Spillrom
Sjiraffen | 2 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 2 |
Mobilspill
Pågående | 8 500 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
slaraffen | 2009-10-30 20:49 | |
![]() | WOW..jeg fikk inlegg nummer 100 og 101.... | |
snubi | 2009-10-30 20:58 | |
![]() | Noen som har tenkt på følgende: fucker du med naturen vil den fucke tilbake...? Hvorfor kommer det flere og flere pandemier? Hvorfor er det så mange naturkatastrofer, tsunamier, stormer? Vi er ganske små i den store sammenheng.. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-10-30 21:12 | |
![]() | Skjønner du er sint og bitter Helhet1!! Jeg er også motstander av denne vaksinen til vanlige folk, da jeg mener det er et hysteri uten sidestykke, og farligheten til svineinfluensaen er dratt ut av proposisjoner (det er tross alt bare influensa!!).....Men la nå folk få lov til å ta en vaksine som er HELT UFARLIG hvis det får dem til å føle seg bedre.... Hysteriet du driver med er jo enda verre!! Kommentar til et par av dine utsagn: "Vi er født med et perfekt immunforsvar"...... Å du hellige jul...mener du det?? Er alt perfekt?? Skal vi drite i å forske på medisiner/vaksiner mot AIDS og kreft for eksempel? Å omtale andre her inne som "TV-tittende fjols" er en frisk uttalelse fra en person som henter sin vitenskaps-kunnskap på YouTube.... Og i tillegg, du synes det er helt uvesentlig at du kommer med helt feilaktige opplysninger om saken i Sveits?? Hadde vært en fin verden hvis alle var likegyldige til sine egne feil.... Lykke til! | |
VeldiGlad | 2009-10-30 21:43 | |
![]() | Jeg har fått vaksinen. Har nedsatt immunforsvar pga langvarig sykdom. Fikk vaksinen på sykehuset hvor jeg er delvis innlagt. Å ta vaksinen er bedre enn alternativet for meg=) | |
Helhet1 - Ikke medlem lenger | 2009-10-30 21:51 | |
![]() | Baltez: Kan du virkelig motsi skapelsesprosessen - at vi er født perfekte ut fra naturens regler?!? Jeg er hverken sint eller bitter - jeg forsøker kun å advare. | |
VeldiGlad | 2009-10-30 21:59 | |
![]() | Natur er uperfekt. | |
Helhet1 - Ikke medlem lenger | 2009-10-30 22:11 | |
![]() | Slaraffen: Sant nok - noen er svakere enn andre. Hvorfor vet ingen. Det kan virke tøft å kanskje måtte akseptere naturens lov .... Alle mennesker har en misjon i mlivet - hvorfor skulle vi ellers være her - så det er opp til ethvert individ å bestemme for seg selv. Samme hva noen vil komme til å mene - hverken jeg eller mine barn tar en giftig vaksine mot.....ehhhhh...influens a...?!?! | |
slaraffen | 2009-10-30 22:52 | |
![]() | Du sier så mye rart Helhet1. Jeg vet i alle fall hvorfor den personen som jeg er så veldig glad i, og som jeg er så redd for å miste, er svakere enn andre. Det er fordi at denne personen ble smittet av tuberkolose første gang i sine barneår, deretter for andre gang i sine ungdomsår. Det var svært mange som fikk denne sykdommen på den tiden, mange døde, og noen overlevde etter å ha fått den behandling de kunne tilby den gangen. Både sykdommen og behandlingen ga varige skader i lungene og andre deler av kroppen. Bl.a. derfor, Helhet1, er noen svakere enn andre!! I dag er det heldigvis ikke mange som blir smittet av tuberkolose i de deler av verden som velger å vaksinere mot det. Men har stor forekomst og dødlighet i andre deler av verden hvor det ikke vaksineres mot. Synes dette er en grunn til ettertanke.... | |
barbara | 2009-10-30 22:59 | |
![]() | Har tatt vaksinen i dag, jeg. Bedre å være på den sikre siden, sier jeg nå.....jeg er i risikogruppen (såvidt). | |
Superchevis | 2009-10-31 00:14 | |
![]() | Hvem er det som har definert din side til den sikre barbara? Ikke ta det personlig, men man skal være bra tykk i hodet for å velge kvikksølv fremfor å avstå, og etterpå slikke seg rundt munnen i visshet om at man er "sikret". Du er ikke alene desverre. På tide å våkne folkens? | |
Helhet1 - Ikke medlem lenger | 2009-10-31 00:42 | |
![]() | slaraffen; Jeg sier da ikke mye "rart"..? Da må du isåfall trekke frem det rare. Fakta er det jeg har snakket om - hvordan du eller andre tolker det..vel...?! | |
slaraffen | 2009-10-31 01:04 | |
![]() | Siden du spør.... Du sier bla: Når det gjelder kvikksølv og skader - gå ut på Youtube og søk på mercury vaccines. Squalene er ett annet tips. Fakta hentet fra Youtube.....litt rart ja.... Videre sier du: Uansett hva legemiddelindustrien, politikere, helsearbeider...you name it - får frem i media som "sannhet:" Vi er født med ett perfekt immunforsvar og en evne til å tenke - alle får gjøre sitt eget valg... Født med perfekt immunforsvar, hvor i all verden har du det fra? Premature barn f.eks? Og barn får styrket immunforsvar av morsmelk sies det..... pisspreik kaller jeg det du sier her!! Og til sist sier du: Sant nok - noen er svakere enn andre. Hvorfor vet ingen. Joda, mange som vet mye om det!!! | |
barbara | 2009-10-31 01:41 | |
![]() | Superchevis: Du får ha takk for å legge debatten på et såpass saklig nivå (not!!!!!). Når det gjelder kvikksølvet, så er det jo sånn, at den mengde kvikksølv i den vaksinen, er langt mindre enn man faktisk får i seg når man har et vanlig sunt kosthold. Slik jeg har forstått det. Men folk DØR faktisk av svineinfluensa, og allikevel så drister du deg til å be folk I RISIKOGRUPPEN om å la være å ta vaksinen? Det er totalt uansvarlig av deg. | |
barbara | 2009-10-31 01:42 | |
![]() | Og tykk i hodet kan du forresten selv være, superchevis! :( | |
Torill | 2009-10-31 02:08 | |
![]() | Jeg lurer på hva slags menneskesyn man har hvis man skal la naturen ordne opp i enhver sammenheng. Synes man at de som er avhengige av medisiner ikke har livets rett? Synes man folk som ikke er perfekte bare skal dø ut før de rekker å formere seg? Ja takk, gi meg litt kvikksølv hvis det kan bidra til å redde andres liv. | |
GreteSB | 2009-10-31 06:46 | |
![]() | www.dagbladet.no/2009/10/ 31/nyheter/svineinfluensa /utenriks/epidemi/helse/8 814344/ | |
gossipgirl - Ikke medlem lenger | 2009-10-31 08:45 | |
![]() | jeg har tatt svineinfluensa vaksinen jeg :) | |
snuppilura | 2009-10-31 10:03 | |
![]() | Jeg er i risikogruppe og tar følgelig vaksine. Jeg har større tilltro til at vaksinen er sikker, enn jeg har til at det norske helsevesen har kapasitet til å behandle meg om jeg skulle bli alvorlig syk som følge av influensaen. Alle har ansvar for sin egen helse og jeg forventer ikke at mine venner og kollegaer vaksinerer seg for å beskytte meg. Det er mitt ansvar. Det er sundt å utvise en hvis skepsis mot vaksinen, allle nye medisner i grunn, men de konspirasjonsteorier som florerer her og ellers på nettet blir i mine øyner rent latterlige. Tror neppe at vare seg WHO eller norske myndiheter har planer om å masseavlive/skade friske mennesker med vaksinen. Svineinfluensa er reel, utsatthet hos risikogrupper og helsevesenets manglende kapasitet fremover likeså. Friske mennesker med normalt immunforsvar har nok lite å frykte. Vi ordspillere er vant å "bruke hue". Det burde vi gjøre her og. | |
Superchevis | 2009-10-31 10:46 | |
![]() | Superchevis skrev: "Ikke ta det personlig, men MAN skal være bra tykk i hodet" Barbara skrev: "tykk i hodet kan du være selv superchevis" Geeez Barbara skrev: "Men folk DØR faktisk av svineinfluensa, og allikevel så drister du deg til å be folk I RISIKOGRUPPEN om å la være å ta vaksinen?" Folk dør av å vaksinere seg mot svineinfluensaen også. Dette vet vi. Ganske mange opplever bivirkninger som er langt verre enn influensaen de vaksinerer seg mot, og samtlige vil ha en eller annen form for senvirkning av vaksinen. Det vises stadig til risikogruppene, men de er på forhånd definert som en risikogruppe, de lever et liv i risiko og ser man litt større på det så er alles liv forbundet med en viss risiko. Det forsvinner mer mennesker i løse lufta hvert år enn som dør av svineinfluensaen. Men verst av alt om vi skal se dette fra et kollektivt perspektiv; ved å sette en vaksine blir man kanskje beskyttet mot sykdommen man tar den for, men er det noen som har informert om hvor svekket immunforsvaret blir etter vaksinering? En svekkelse av immunforsvaret vil for de fleste bety at immuniteten mot andre sykdommer eller infeksjoner minker, og at vi dermed i større grad blir utsatt for annen elendighet. Dette er en ond pengegenerende sirkel som vi er med å opprettholde. Før jeg avslutter mitt engasjement vil jeg bare minne om at Youtube, Facebook og slike fora som dette er åpne fora hvor alle, gule, røde, hvite og svarte kan si sin mening eller legge ut sin dokumentasjon. Det eksisterer et perfekt demokrati, og det har til og med poilitkerne skjønt, så ser ikke helt poenget med å latterliggjøre slike kilder. Jeg føler overhodet ingen nasjonalpatriosme, men at nordmenn er blant de mest skeptiske i europa til denne svinaktig gode bløffen, er noe jeg er stolt over. Jeg skal ikke oppfordre noen til noe, men det er på tide å våkne. | |
Superchevis | 2009-10-31 11:05 | |
![]() | Snubi skrev: "Noen som har tenkt på følgende: fucker du med naturen vil den fucke tilbake...?" Som homo sapiens er vi kanskje naturens fremste representanter, og er i så måte en vesentlig del av naturen. Selv føler jeg ikke skyld i tsunamier og andre naturkatastrofer, men tror det kan være lurt å minne oss selv en gang i blant på hvor vi egentlig kommer fra, og hvor små vi er i den store sammenhengen. | |