Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 6 |
Mobilspill
| Pågående | 8 610 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 20:07 | |
![]() | Tar bort bildet av en gris for ikke å fornærme muslimer; Makan! Da tenker jeg også litt på humanetikere som må fjerne alle symboler på kristendommen når/hvis de holder begravelsesseremoni i et vanlig kapell. Jeg var medlem i humanetisk-forbund i noen år, men meldte meg ut fordi de på sin måte er ekstreme. Hvem på dette sykehuset var så dum at de mente at fjerning av grisebildet var nødvendig? De hadde kanskje blitt bedt om det, og "våga" ikke annet! Da er de faktisk med på å si at muslimer kan overstyre oss, og det er ikke til å tro. En ting er å ta hensyn og ikke stu grisen opp i trynet på dem; men man fjerner da ikke et bilde for å tekkes dem! Da hadde jeg protestert, og sagt at det fikk de tåle. | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 20:21 | |
![]() | Alle kan lufte tankene fritt her! Man må tåle litt knuffing. Og hvis det kommer et personangrep eller to, så er det fullt mulig (ofte) å overse det; da snakker jeg selvfølgelig ikke om en vedvarende negativ personfokusering. Det kan selvfølgelig alltid bli bedre "Forumsklima"; men du fremstiller det som om folk vegrer seg for å delta; og det er overdrevet. Jeg har egentlig et godt råd til deg: Hvorfor ikke slutte å skrive her når det er så ille som du gir uttrykk for. Ja, det er fullt mulig å slutte som Forumsdeltaker. Bruk heller tiden din i et Forum hvor alle kan lufte tankene sine fritt. Skjønner ikke at du gidder å fortsette her. Jeg hadde garantert slutta hvis jeg hadde følt at det var så håpløst her. | |
| Cygnus | 2019-09-26 20:31 | |
![]() | Jeg ser jeg er etterlyst, men jeg har sagt det jeg har sagt og dett var dett! Men jeg synes det er dumt at diskusjonene i Ordspill mer og mer blir politiske som det tross alt er andre forum for som antagelig egner seg bedre - kanskje det er nostalgi, men mener diskusjonene før (som også var heftige!) dreiet seg mye om ord, språk og ordbøker, osv. Og savner det! | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 20:35 | |
![]() | Cygnus! Ja, jeg ville gjerne ha skrevet om ORD hvis jeg hadde hatt peil. Men jeg er helt blank; og da mener jeg HELT. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 20:44 | |
![]() | De mest heftige diskusjonene handlet vel heller om rovdyr, sauedrift og ufoer såvidt jeg husker ;-) Aase; du syter og klager og insinuerer og mener at enkelte innlegg burde vært slettet og ene med det andre. Når du får respons på skriveriene dine, svarer du ullent, og gidder ikke svare fordi du mener du har svart før, men hopper kjapt over flere av spørsmålene, og i tillegg syns du det er ganske utrolig at jeg savner svar på spm. Prøvde å ta deg på alvor. Fikk det ikke helt til. Akk ja....... og vel! | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 20:45 | |
![]() | Skjønner jo at folk har sterke meninger om politikk; og ofte har de noe interessant å komme med. Her er jeg også, nesten, helt blank! Så det er interessant når blant annet Erik gir sine bidrag. Men det koker jo ned til psykologi alt i hop! Og der er jeg ikke helt blank. Var neste redd du skulle forsvinne Kjempekranglefanten; det ville vi ikke tåle! | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 20:48 | |
![]() | Stadig Aase, men nytt fokus: Du skriver: "Når til og med barn blir hetsa og brukt hersketeknikker på av en hel haug med voksne, som vi har sett de siste dagene nå, så tyder det på at vi for lengst har passert en farlig grense." Ja, her er vi enige, tenker jeg. La ut link i en annen tråd (hva er det med konservative.....). For hva er det med disse nettkrigerne som valser over engasjerte unge? Og hvorfor? | |
| bris1 | 2019-09-26 20:54 | |
![]() | Jeg regner med at Ordputter henvender seg til AaseB, men tillater meg en kommentar til deg likevel. Du har tatt så stort eierskap til forum at du ikke ser skogen for bare trær. Det er ikke sikkert at du har rett i at alle kan lufte tanker her, selv om du gjør det - noen ganger til stor irritasjon fordi du bykser mellom tråder med digresjoner i alle retninger, noen ganger med kvikke kommentarer og morsomme betraktninger. At folk vegrer seg for å delta bare er tull, hvilket belegg har du for å komme med et slikt utsagn? I lange perioder har en marginal gruppe (Ordputter, Jensine/Aran og Talienn) dominert så godt som alle trådene ved å «tulle bort» trådstarters intensjon, og å snevre inn deltagelsen ved å henvende seg til hverandre i hyppige innlegg. Man gir opp å delta i den typen «diskusjoner» ganske fort. Slikt virker ganske ekskluderende, man vil ikke bryte inn i noe som virker som private samtaler. Gloria/LilleLaila begynner å gå dere en høy gang, spesielt interessant er det å se henne gi seg selv støtte i forumsinnlegg. Jeg er nok en gammel petimeter, det får nå så være. Men ikke eldre enn at jeg kjenner igjen spam når jeg ser det. Og spam er alltid irriterende. Kanskje løsningen kan være en ny fane med overskriften «tullprat»? | |
| LilleLaila | 2019-09-26 21:07 | |
![]() | Takk for den da, bris1! (Ironisk ment, du sier et sted at ironi er en vanskelig sjanger) Ja, jeg har 2 profiler her. Hva er det som er så farlig med det?? Hvorfor må alt være så fryktelig seriøst da, kan man ikke få tulle? Ja det var en tabbe da jeg var enig med meg selv, men det bør man jo egentlig være. Skyt meg ved daggry! Ingen konspirasjon fra min side . Skjønner at dette har gått fryktelig hardt innpå enkelte her ... utrolig! Er her inne for å ha det litt gøy og treffe andre jeg, og jeg liker ikke å prate politikk egentlig, fordi jeg fort blir usakelig i debatter. (I motsetning til alle andre her haha) | |
| LilleLaila | 2019-09-26 21:09 | |
![]() | PS JEG ER IKKE SPAM. Jeg har vært medlem her siden 2008, profilen til Gloria ble opprettet i år, som et lite innfall fra min side! | |
| Angina | 2019-09-26 21:14 | |
![]() | Man kunne iallefall startet med å skifte navn på denne tråden. Det er lite som er igjen av trådstarts tema her nå. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 21:17 | |
![]() | Kan ikke annet enn å le heller. Forumet er som det er, og slik kommer det nok alltid til å være. Ordputter er ustoppelig med sine betraktninger som går i hytt og pine, på tvers av tråder og emner, men ender som regel opp i personlighetsforstyrrelse sland, uansett. Fullstendig forstyrra ;-) Aran/Jensi, .... say no more ;-) Aase b sutrer som hun pleier, insinuerer og skriver "halvkveda" viser. Og raser over alle som ikke deler hennes syn, uansett hva det måtte være. Bris kommer alltid, ja, alltid!!! med sine evige snusfornuftige betraktninger, men henger med, år etter år. Hun med. Ingen tråd som har havnet utpå viddene slipper unna snusfornuften selv. Erik belærer og kopierer og linker i hytt og pine. Erik vet best. Chiraff kommer med sine bitre og inneslutta kommentarer. Merkelig at han i hele tatt gidder lese forumet. Men kanskje det skyldes et selvpiningsgen? Cygnus, for n`te gang, savner gode, gamle dager. Og Baltez. Og nekter å innse at de gode, gamle dagene er over, og varte bare en kort, kort stund. Og LilleLaila/Gloria?? Hva kan man kan si. Det var liksom bare det som manglet. Jeg oppretter tråder ustanselig, uavhengig av respons. Til forargelse for både den ene og den andre. Og herjer med, år etter år. Er det mulig? | |
| bris1 | 2019-09-26 21:20 | |
![]() | LilleLaila, jeg sier ikke at det er farlig med to profiler, gjør jeg vel? Og det er vel ikke fryktelig å være seriøs, er det vel? Heller ikke å tulle litt, synes jeg. Det er bare ikke like gøy for den seriøse som for den gøyale når innlegg og meninger tøyses bort. Spam i mailboksen kommer stort sett fra ekte avsendere, bare så det er sagt. | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 21:39 | |
![]() | Hehe- ja du har visst irritert deg en del over meg bris1; men jeg har ikke irritert meg noe særlig over deg! Helt sant. Og jeg må le, godt. Og ler enda litt mer av Taliaens beskrivelser; særlig av meg. Jeg var litt redd henne i begynnelsen, og "jagde" henne nesten bort; men nå liker jeg henne bedre og bedre! Og i det hele tatt så liker jeg dere alle bedre og bedre! Ja, jeg er et stort irritasjonsmoment; men også lit artig av og til. OG, ikke glem det dere: Det er MEG som er eksperten på Trump! Jepp | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 21:47 | |
![]() | Den skal du ha, Ordputter, Trumpeksperten! Tror ingen har tenkt å ta den tittelen fra deg ;-) På tide du kommer deg til Utsira, snart. Det begynner å bli mørkt og kaldt. Uhu. | |
| LilleLaila | 2019-09-26 22:00 | |
![]() | Men jeg spammer vel ikke selv om jeg skriver med to tunger, vel, bris1? Nei du sa ikke at det var farlig med tro profiler ... "det er vel ikke så farlig" er et vanlig norsk uttrykk som jeg valgte å benytte meg av. MEN: Kan jeg nå tolke dette som at vi er venner? Jeg vil ikke krangle med noen egentlig ... bare ha et lite avbrekk fra en tøff hverdag. For øvrig synes jeg tråden din ble mye morsommere nå jeg, Taliaen. Temaet snikislamisering er altfor krevende! | |
| bris1 | 2019-09-26 22:05 | |
![]() | LilleLaila, klart vi er venner :-)) | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 22:10 | |
![]() | LilleL: ja, tråden tok en nokså uventet vending, uventet selv i dette forumet. ;-) Det er nok muslimene sin feil. Komme her og snikislamisere seg midt i ordspilllforumet. Det ble rent for mye for både den ene og den andre ordspilleren ;-) ;-) | |
| bris1 | 2019-09-26 22:17 | |
![]() | Denne tråden skiller seg vel ikke særlig ut fra de andre vel? Dette har jo blitt trenden i forum etterhvert, (snus)fornuft eller ikke. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-26 22:19 | |
![]() | Hehhe, dette måtte komme, fru snus ;-) Men den begynte bra da. | |