Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 870

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-25 22:39
Antall innlegg: 2649

Om noen skulle lure på det så er jeg selvfølgelig tilhenger av likestilling, men motstander av feminisme som går for langt. Må neste nevne dette siden det er noen innleggsskribenter her som har oversett enkelte setninger jeg har skrevet innimellom.

Cygnus2010-11-26 13:45
Antall innlegg: 44845

det spørs om ikke ekstrem-maskulinismen også må bekjempes, jamesO!!

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-26 14:04
Antall innlegg: 2369

De fleste har vel fått med seg at du sliter med feminisme James. Men du er i overkant rund i uttalelsene dine. HVA konkret er problemet???
"feminisme som går for langt.."

- er det håp om et svar?

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-11-26 14:58
Antall innlegg: 710

Wstine, slutt med disse stadige spørsmålene til min gode slektning om hva han konkret mener er problemet med feminismen. Hva er det du er ute etter ? Er det ikke en grei nok forklaring at overdreven feminisme er et onde på lik linje med overdreven maskulinisme.

Et eksempel på resultatet av overdreven feminsime er f.eks. at kvinner får ekstrapoeng ved opptak til enkelte studier bare pga . deres kjønn....videre har vi organisasjoner som Ottar f.eks. der enkelte medlemmer sikkert bærer på ekstreme mannshaterholdninger.

Cygnus2010-11-26 15:02

de som fikk ekstrapoeng til studier var menn i lærerutdanning!

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-11-26 15:46

Tror du bare det er ett studium i Norge Cygnus ?

Cygnus2010-11-26 16:10

selvsagt ikke Jerry1 - men dette var kortformen for å si at det faktisk er kvotering og lignende for begge kjønn - pluss en del andre faktorer som også kan gi uttelling (geografi, f eks) litt unødvendig å ramse opp alle, når poenget er at dette ikke bare går en vei!

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-26 17:02

hahahaha, ah, ler meg skakk i hel! Jerryen står opp for slekta her :-))).

Nope! Slutter ikke med å konfrontere jamesen med de ulne utsagna hans før han slutter å gjenta seg selv........

Ja, vi vet at han sliter med feminismen, men nøyaktig hva han tenker på, tja si det, si det.
Tviler nå på om særlig mange sp-feminister er medlem av Ottar som "sikkert bærer på ekstreme mannshatholdninger" (sitat jerry)

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-11-26 17:56

hohohohohohohohoho wstine, bare gi opp. Vedder 1000 spenn eller en høvding på at James ikke gidder å konkretisere noe mer.

Assistenten - Ikke medlem lenger2010-11-26 18:00
Antall innlegg: 90

Hehe,er det bare jeg som ser at Jerry og James er samme person?

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-11-26 18:01

Vi likner nok hverandre Assistenten, men vi er definitivt to ulike personer :-)

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-26 18:28

"gidder konkretisere MER".... Han har jo overhodet ikke konkretisert. Selv du i ditt innspill er mer konkret.

Vel, du får tåle mas og kjas jerryslektningen. Nesten så jeg håper dere/du er en og samme person, to av det slaget blir too much.... :-)

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-11-26 20:12

Hvorfor mener du at ekstrem feminsime skal konkretiseres ? Ekstrem feminisme i seg selv er jo mer enn nok konkret. På samme måte som f.eks. nynaazisme er noe som folk vet en del om...

Kopi fra leksikon:

Feminismen har blitt kritisert for å være mannefiendtlig og polariserende, ettersom undertrykkelsen av kvinner – og ikke undertrykkelse generelt – er et så sentralt emne.

Den svenske skribenten Susanna Popova har gått kraftig ut mot de kreftene som bruker begrepet feminisme for å oppnå en politisk gevinst.

Det har også blitt påstått at enkelte krefter i de feministiske miljøene bedriver kjønnshets mot menn, og påpeker at om ordene «mann og kvinne» i enkelte feministiske tekster var blitt byttet ut med «hvit» og «svart», ville det ha blitt sett som rasistisk propaganda.

Norge har blitt dømt av EFTA-domstolen for å reservere stillinger i forskningsmiljøer for kvinner.

Fremskrittspartiets leder Siv Jensen mener det er feilaktig å behandle kvinner som en ensartet gruppe og kvotere deretter.

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-26 20:17

og nå har sp-kvinnene tatt over gård og grunn.....

Mariti2010-11-27 00:17
Antall innlegg: 80

Demokati og empati er viktig ved valg av parti.De svakeste eller de sterkeste

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-11-27 00:21

Kvinnegruppa Ottar er en venstreradikal, aktivistisk og militant[1] og av mange betegnet som ytterliggående feministisk sammenslutning i Norge.[2] Ottar beskriver seg som en partipolitisk uavhengig kvinneorganisasjon. Organisasjonen kaller sin feminisme for «brøytebilfeminisme», i det de mener de går foran og brøyter vei for andre. Enkelte hevder at Ottar står ideologisk nær dogmatisk kommunisme og militant feminisme, og med bånd til venstreekstreme bevegelser i inn- og utland.[trenger referanse] Gruppen ble stiftet i 1991. Den har navn etter den sosialistiske agitatoren Elise Ottesen-Jensen, kalt «Ottar». Mesteparten av forrige århundre arbeidet hun for retten til prevensjon og abort.

Cygnus2010-11-27 12:43

Jerry' - jeg er enig med wstine at james bør utdype slike løse utsagn litt, men har gitt ham opp - det vi etterlyste var vel egentlig å få vite hvilke friheter menn hadde mistet pga ekstermfeminisme.

Cygnus2010-11-27 12:49

Forresten jerry1 - du uttaler deg ikke om kvotering når det er hankjølnnet som blir kvotert inn - er det ok da?
forøvrig var kvoteringen på universitetene nesten totalt ikke-eksisterende unntatt i medienes omtale - en paper tiger! radikal kjønnskvotering (kjønn foran alt) var det ingen som gikk for, den moderate (hvis likt kvalifisert går kvinnen foran) står stort sett som strategi for de fleste men det som ofte skjedde, var at ingen kom likt, fordi den (ofte unge) mannen ble beskrevet som et geni. Hvis du innbiller deg at forskningskompetanse bedømmes fullstendig objektivt, tar du fyllstendig feil! Selv ikke i naturvitenskapene.

sommerfugl2010-11-27 14:00
Antall innlegg: 473

Jeg ler meg ihjel, dette tar jo helt av! JamesO / Jerry1 = samme person, bare tatt av seg brillene og tatt et nytt bilde i annen lyssetting med webcam'et sitt! Samme meninger, samme endeløse kopiering fra leksikon og flotte forsvarsinnlegg av "hverandre" - herlig!

Var det ikke en tråd for litt siden om man brukte flere profiler her inne?

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-27 14:03

når kommer USA på banen? Samme person det også ;-))

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?