Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 840

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 11:16
Antall innlegg: 135

Rettelse; Ikke godtar dette?

Reet2010-10-13 11:18
Antall innlegg: 249

@Stig: Jeg kjenner to stykker som syns det var så lett å slutte etter å ha lest Allen Carr at de begynte igjen. De trodde de kunne slutte like enkelt neste gang. Men det gikk ikke. :-(

Jeg føler selv av og til behovet for å slutte, mest grunnet "trakasseringen" fra omverden (så det er kanskje (presiserer kanskje) en god ting på sikt), men så koser jeg meg så fælt, og så vil jeg liksom ikke helt. Kanskje jeg skulle lest boken selv?

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 11:18

Stig?

Reet2010-10-13 11:21
Antall innlegg: 249

og cod: Har du ikke fått med deg at fisk ikke er regnet som sunt lenger? Den er stappfull av kvikksølv, bly og alle tungmetaller du kan tenke deg, og visstnok mer skadelig enn å sitte i en trafikkert tunnel flere timer om dagen!
(Akkurat nå. Men det går vel over.)

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 11:30

reet. det er stort sett i levra på noe av fisken. Ikke Skrei( den er en vandre fisk som faster i flere mnd før den kommer til Lofoten å gyter, derfor er den helt hvit og meget ren). Og røye som går ut av ferskvann for å spise mariflo.Trodde det het andronom røye elller at de at det var andronome vann som huset slike men fant det ikke på google) Bare for å nevne de to beste fiskene jeg vet.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 11:33

Ingen som ikke liker/tåler røyk som kan svare meg på hvorfor en røykende eier ikke kan servere gjester kaffe til røykende gjester om han har veldig god utlufting med kullfilter?

HanneIL2010-10-13 11:43
Antall innlegg: 201

Torsk: Fordi han da ikke kunne slutte å røyke hvis han (av en eller annen grunn...) skulle få lyst til det. Da ville businessen hans, som er basert på røykende stamgjester, gå i grøfta. Skulle han da få f.eks. kols, vil han måtte velge mellom økonomien og helsa.

Og nå er det ikke røykere, men røyking, som er forbudt på utestedene. Derfor kan du ikke si at du blir diskriminert, at andre bestemmer om du skal røyke etc. Det er bare å gå utenfor og ta seg en røyk det.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 11:47

Og ja hvorfor får ikke kvikksølv i fisk og denne typen ting mer oppmerksomhet enn røyking? Hva er verst for naturen og menneskene. Truer tobakk arts mangfoldet mer enn mais og fiskeoppdrett? Hva fokuseres det på og hva er målet?

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 11:49

Hanne: Det kan man si om veldig mange yrker. Han må da finne seg en annen jobb, så kan en som vil røyke drive puben.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 11:58

Snodig at anti røykere(som jeg opplever som veldig sikre og veldig engasjerte) ikke kan svare meg på dette.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 12:23

Vi får håpe vi er veldig nært gud av å slutte å røyke når planeten er brukt opp av rovdrift...

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 12:54

Får argumentere mot meg selv da. Et veldig godt argument mot røyking er at det er egoistisk, det gir fokus på egen nytelse istedenfor å fokusere på at man fungerer sammen og tar vare på livet på jorda. Alt henger sammen med alt og en plass må man begynne. Men jeg syns at forgiftet fisk er en bedre plass å begynne og at røyking kan bekjempes med andre midler enn tvang.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 13:06

Vin er enda mer egoistisk, det har ingen annen funksjon enn nytelse og rus, og druene kunne vært brukt til mat. Skal det også forbys? Eneste stimuli jeg kommer på som ikke er usunt er kakao. Skal vi forby sjokolade med sukker?

Tweedygirl2010-10-13 13:27
Antall innlegg: 293

Er ening med cod om at det godt kunne vært en plass eller 2 som tilot røyking.. Men er nok en bare en ønske drøm...
Tror det at denne røykeloven vi fikk tredd ned over hodet i 2004 var ekstra tung å svelge for oss røykere pga av at den ble tvunget på oss. Tror vi bedre hadde godtatt den om det hadde vært en avstemming.. Å må si at jeg tror at selv om den hadde vært ute til avstemming hadde nok "ja" siden vunnet uansett å vi hadde fått loven. Men da hadde det ikke vært bestemt over hodene på oss, Tror faktisk mye av problemet ligger der..

Når jeg i ett tidligere innlegg sier at jeg ikke er særlig happy over folk som prøver å bestemme over hvor jeg skal røyke kan jeg ta ett eksempel.. På utenlands fly får man nå kjøpt røykfrie sigarettet (laget for de som ikke klarer seg lenge uten) :) Disse gjorde meg nysgjerrig, så jeg kjøpte en pakke med 4 stk i, puttet dem i veska å glemte dem helt til jeg kom hjem. Fant dem i veska da jeg var på handletur med ei veninne. Vi fant ut at disse måtte vi teste ut. Vi satt da på en uteservering å tok oss en kaffe å koset oss i sola. tok opp pakken å satt å "leke røka" på hver vår røykfrie sigg. (skal nevnes at disse ikke tennes på å det er egentlig bare papp som ser ut som sigg.) Da plutselig fikk en dame ved nabobordet panikk, reiste seg opp å startet å kjefte å skjelle oss ut, vi var arrogante å tok ikke hensyn til andre å det eneste vi dugde til var å plage NORMALE mennesker!! :O
Skal si deg jeg fikk omentrent sjokk.... Prøvde å fortelle damen av vi satt med "leke røyk" å det kunne umulig plage værken henne eller andre. Damen tar da tak i "leke røyken" min å kaster den i bakken å tråkker på den...
På dette stadiet er jeg blitt rimelig FORBANNA, å er omentrent målløs, ser meg rundt å ser at mange folk reagerer. Jeg velger da på dette tidspunk å bare sette meg ned å faktisk i ren TRASS tenne meg en røyk. :) Damen er på dette tidspunkt sprekk ferdig å sitter å brøler ut at ingen tar hensyn å alle er ute etter å PLAGE stakkars NORMALE folk..!!
Ser og at flere å flere som sitter ute her tar opp røyk å tar seg en, tror de fleste røykere ble provosert. Det hele endte med at kelneren kom å ba damen om å gå. Det syns jeg var på sin plass, for snakk om oppførsel....

Må nesten le nå i etterkant når jeg tenker på det.... hehe

Cygnus2010-10-13 13:34
Antall innlegg: 44845

men tweedygirl da - pleier vi vanligvis stemme over lover som blir vedtatt? Selvsagt ikke!

Vitsen er evl at alle bør vise hensyn til hverandre. Jeg er ikke fanatisk på noe vis, men selv daa jeg røkte selv, syyntes jeg jo lukten var for jævli! Jeg satt aldri røkekupeer, f eks, men gikk dit for å røke og så stikke av etterpå! Nå er det faktisk ikke mulig for ikkerøkere å sitte på utekafeer uten ekkel lukt og/eller pustebesvær, så syt ikke over ditt tapte paradis! Forresten, en kjempegod grunn til å slutte å røke er jo det faktum at en får rynker så mye fortere og verre!!!

Tweedygirl2010-10-13 13:40
Antall innlegg: 293

Cygnus: Jeg syter ikke, bare kommer med ett synspunk. Har i tidligere tråd sagt at jeg syns nå at røykeloven er grei, jeg respekterer den å jeg respekterer ikke røykere når jeg blir bedt om det.

Men jeg respekerer IKKE folk som kommer å plukker røyken ut av munnen min på steder der er lov å røyke.. ;)

arctic - Ikke medlem lenger2010-10-13 14:05
Antall innlegg: 931

mye lite pent snakk om røykeloven her.

etter innføringa av røykeloven kan jeg faktisk gå inn på et utested!
møkka lei av å måtte gå på kortison for at andre skal ha frihet til å røyke alle steder! utafor stedene kan jeg derimot ikke stå lenger, for der står alle røykerne....

hilsen allergiker

mmarii2010-10-13 14:08
Antall innlegg: 226

Til Fidelma: Du sier du ikke forstår hvordan det å bli bedt om å ta hensyn til allergikere o.l. kan regnes som mobbing av røykerne. Selvfølgelig er det ikke dette som er mobbing. For meg består mobbingen i at røykere generelt, likegyldig hvor mye eller lite omgivelsene blir plaget, plutselig er blitt fritt vilt. Ikke-røykere, eks-røykere og fanatikere av ulike slag syns visst det er helt greit, og har samfunnets fulle støtte til, å hetse røykere, rakke ned på fremmede røykeres motbydelig vane og rett og slett lage skikkelig kvalm. For å ta et helt vanlig eksempel kan jeg for eksempel stå ute et sted, i utgangspunktet unna folk (med unntak av de som tilfeldigvis går forbi og kanskje er utsatt for passiv røyking i et og et halvt sekund på dette (å gå langs en hovedvei er langt mer skadelig), hvor en eller annen fanatiker plutselig kan komme bort til meg og begynne å belære, kjefte og hetse meg pga denne uvanen jeg har. Dette har vel for f*** ikke h*n noe med!?! Røyken min plager ingen andre enn meg selv. Hva gir da fremmede mennesker rett til å komme bort til meg og begynne å kjefte og få meg til å føle meg som verdens dårligste, skitneste menneske? Røykelasten er det visst fritt fram for å mobbe.

Fedme er et stadig økende helseproblem, kanskje i større grad i røyken (har ikke tall, så jeg vet ikke hva som er verst, men det kan være det samme). Men jeg har da ikke som vane å gå bort til folk, overvektige eller ikke, som sitter og spiser usunn mat for å begynne å belære dem om hva dette vil gjøre med kroppen deres? Det er de nok fullt klar over selv. Hadde eg begynt og gjort dette hadde "hele verden" blandet seg inn og ment jeg oppførte meg forferdelig dårlig, og jeg kunne nok i verste fall risikert og fått meg en anmeldelse, eller i det minste en på trynet. Jeg ser ikke helt forskjellen mellom dette og røykehets.

La meg ha min røyk i fred så lenge jeg ikke tvinger røykinga mi over på andre!

mmarii2010-10-13 14:11
Antall innlegg: 226

Arctic skrev : utafor stedene kan jeg derimot ikke stå lenger, for der står alle røykerne....

Hvor mener du at røykerne skal stå da? Eller mener du at samtlige røykere skal slutte for at du skal kunne ha mulighet til å stå ute?

cod - Ikke medlem lenger2010-10-13 14:12

Arctic: Om mange av røykerne som står utenfor uteplassene kunne vært på et eget sted med lov til å røyke inne der det var kraftig ventilasjon med kullfilter så røyken ikke kom ut heller. Hadde det vært bedre for deg?

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?