, Hordaland og Nordland er alle land som gjerne åpner dørene for friluftselskere.

Vennlig hilsen Klara Light

Apollo - Ikke medlem lenger2011-01-27 15:52

Takk for svar.
Kanskje det....
Blir man populær i Nordland bare man flytter dit?
- i'll take the fast window to the black country to check it out :-)

Cygnus2011-01-27 16:38
Antall innlegg: 44845

Men det verste, Kjære Klara Klukk, mht ditt svar til Kness, er jo ikke flatfyllen per se, men at den utvilsomt oppstod av KARSK! Og karsk, kan jeg fortelle deg, er ikke noe en ordspiller bør innta eller overhodet ha noe forhold til - jeg betviler til og med at ordet går an å legge i ordspill. Skjønt bokstavrimene her er betagende: Kness, Klara Klukk, Karsk!

LaBarca2011-01-27 17:52
Antall innlegg: 644

Klara Light enlightens you.

KNESS kan ikke legges i ordspill.
KLARA kan legges i ordspill. Det betyr en lysning eller et åpent sted.
KLUKK kan legges i ordspill. Det betyr dobbeltbet i kortspill.
KARSK kan legges i ordspill. Det betyr sunn.

KNESS som virkelig hører hjemme her, kan altså ikke legges inn.

kuska2011-01-27 19:40
Antall innlegg: 21

Karsk betyr altså sunn, men skrives ikke drikken som består av brennevin og kaffe likedan?

frankieboy2011-01-27 21:32
Antall innlegg: 117

kjære apollo!

Du har allerede fått svar fra vår kjære Labarca. Men en liten kommentar fra meg også. Svaret er entydig ja. Du blir populær straks du flytter til Nordland! De er ikke så nøye på det rett og slett. Et godlynt folkeslag, hjerterom og husrom. Kjedelig eller ei, vi elsker våre barn. Brune øyne eller ei, vi elsker deg. Synger og jodler de mens de drar fisken ombord, spytter over rekka og deler sin hjemmelaga fiskegrateng fra Stabburet.

Flytt dit! Husk å melde adresseendring. God tur kjære apollo!

mvh Kjære Klara Klok

Torill2011-01-27 21:34
Antall innlegg: 3668

Hjemmelaget fiskegrateng fra Stabur? Herlig...

frankieboy2011-01-27 21:37

kjære Torill!

Ja, de sier så!

mvh Kjære Klara Klok

kuska2011-01-28 12:34
Antall innlegg: 21

Enda en kommentar til Apollo: De fleste som sier "ingen liker meg" har mange, men de har "glemt" det, eller trenger hjelp til å hente fram de gode menneskene i bevisstheten, og "dytte unna" menneskene som ikke liker dem eller som de av en eller annen grunn ikke bør ha kontakt med.

gerdmarie2011-01-28 14:34
Antall innlegg: 265

Til "Apollo". Er du i den situasjonen at de du vil være sammen med, ignorerer deg, mens de som gjerne vil være sammen med deg, ignorerer du?

Apollo - Ikke medlem lenger2011-01-30 06:42

Kjære Kuska og Gerdmarie.
Dere virker som SVÆRT oppegående damer!
Hurra - det kan man ikke få nok av!!!

Rabiaz2011-01-30 18:09
Antall innlegg: 897

Kjære Klara.

Jeg må få vasket dunjakken min. Hvor kan jeg få den vasket helt ren, billig og raskt? PS, jeg bor i Oslo.

(Jeg kan ikke vaske den hjemme).

frankieboy2011-01-30 18:26

Kjære gode Rabiaz!

Du gjør klokt i å spørre Kjære Klara Klok.
Spander noen kroner på rens. Se vedlagte oversikt over renseriene i Oslo. Priser fra kr 140,-. Det er verdt pengene!
Er man i det minste i tvil om håndtering av, ja, hva det måtte være av produkt: benytt fagfolk! Det er mitt svært gode og trygge råd.

Skulle du ikke være fornøyd med arbeidet, kan du reklamere. Det kan du slett ikke hvis du er uheldig på hjemmebane. Da møter du deg selv i døra, og sitter på begge sider av forhandlingsbordet. Det er slett ikke en ønsket situasjon. Det kan komme mange dårlige stunder ut av slikt. Ene øyeblikket må du agere misfornøyd kunde, det neste... Ja, jeg sier ikke mer!

Lykke til med renserivalg! Ha en varm og lun vinter i nyrenset dunjakke.

mvh Kjære Klara Klok

her er linken:

oslopuls.aftenposten...ei d=429447

frankieboy2011-01-30 18:35

Kjære apollo!

Hvordan går det? Jeg håper du har grepet fatt i livet ditt og fått øynene opp for mulighetene som finnes rundt deg.
Det virker på meg som om du har kjørt deg fast i et spor, falt ned i en grøft og ikke kommer deg opp igjen. Du spinner og spinner, men faller dypere og dypere ned i grøfta eller sporet.
Det er slett ikke bra!

Hvem liker du? Er du for kresen? Er du for sneversynt med tanke på vennevalg? Ønsker du deg Celina Middelfart, men må nøye deg med Siv Jensen?
Du virker ellers både frisk og rask. Jeg er sikker på at du har alle muligheter til å lykkes, men åpne øynene!

Jeg håper at alle de riktig gode svarene du har fått, får deg på bedre tanker.
Grip dagen! Seize the day! Carpe diem!

mvh Kjære Klara Klok

ps Jeg er veldig glad og fornøyd med andres bidrag i spalten.
Sammen er vi sterke!

Rabiaz2011-01-30 20:46

Takk frankieboy!!
Det var et veldig tilfredsstillende svar :) Skal gjøre som du sier.

s29a - Ikke medlem lenger2011-01-31 01:56
Antall innlegg: 29

Hvorfor kan du se etter et legg i ordspill og/eller på de bokstavene du har fått--at bokstavgeneralen har bestemt at du skal tape.

Rabiaz2011-01-31 19:39

Paranoia?

Fidelma2011-01-31 20:15
Antall innlegg: 3315

Kjære Klara Klok, hvordan kan det ha seg at jeg fikk æren av å skrive innlegg nr 100 i denne tråden? Skal jeg ta det som et tegn? I så fall lurer jeg på hva det kan være et tegn på?

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?