Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 469

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Spar - Administrator2021-11-11 19:03
Antall innlegg: 1138

Hallo Lind, håper humøret er bra ;-)
Og hallo Laila, Cygnus og evt andre som måtte lese i denne tråden...

1. Nei, jeg er ikke Aran.
2. Nei, jeg er ikke Erik. Det vet du jo.... Laila ;-)
3. Jeg har denne profilen + en til som jeg ikke kommer inn på fordi jeg har glemt ut passordet. Hvor mange profiler har du, Laila? 4 i følge deg selv.
4. Og ja, jeg mener at Finnmark har alt å tjene på å gripe fatt i frafall på vgs, da må utdanning snakkes opp - i familiene til ungdommen som skal overta - holde samfunnet i gang - besette jobbene og blabla. Da må de nok gripe fatt i kulturen som ikke har snakket opp nødvendigheten av utdannelse. De fleste yrker i dag krever nemlig utdannelse. Slik er det.
Finnmark ligger på topp når det gjelder ukvalifiserte lærere f.eks.
Finnmark har i mange, mange år vært avhengige av diverse "lokketilbud" for å dekke stillinger innen utdanning og helse. Har ikke lokalbefolkningen et ansvar selv også? Selvsagt har de det. Fortjener ikke barn og unge i Finnmark kvalifiserte lærere? Selvsagt gjør de det.......

lind2021-11-11 20:12
Antall innlegg: 1325

Ja hvem har bestemt disse godene med å bo i Finnmark,og Nord Troms ikke jeg eller resten av befolkningen.og hvorfor ? spent på svar..?..Det vet du nok... Er vel ukvaliserte innen yrker flere plasser enn i nord ? Snakke ned folk,fylker på denne måten,usj..... Du burde iallefall tørre stå frem hvem du er da...

Spar - Administrator2021-11-11 20:44

Ja, hvem har bestemt at det må lokkes med diverse goder? Det skulle vel aldri være myndighetene - distriktspolitiske tiltak....? Kan du tenke deg! Og hvorfor? Fordi, som jeg har nevnt opptil flere ganger, det er stor mangelvare på kvalifisert personell innen særlig utdanning og helse i Finnmark. Det vet faktisk folk flest.....

Jada, det er ukvalifiserte innen de samme yrkene andre steder også, men Finnmark, som jeg allerede har nevnt, topper statistikken. Det er også velkjent.

Snakker jeg ned folk og fylker "på denne måten"? Gjør jeg?
Dette lukter berøringsangst lang vei.

Tørre å stå fram? Er det mulig?

Men jeg kan jo røpe at jeg selv bodde og jobbet som kvalifisert lærer i Finnmark et par år. Frivillig. To kjekke år :-)

lind2021-11-11 20:53

Ja det vet jeg at du gjorde....du har skrevet det før...

lind2021-11-11 20:59

Skjønner hvem du er altså ..men er en del år siden det vel,mye har forandret seg og mye fraflytting. Å det har ikke noe med utdanning å gjøre, det høre å ser vi jo her iallefall ...Ja akkurat dem har bestemt de godene fra Nord Troms ,ikke glem dem,du nevner bare Finnmark) og Finnmark, de endringene får folket gjort lite med.Men tenke uansett noen fordeler får det være :)) Og bra noen følger så godt med som deg !

Spar - Administrator2021-11-11 21:08

Fraflyttingsproblematikke n har vært der i årevis.
Distrikstpolitikk likeså.
Oisann, skulle selvsagt skrevet + Nord Troms også, men nå var det altså Finnmark som var nevnt i tråden her, og som dermed satte startsskuddet for meningsutvekslingen her.
Ja, tenk hvis alle hadde fulgt like godt med som meg .... ;-)

..... til slutt, registrerer at du ikke kommenterer finnmarksbefolkningen og ansvaret en har selv. Er du ikke enig?

Spar - Administrator2021-11-11 21:10

Eller er det mest interessant å avdekke hvem som skjuler seg bak de ulike nickene....?
;-)

lind2021-11-11 21:26

Selvfølgelig,mere spenning det. Ser det jo på irritasjonen her. Og skjønner ikke helt hvorfor du blir så irritert, SPAR..( meg ) ... Forresten folk bor ikke i nord pga de godene,det er iallefall sikkert :)

Nixita2021-11-11 21:28
Antall innlegg: 4724

Det er jo alltid greit å vite hvem man "prater" med. Når det er sagt så er det ganske lett å se hvem de ulike gjengangere er etter noen innlegg.

Spar - Administrator2021-11-11 21:35

Siste setningen til Nix; der er jeg helt, helt enig.....
;-)

Lind; hva får deg til å gjenta at jeg blir så irritert? Hvor har du det fra?
Jeg kan da opplyse at jeg er alt annet enn irritert.

Spar - Administrator2021-11-11 23:02

Men Lind, nå har jeg svart deg, da kan kanskje du svare meg?

Du skriver: "Snakke ned folk,fylker på denne måten,usj....."

Å påpeke faktiske forhold, er det å snakke ned folk og fylker?

+ se spm i mitt forrige innlegg.

lind2021-11-12 10:03

Leser mellom linjene dine her,ikke vanskelig,mitt svar. Ellers er jeg ferdig med denne saken

LilleLaila2021-11-12 10:53
Antall innlegg: 3144

Enig med lind at det er irriterende med stadig nye intetsigende nick, og de bytter og er umulige å gjenkjenne, synes jeg. Ja ja whatever, Spar. Jeg hadde sikkert fått fortalt det, men glemmer så lett og sliter som sagt med oppmerksomheten. Jeg har fortalt før om mine nick, men de er de samme "år etter år", driver ikke å lager nye hver dag, hvorfor gidde det liksom??

LizzyLizzy - Ikke medlem lenger2021-11-12 13:52
Antall innlegg: 51

Men, er det å påpeke faktiske forhold det samme som å snakke ned folk og fylker?

bris12021-11-12 14:06
Antall innlegg: 2601

Absolutt ikke, LizzyLizzy. Ser at du støtter Spar, fint det. Det må være lov å snakke om og til og med være uenig i støtteordninger som har eksistert over tid. Kan man si at ordningene i Finnmark og Nord-Troms (hvor jeg kommer fra) har hjulpet befolkningen? Og på hvilken måte? Og gavner dette landet sett under ett? Veldig i tvil!

lind2021-11-12 15:34

På en måte Lizzy,når det høres ut som folk bor her pga de godene... Spar virket irritert ,les .mellom linjene... Men vi har stor fraflytting og, så er det sagt...Nei ikke i det hele tatt Bris,enig der ! Laila ja å ha flere profiler er okei,støtter deg der i det :) Men problemet er at de som sletter og sletter gang på gang,og oppretter nye...det forstår jeg ikke,må være slitsomt å leve sånn :)

Spar - Administrator2021-11-12 16:26

Helga starter friskt i forumet ;-)

Lind; leser mellom linjene du, liksom. Og i stedet for å svare på et seriøst spm, velger du å avrunde saken for din del. Og det etter å ha mast og etterlyst svar fra meg - som du fikk.
Konklusjonen må bli, du syns det er helt greit at Finnmark OG Nord Troms mottar sine ulike tiltak, men ingen må komme her og stille krav til lokalbefolkningen.... Interessant.

Irritert? Nei, stadig ikke. Den som er irritert er jo du selv - som du skriver. ;-)

Ser at Lizzy er på banen, igjen. Der har dere en profil, Lind og Laila, som dere kan spekulere på hvem som gjemmer seg bak. Meg er det ikke.

Kan også avkrefte at det ikke er slitsomt å "leve sånn", Lind. Tvert i mot. Artig innslag fra Lind der, eventuelt et slags forsøk på analysere. Ikke vet jeg.

Ååååå, jeg elsker dette forumet ;-)

Spar - Administrator2021-11-12 16:32

Ps Lind (og Laila)
Skjønner at det mest interessante i forumet for dere er hvem som skjuler seg bak nickene.
Fint at jeg kan bidra med litt spenning i hverdagen ;-) ;-)

Nixita2021-11-12 16:39
Antall innlegg: 4724

Vel at Lizzy er enig med Spar overrasker ikke meg.

Spar - Administrator2021-11-12 16:41

Nixita, du kjenner jo svært godt til Lizzy, ikke sant?
;-)

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?