Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 7 |
Mobilspill
| Pågående | 8 657 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-28 11:05 | |
![]() | Om du greier noe tilsvarende bra for Krf, Rødt så er det veldig bra, uansett er det fint og underholdende skrevet wstine. Siden du ennå ikke har skrevet og harselert om Rødt og Krf så er det jo nærliggende å tro at det er ett av disse 2 partiene du stemmer på ............ | |
| ottouk | 2011-08-28 13:07 | |
![]() | senterpartiet ja det er jo korupsjonspartiet number 1 de holder jeg meg langt unna | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-28 13:22 | |
![]() | Tror nok koruptpartiet er Frp. Tipper Frp ligger klart øverst i antall bemerkninger på politiets rulleblad blant de folka på stemmelistene | |
| snubi | 2011-08-28 13:49 | |
![]() | Wstine, hvis du skal skrive flere så husk på Venstre også da...tror ikke de er nevnt tidligere ;) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-28 15:37 | |
![]() | Krf ja...... Kristelig folkeparti. Politikk og religion. Gjør døren høy, gjør porten vid. Takhøyde. Takhøyde i Krf ja. Her er plass til alle. Ja, både pietistiske bedehusmiljø på landsbygda og karismatiske bevegelser i urbane strøk. Men ikke Inger Lise Hansen da. Spjåke seg ut på den måten! Og tukle med Israelspolitikken att på til. Og røykeloven! Gjorde livet lettere for de i utelivsbransjen. Den skal de ha. Røykerne ble forvist utendørs, men etterhvert nesten innendørs. Overbygg, varmelamper og fleecetepper ble redningen. Nesten som i en stall. Tar vare på sine sangskatter og synger med av full hals. Klin edrue. Ikke sånn som folk flest som venter med det til ut på kveldinga..... Nei. Kaffe er drikken sin. Kaffelars. Alkoholfri. Gjøre vann om til vin, som han sa. Nei, nei. Spiser sine vafler og fyrstekaker. Åresalg, hjemmestrikk og fruktkorg. Sender sine bidrag til hedningeland. De bor så langt, langt borte. Og det er jo betryggende. Holder seg helst for seg selv her hjemme. Grupperer seg i ulike kirkesamfunn; statskirke, pinsemenighet, baptister, metodister og alle de andre. Skulle nesten tro at troen var samlende, men nei. Liker helst å gjøre det på sin måte. Og abort, vern om det ufødte liv. Kristen formålsparagraf og nestekjærlighet. Ja, nestekjærlighet til alle, og inkluderende. Røde, hvite, svarte, blå...... Ikke langt fra Krf til Frp........ | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-28 15:44 | |
![]() | Bra skrevet. Ja det er sikkert. Høybråten stod i alle fall i spissen for gjennomføringen av en god ting: Røykeloven. Og stakkars lettkledde Inger Lise Hansen som viste for mye naken hud og ble kastet ut av bibelvarmen.... | |
| Glory | 2011-08-28 18:17 | |
![]() | Hjelp. Nå har jeg testet Aftenpostens valgomat og fikk som dom: Senterpartiet. ?!! Jeg har aldri tidligere mistenkt eller vurdert at jeg burde stemme Sp. Hmmm | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-29 19:35 | |
![]() | SV ja..... Sosialistisk Venstreparti. Arbeiderpartiets brysomme lillebror. Som alltid får bli med på moroa. På bildene står de der, som en liten rakkerunge og gliser bredt. Litt bak og til venstre. Ganske mye til venstre etterhvert, men det er SV som står i ro da. Holder fast på sin klokkeklare tro på offentlig styring; institusjoner og etater. Staten vet best. Vil detaljstyre livet ditt fra vugge til grav. Obligatorisk runde i barnehagen. Heldagsskole slik at den offentlige skolen kan følge tettere opp den enkelte elev. Så jobb i offentlig sektor, og tilslutt ender vi opp i et offentlig dobbeltrom, med litt flaks. Mangler bare lover og regler og inngrep for selve unnfangelsesøyeblikket. Kommer vel det også. We are all individuals! Roper alle i kor.... Lik, likere, likest. Like rettigheter, og så jo kan alle gå i takt. Det er bra. Alle skal være venner. Sitte side ved side på kollektive transportmidler. Fram og tilbake. Alle skal ha jobb. Og ingen skal tjene noe særlig mer enn de andre. Da blir det bare krøll og maktkamp og klasseforskjeller og alt slags faenskap. Nei!!! Drikker sin rødvin og kjønnskvoterer villig vekk. Mimrer om -70 tallet og sjunger politiske kampsanger. Både på svensk og nynorsk. -70 tallet var bra. Regulere, kjønnskvotere, byråkratisere, kollektivere. Tipper Gorgon vaktmester i Pompel og Pilt var SV-er. Får ansvaret for skolepolitikken gang etter gang. Hvorfor gjør de det egentlig, Jens? Miljøvennlige og litt grønne i blant alt det røde også. Ikke mye jåleri i SV, nei, her kommer de som de er. Sjølveste grasrota. Tramper i vei, godt kledd og med fornuftige sko. Bruker ikke tid og penger på å se ut som Jan Thomas eller Barbiedukker. Det indre teller mest. Nei til kapitalisme og ja til solidaritet. Men hvor skal offenlig sektor få pengene fra? | |
| snubi | 2011-08-29 19:41 | |
![]() | Nok en gang treffer du spiker'n på hodet med Krf og SV, wstine! Leser og storkoser meg =D SV-beskrivelsen var kanskje den morsomste hittil, i tillegg til hovedinnlegget om SP da så klart! | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-29 20:22 | |
![]() | Morsomt ja. Detaljstyring fra vugge til grav og Nå mangler det bare regler for selve unfangelsesøyeblikket. Den traff perfekt morsomt. Så liksom for meg en SV-kommite som utarbeidet regler for ........ | |
| gompedyret | 2011-08-30 17:06 | |
![]() | Ikke kimse av fyrstekake, da. Det er jo snadder. | |
| snubi | 2011-08-30 17:29 | |
![]() | Det er det definitivt, gompedyret! Men det er vel muligens bare deg, meg og en haug med gamle tanter som synes det ;D | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-30 21:02 | |
![]() | Venstre ja....... Venstre? Ja, de ja. Venstre. Høyre er til for kapitalistene, AP for arbeiderne, i alle fall før i tida. Krf for de religøse. Sv for raddisene. Frp for bajasene. Sp for bondefolket. Og Venstre for....... Syklistene! Syklistene ja, en homogen gruppe det....... Sykkelstier til folket sier Venstre. Til byborgerne da helst. Urbane må vite. Så kan folk sykle til og fra jobben, som ligger i nærmiljøet. Og nærbutikken; rett rundt hjørnet. Ikke kjøpesentre utenfor sentrumskjernen, med digre gratis parkeringsplasser. Nei, et levende nærmiljøsentrum må det være. Med grønne lunger. Om kvelden sykler de igjen til sentrum for å delta på ulike kulturarrangement, veldig kulturelle og intellektuelle. Biblioteket er bra! Gjenbruk av bøker. To fluer i ett smekk. Leser og leser. Ikke triviallitteratur da, nei kvalitetslitteratur. Gjerne filosofisk, tenkende. Undrende. 1 gang i måneden går de natteravn og tar ansvar. Og miljøbevisste! Resirkulerer, komposterer, gjenbruker og kildesorterer. Ikke noe unnasluntring der. Føre var. Urbane bønder på en måte, dyrker både persille og dill og dall i sin egen urtehage. Kanskje til og med en parsell i kolonihagen, bær og plommer og syltetøy. Men kun til egenbruk. - Kom og smak på stikkelsbærvinen min, sier de da. Hund, katt og kanin er bra. Slakter ikke vennene sine og selger dem heller ikke til Felleskjøpet. Stiller opp på dugnader; fotballbinge, lekeplass, St Hansbål. Forseggjorte postkassestativ. Lokalt selvstyre. Lokalt engasjement. Folk flest stemmer ikke Venstre. Lærere stemmer Venstre. Syklende i vind og vær. Korrekte, alltid det. Ikke noe opprørstrang her. Nei. -Du kan!, sier Venstrelæreren til elevene, og prøver å spre litt idealisme rundt seg i klasserommet. Gode, sunne vaner fra de er små. Venstre putler nå på med sitt. | |
| bris1 | 2011-08-30 21:35 | |
![]() | Herreminhatt! Skal se at jeg er Venstredame uten at jeg i det hele tatt har tenkt over det! Nå må jeg virkelig skjerpe meg før valget.... | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-30 23:20 | |
![]() | Ja dette er også mye mitt syn på venstrefolk, intellektuelle velutdannende, naturbevarende, liberale i ordnede former, høyresidens Sv-ere. | |
| snubi | 2011-08-31 07:16 | |
![]() | Hehehe....dette var stas, wstine! Gleda meg veldig til denne, for jeg tenkte som deg, hva står egentlig Venstre for. Alle de andre partiene er så tydelige i forhold. Og USA's beskrivelse av at de er høyresidens SV'ere var knall ;) | |
| snubi | 2011-08-31 07:19 | |
![]() | Så nå er det altså ut med de "rød-grønne" og inn med de "blå-grønne"? Alle med et lite snev av fargekunnskap vet jo at rødt og grønt bare blir grums...mens blått og grønt bli en flott turkis farge ;D Ok ok, nok sludder for denne gang....farge og politikk liksom...makan! | |
| HanneH | 2011-08-31 09:10 | |
![]() | En ting er sikkert man finner ikke 1 part man er 100 % enig med, jeg har vinglet litt mellom 2 forskjellige de senere år. Og må ærlig innrømme at SP da har vært et av de som har fått min stemme. Grunnen er ganske enkel jeg har gått for min hovedsak som er Neit til EU og der har SP faktisk vært veldig bestemt hele veien :) Så godt valg til alle, hevm som får min stemme i år er ikke helt bestemt enda, men SP ligger godt an om det er aldri så mye "bondeparti". Rød - grønt blir det forhåpentligvis uansett. | |
| olapaloma | 2011-08-31 11:28 | |
![]() | heilt einig med deg Hanne. eg står faktisk på liste for SP i år, ( 7. plass) | |
| Boubou | 2011-08-31 18:53 | |
![]() | Genialt om Vestre, wstine. Jeg er litt der, og har vurdet å stemme venstre, men det monner så lite så jeg har latt det bli med tanken, vi er kanskje mange om det og? | |