Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 602

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Balentine2011-06-10 20:53
Antall innlegg: 52

Ja Red, du har rett i at man må se det som legemiddelindustri. Men kriminalisering av narkotika er ikke et nøye avgrenset problem. Det er tvert om svært omfattende, og siden motstandere av avkriminalisering og legalisering kjepprir argumentet med at da får vi fri flyt av narkotika og 'alle' kommer til å gå rundt som zombier (satt veldig langt ut på spissen) syns jeg ikke nødvendigvis det er noen avsporing å diskutere metoder for produksjon og distribuering.

piaf2011-06-10 20:57
Antall innlegg: 995

Dette forslaget er nå vedtatt og vil tre i kraft i løpet av året,

www.vg.no/reise/arti...d= 10011724

Det kan bli interessant å se hvilke konsekvenser det får!

Balentine2011-06-10 21:03

Ja, det forslaget er dessverre gått gjennom. Håper regneringen har husket å budsjettere inn økte ressurser til å bekjempe den nye kriminaliteten de selv skaper.

Red - Ikke medlem lenger2011-06-10 21:08
Antall innlegg: 405

Tenkte jeg det ikke,høyreliberale og kristnekonservative.!..dæ m ska man passe sæ for! Det neste blir vel at Spania nekter nordboere alkoholsevering pga. alt for mye fyll....

Happy4You2011-06-10 21:16
Antall innlegg: 2020

hvorfor ikke bare la ungdommen leve som dem gjør nå?.... og heller bruker penger på foreksempel Veistandaren i norge!

Det er et veldig morsomt tema dere diskuterer her, og jeg har lest alt og alle's kommentarer.. :), MEN jeg vil nødigt skuffe dere... hvis ungdommen nå til dags (gjelder ikke meg for jeg drikker ikke) har lyst til å drikke seg dritings hver j**** helg, så kan de jo bestemme det selv???

jeg har ikke lyst til å ende opp som en alkoholiker som går rundt i oslo sjanglende med 10 utslåtte tenner :).

som sagt la dem leve som dem vil, men hvis dere er glad i noen som drikker... hvorfor ikke prøve å få dem til å rettogslett slutte å drikke ? :)... jeg er lut lei av å finne øllbokser og øllflasker som ligger slengt i oslos parker og gater... og tru meg, en jeg kjenner mistet faren sin pga alkoholen. og han valgte å drikke seg dritings for å glemme faren sin..

att det går ann sier jeg :)

men er fulstendigt enig i alt bare så dere vet det :)

Balentine2011-06-10 21:34

@Happy4you: Oi. Hvis noen har lyst kan de jo plukke fra hverandre ett og annet av det du sier her. Jeg for min del nøyer meg med dette:

"men hvis dere er glad i noen som drikker... hvorfor ikke prøve å få dem til å rettogslett slutte å drikke ? :)"

Det er jo liksom basically nettopp det vi driver og holder på med her, see? :)

kvedh2011-06-10 22:16
Antall innlegg: 64

Kjære HP4U! Nå finnes det ikke en eneste tråd snart, som du lirer ett eller annet av deg. Ta en pust i bakken, senk skuldra og opserver.

Forøvrig, så ser jeg folk argumenterer som om narkotika skal flømme over om staten tar over trafikken.

Selgere/langere på gata vil forsvinne.
Bakmenn vil ikke tjene penger på det lenger.
Rekrutering vil bli vanskligere. Fordi
De som har fått utdelt dagens tilmålte dose, vil nødig dele.
Alle må vel fatte att det som er mulig å få gratis, ikke er noe å stor butikk å konkurere i mot.

Mao, 13 åringen som i dag blir eksponert for dette i festlige lag titt og ofte, må ta ett valg. Det dopet flommer ikke over på gata og er lett tilgjengelig lenger, for ingen tjener penger på det, så da må han/hun faktisk gå lange steg for å møte en forvalter v disk. En som vil registrere, finne ut om deg og deretter finne tiltak for deg siden du som 13 åring spør etter en joint eller to for helga. Glimrende måte å få tak i de som har vansker i heimen og er villige til å ta neste skritt på rus stigen.

De samme bak disken vil ikke heve ett øynbryn når min bror "svevers" som er 45 i dag, spør etter sin daglige dose. Prostituert som 11 åring og 21 fosterhjem før han var 16, så han skal få til seg og sitt. Skal svineriet stoppes, må etter min mening, profitten fra dopsalg fjernes. Og kom m bedre forslag dem som kan. Det som er i dag er en falitt, og det vet vi. Har både jobbe m dett og sett det "live" så det må innsees.

Forøvrig har jeg selv aldri prøvd noe som helst sjøl, for en 3 l m rødvin i hyggelig omgivelser gir meg mer en nok auforia:)

ave - Administrator2011-06-11 00:17
Antall innlegg: 4987

Syns ikke 13-åringer skal delta på såkalte "festlige" lag jeg...

kvedh2011-06-11 09:37
Antall innlegg: 64

God dag mann økseskaft....

stalljenta2011-06-11 18:03
Antall innlegg: 205

enig i happy4 you....heller bruke det på veistandat..den er ræva i norge!!! ellers på de eldre og de sjuke...det er farlig å bli sjuk her i landet!

gerdmarie2011-06-11 19:15
Antall innlegg: 265

For noen år siden sendte NRK et program der ulike ekspertpanel skulle diskutere seg frem til en eller annen konklusjon innenfor ulike emneområder. Ett av disse emnene var, såvidt jeg husker: Hvis man bare ville få legalisert ett rusmiddel i Norge, hva skulle det i så fall være? Panelet kom frem til at hasj var det minst farlige, mens alkohol ble sett på som det verste. Kanskje NRK kan bidra med å skaffe til veie en reprise av programmet?

wstine - Ikke medlem lenger2011-06-12 14:32
Antall innlegg: 2369

kvedh/tedhs oppfordring til Happy...: Oi oi oi! Ja, kanskje tiden er inne for å begrense forumsskrivingen?? Max 3 innlegg pr dag, delta max i 2 ulike tråder pr uke f.eks, f.eks. Bare det som mangler, liksom og lizzom.... Jøye meg!

Nei, skriv i vei Happy, skriv i vei!!

wstine - Ikke medlem lenger2011-06-12 14:33

og god dag mann økseskaft, ja god dag mann økseskaft!

piaf2011-06-12 16:58
Antall innlegg: 995

I en ideell verden hadde alle 13-åringer hatt omsorgsfulle og kjærlige foreldre og aldri opplevd noe vondt, og alle lærere ville hatt et nyansert syn på vanskelige spørsmål.

wstine - Ikke medlem lenger2011-06-12 17:06

Og alle hadde ment det samme for da hadde alt vært så mye enklere ;-)

Happy4You2011-06-12 17:10
Antall innlegg: 2020

Faktisk så er det fint i at noen er enig i meg :)... for i en klasse på 8 stykker er jeg den eneste som ikke drikker :)... og det har jeg faktisk ikke tenkt til heller... verken snuse, drikke eller røyke...

en gang faren min var ute å kjørte hjem fra jobben kom han utfor en "Nesten" ulykke.. det vil si at han kom kjørende hjemover i rettning E18 mot Stockholm... rettfør han kommer til avkjøringen han skal kjøre av, kommer det en bil full av ungdommer, tydligvis beruset, som kjører som et svin.... dagen etter sto det, 4 ungdommer drept i en bilulykke på Svartskogtoppen... det var en ungdom som overlevde og han var bare 15 år gammel... de fire andre i bilen døde momentalt på stedet fordi de ikke brukte bilbelte og hadde vært i påvirket tilstand av alkohol... alderen til de 4 ungdommene var fra 16 til 18 år...

det er så trist at folk mister barna sine i ulykke bare fordi den alkoholen påvirker dem...

aldri kjøp alkohol til barna deres :).. klem fra H4Y, hvis dere syns jeg kommenterer formye, så skal jeg prøve å slutte å kommentere så mye :)... jeg er bare veldig, veldig enig i alt som blir sagt her i denne forumstråden :)

wstine - Ikke medlem lenger2011-06-12 17:22

hehe Happy :-). Godt med noen som er enig i alt som blir sagt! Selv om meningene spriker i alle retninger. Absolutt beste innslag og syn på saken så langt!

Selv om en person syns at du kommenterer for mye, så betyr ikke det at alle andre gjør det.
Som sagt, peis på! Skriv i vei, du som alle andre.

Dadadao2011-06-12 17:29
Antall innlegg: 31

Kommentér i vei du Happy, det er din solklare rett. Men det er et sjokk å høre at du hverken røyker eller drikker. Ikke på syre heller? Og enig i alt? Team Antonsen lanserte diagnosen manisk jovial...hm...happy4u2...

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?