Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 718

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
miamaria2011-01-31 20:43
Antall innlegg: 1002

kjære klara klok.
gratulerer med 100-jubileet.
mvh

frankieboy2011-01-31 20:49
Antall innlegg: 117

Kjære Fidelma!

Det er garantert ikke tilfeldig at nettopp du fikk æren!
Er det et tegn? Ja! Så absolutt. Det er et tegn på at du er en engasjert spillvert som ivrer for vervet ditt. Du bidrar i forumet, skriver tusenvis av innlegg og står på for dine medspillere.

Du er ryddig, raus og rund. Akkurat som tallet 100.

Ta det som et tegn på at du har havnet på rett hylle i livet.
Stå på og fortsett som du stevner kjære Fidelma.
Jeg skåler for deg!

mvh Kjære Klara Klok

frankieboy2011-01-31 20:51

Kjære miamaria!
Tusen takk for gratulasjonen!

mvh Kjære Klara Klok

frankieboy2011-01-31 20:57

Kjære s29a!

Brikkemajoren er en lunefull krabat! Er majoren i det gode hjørnet og tenker: "I dag er det s29a sin dag". Ja, da vil brikkene falle på plass for deg, hele spillet til ende. Andre dager er det motspillerens dag. Dermed blir det du som må bite i det sure eplet.

Spill riktig mange spill, så vil du se at det jevner seg ut, og du vil få ganske nøyaktig like mange gode dager som vonde.

ps brikkemajoren er MAJOR, ikke general! Alt med måte.

mvh Kjære Klara Klok

Rabiaz2011-01-31 21:52
Antall innlegg: 897

Kjære KK.

Hvordan kan man unngå stress?

TPF.

frankieboy2011-01-31 22:31

Kjære Rabiaz!

Her må jeg låne gode og velfunderte råd fra Lillesand, det blide sørland.

www.lillesand.nu/art...ss -pa.aspx

Når sant skal sies så er jeg nokså stresset selv for tiden. Tiden svinner som en røk! Det er så mye man vil gjøre! Det er så mye man må gjøre!
Rett som det er, så setter jeg med ned med pc-en i fanget. Finner fram til ordspill. Spiller mot mange hyggelige mennesker og lar verden seile sin egen sjø. En pust i bakken!
Men så er det opp igjen, tilbake til hverdagen med fornyet energi!

Kanskje andre ordspillere har gode tanker om dette? Jeg tenker det sitter riktig mange i et det ganske land og vil dele sine erfaringer med Rabiaz.

mvh Kjære Klara Klok

kness - Ikke medlem lenger2011-02-01 02:46
Antall innlegg: 1134

Kjære Klara Klok,

du med din lange fartstid, brede erfaring, telepatiske evner, gode humør og uendelige visdom - kan du gjøre et framstøt overfor brikkemajoren og be ham sørge for at s29a får alle godbrikkene heretter? Og at vi andre bare får w og andre konsonanter som ikke passer sammen? Det er jo ikke rettferdig at én person får umulige brikker hver eneste gang, samme hvilken profil han spiller med, mens resten av oss får utdelt bingoer hver gang vi trekker nye brikker (vi er bare for dumme til å se det, dessverre).

Det hadde vært fint om majoren samtidig kunne frata alle spillere (bortsett fra s29a og de andre profilene hans, selvfølgelig) muligheten til å bytte brikker, siden de fleste av oss bare bytter av feighet, mens s29a gjør det av nødvendighet.

Jeg forventer ikke at du skal kunne utrette mirakler, men ville satt stor pris på om du kunne gjøre et forsøk. Det gjelder tross alt liv eller død.

veslefrikk2011-02-01 02:50
Antall innlegg: 144

Kunne ikke sagt det bedre selv Kness!

tombola2011-02-01 13:58
Antall innlegg: 232

Kjære Klara Klok!

I siste spill fikk jeg utdelt G,I,R,B,N,O,E ved spillestart.
Syntes dette så trist ut og byttet alle.

Da fikk jeg T,U,F,S,E,T,E av Brikkemajoren.
Jeg synes derfor at han har fått et alt for dårlig omdømme.

Støtter du meg der?

Torill2011-02-01 14:14
Antall innlegg: 3668

Kjære tombola - hva er trist med GIRBNOE? Det kan jo bli minst en bingo.... Ellers får han mye ufortjent kjeft han majoren, jeg er enig i det.

gompedyret2011-02-01 18:53
Antall innlegg: 4381

Jeg viderebringer et spørsmål fra en yngre slektning:

Kjære Klara Klok!
Jeg er en jente på seksten år. Er jeg normal?

frankieboy2011-02-01 19:44

Kjære alle sammen!
Det er bredde i dagens spørsmål. Liv og død, normalitet, brikketildeling. Livets mysterier, intet mindre.

Kjære Gompedyrets slektning!
Å være jente på seksten år er normalt. Dere er mange i samme situasjon. Jente. 16 år. Faktisk ca halvparten av alle som er så heldige å oppleve 16 årsdagen sin er jenter!

Det som ikke er normalt er å grunne over det! Slutt med det straks! Godta skjebnen og takk for livet ditt. Grublerier som dette gjør at du blir liggende til langt på natt, tenkende, funderende. Etterhvert farer tankene avsted, du begynner å tenke tanker som: Hva finnes bakenfor universet, og bakenfor der, og bakenfor der. Da blir du klingal. Og det er jo ikke ønskelig.
Til neste år er du 17. Og tro meg, det like normalt forsåvidt. Allikevel vil jeg rose deg for at du tok opp spørsmålet på et relativt tidlig tidspunkt. En formildende omstendighet.
Joda, du er normal som en 16 års gammel jente kan bli.

Kjære Kness og Tombola og Torill!

Brikkemajoren finnes ikke, men vær søte og ikke avslør dette for s29a. Enkelte har det best med å få leve i troen. Dette blir mellom oss!
Tanken er såre enkel; de som tror på brikkemajoren trenger en fiende når verden går i mot. En å skylde på! Det letter presset og vel så det.

Jeg anbefaler ellers alle som kriger mot brikkemajoren å spille Raga Rockers fabelaktive låt: Noen å hate.
Spill høyt og dans i vei!!!

Link:
www.youtube.com/watc...H7 W6aIS1BE

i all hast og enkelhet
mvh Kjære Klara Klok

frankieboy2011-02-08 13:57

kjære!
Jeg prøvde å øse av min klokskap og godhet. Jeg viste omsorg og oppmuntring i hverdagen, til uttallige lesere.

En feil gjorde jeg! En!

Jeg avslørte brikkemajoren. Det ble min skjebne. Nå hater brikkemajoren meg.

Det er vondt, vondt, vondt.

Ute sludder det. Det blåser. Naboens hekk er pistrete og altfor høy. Den vaier hjelpeløs i vinden.
Gressklipperen min står stadig ute, og grillen! Ja, grillen og gressklipperen min minner meg om bedre dager. Sol, varme, fargerike planter og kanskje naboen vil klippe hekken sin til et akseptablet nivå? Vi går lysere tider i møte! Jeg smiler gjennom tårene og tenker at til og med en brikkemajor blir nok lysere til sinns da.

mvh Kjære Klara Klok

Cygnus2011-02-08 20:58
Antall innlegg: 44845

Kjære Kjære Klara Klok
Jeg ser at du er en optimistisk sjel - jeg, derimot, er overhodet ikke optimistisk, spesilet ikke mht brikkemajoren. De siste dagene har han hundset meg - fjernet alle vokaler så snart jeg nærmet meg, la feller slik ay bingoene mine aldri så dagens lys. Kan ikke du fortelle meg hva jeg skal gjøre før jeg er sunket så dypt at jeg aldri ser lyset igjen.
Mvh - sørgmodig hilsen - en gråtende Cygnus

piaf2011-02-09 14:48
Antall innlegg: 995

Stakkars Cygnus og Kjære Klara Klok! Jeg vet hvor majoren bor, så jeg kan godt dra og banke ham opp hvis dere vil. Ihvertfall kjefte litt på'n.

frankieboy2011-02-11 12:23

kjære cygnus!

Jeg vet nøyaktig hvordan det føles. Vi gjør vårt beste, viser god takt og tone, god opptreden, bruker vår dyrebar tid. Men hva er takken? Jo, en primitiv, fandenivolsk, partisk og lunefull brikkefordeler!

Godter seg og forfordeler. Kan hende han også viser fingen og gliser rått. Det er stygt!
Men skal man møte vondt med vondt? Kan man beseire vondskap med vondskap? Det er viktige og universelle spørsmål. Olav Duun var jo også opptatt av dette. Kan hende det var brikkemajoren han hadde i tankene når han tok problemet opp i trilogien Medmenneske?
Det finnes en brikkemajor i alle miljø.

Jeg for min del velger å heve hodet og ikke la meg knekke! Jeg vet hva jeg står for.

I et sosialdemokrati er ikke det viktigst å vinne, men å komme inn på idealtid.
Hvorfor slo den tanken meg? Jeg vet sannelig ikke, men intuisjonen min sier: la den stå! Håper noen får noe ut av det. Hvem vet?

Kjære piaf!
Vold og kjeft løser intet. Da blir barnet bare enda mer trassig. Men oppsøk gjerne majoren, ha med en flaske sitronbrus og en pakke kjeks. Vis vennlighet og snakk om gode verdier, rettferdighet, solidaritet, verdighet. (ikke nevn cygnus og meg!)
En hyggelig visitt kan i alle fall ikke skade! Lykke til!

mhv Kjære Klara Klok

AaseB2011-02-11 12:56
Antall innlegg: 8147

Kjære Klara Klok!

Det er ikkje ofte eg har problemer med vanlig konversasjon. La det vere sagt.
Likevel er det et spørsmål eg får av og til, som eg verkeleg slit med å svare på. Blir bare ståande og flakke med blikket, samtidig som eg fiklar med glidelåsar på kleda og eventuelt sparkar i grusen for å lede oppmerksomheten vekk frå det manglande svaret.
Sidan spørsmålet ofte kjem når eg er i byen, skriv eg det her på bokmål:
Hvor gammel heter du egentlig i fra?

Har du som er så klok et forslag til svar eg kan ha på lur neste gong dette gufne spørsmålet dukkar opp? Gjerne kort.

På førehand takk.

Mvh Aase

frankieboy2011-02-11 13:20

Kjære Aaseb!

Jeg prøver på ny å svare deg. Et teknisk problem dukket opp underveis i sted. Det er tingenes iboende faenskap.

Og nettopp det bringer meg tilbake til spørsmålet ditt. Du skal få et godt svar, om det blir kort vil tiden vise.

Skjer dette kun når du er i byen? Hold deg på landsbygda!
Bruk klær med knapper og styr unna glidelåser. Unødvendig og overdreven bruk av glidelås er et onde!
Hold deg på asfalten! Det er plenty av asfalterte veier i byen. Tenk deg om, hva skal du egentlig i grusen?

Spørsmålet du får, gjentatte ganger, er ufint! Du blir utsatt for hersketeknikk. Er det verdt det?

Enkelte bymennesker definerer seg selv som bedre enn bondestanden. Det har de ikke rett til! Nei, leve bygda og de rurale strøk som holder liv i samfunnet vårt med både poteter og fårikål, reddiker og surkål, selbuvotter og slåttestev.

Svaret blir såre enkelt: Hev øyenbrynet ditt og gå din vei! Gjør kort prosess.

Værsågod!

mvh Kjære Klara Klok

frankieboy2011-02-11 13:54

Kjære!

"Gå inn i din stue, hvor liten den er,
så rommer den noe ditt hjerte har kjær.
På ropet i skogen skal ingen få svar,
finn veien tilbake til det du har."

Jeg kom til å tenke på denne kloke strofen av Arne Paasche Aasen, tonesatt av Kurt Foss og Reidar Bøe.
Finn gjerne fram til andre sangskatter! De rommer mye livsvisdom når livet butter i mot.

mvh Kjære Klara Klok

piaf2011-02-11 17:43
Antall innlegg: 995

Kjære Klara Klok - takk for effektivt råd!

Stua til majoren var gedigen, og blandevann til sitronbrusen sto i bøtter og spann overalt (bestikkelser fra desperate ordspillere). Hagen var asfaltert og rutet opp. Noen av rutene var malt i glade farger i et tilsynelatende tilfeldig mønster, og rutene byttet farge seg imellom hele tiden. Ifølge majoren er det fetteren hans, feltmarskalken, som er hjernen bak spetakkelet.

Et tastetrykk fra hagen hadde majoren plantet en skog av brikketrær. Vi gikk en gemyttelig tur på stien, og siden jeg visste at det ikke ville nytte å rope, snakket jeg så lavt jeg kunne om rettferdighet, solidaritet og verdighet, slik du foreslo (uten å nevne navn, selvfølgelig). Jeg tror det gjorde et voldsomt inntrykk.

Til slutt la vi oss ned på et spesialbrett og snakket om standardting, og så må jeg ha duppet av. Våknet nå - sitter plutselig i en bil med alt jeg har og prøver å finne veien tilbake til Asylet.

God helg til deg!
www.youtube.com/watc...S3 y9JUESFo

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?