Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 764 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| CaB | 2012-10-31 20:08 | |
![]() | er enig med de siste innleggene jeg også! Synes det er bra at ungene har det gøy og kommer seg ut og gjør noe annet enn å sitte i ro. | |
| berber | 2012-10-31 23:01 | |
![]() | Her hos oss har ungene fått beskjed om at vi ikke feirer Halloween. Det synes de selvsagt er kjipt, men vi prøver å gjøre andre ting i stedet. I kveld har vi vært på bowling - spist is og kost oss. I fjor var vi i lekeland. Godteri følger jo med, vanskelig å unngå det. Når ungene spør hvorfor vi ikke feirer dette, begrunner jeg det og de aksepterer det. Enkelt og greit. Hvorfor skal jeg la mine unger gå rundt etter knask bare fordi alle andre gjør det? | |
| ubestemt | 2012-10-31 23:17 | |
![]() | Du trenger jo ikke feire noe som helst, Berber. Du kan trygt droppe jul, nyttår, påskefeiring, bursdager, 17. Mai, mors- og farsdager, eid for den saks skyld og Halloween hvis du ikke vil. Men du kompenserer med antimarkeringer og gjør derav dagen spesiell for dere. Det setter sikkert barna dine pris på. De hadde helt sikkert funnet det stusselig å være hjemme og sett de andre barna gå forbi utkledd og fine mens de samler godteri. | |
| ave - Administrator | 2012-11-01 00:51 | |
![]() | Syns det er morsomt lyspunkt på vei inn i mørket, jeg. Skjærer ut gresskaret og lager suppe på innholdet, lys i den og og fakler ute. Oransje lys og svarte servietter, spindel og annen dandering, samme år etter år, akkurat som julepynten. Etterhvert som unga blir ungdommer er det slutt på å fly på dørene, de samles til party og ser på skumle filmer, en sosial aktivitet i disse solo-pc-tider. Hvor mye handelstanden hauser opp dette? Tja, litt vil vel de tjene og, men godteriet er jo på tilbud i disse dager, så her kan enhver hamstre så godteriet er klart til Julebukk-tiden; en tradisjon som er utdøende her hvor jeg bor, både blant barn og voksne. | |
| trampoline - Ikke medlem lenger | 2012-11-01 11:12 | |
![]() | Godt skrevet Ave. Man trenger jo ikke å la seg rive med av handelsstanden hvis DET er det største problemet til folk. Jeg har også alltid sagt at her hos oss feirer vi ikke Halloween, men i år gikk begge de eldste med glimt i øyet og masse fryd og glede. Jeg har gitt meg, men gleder meg over barnas glede. De krever ikke så mye heller, samme antrekk kan tas frem flere ganger, noen gnager holder det med et hjemmelaget antrekk OG godteri er jo så blillig til denne dagen at det kan man ikke klage på. Vi har ikke tatt i mot skremsel og spøk siden vi har sovende barn i hus på denne tiden de går, og alle barna respekterer så godt den lappen vi har på døra med 'vennligst ikke ring på, barn sover'. Flinke unger:) Men til neste år er minsten stor nok til å være med også så da kan de alle gå. Kanskje jeg blir med selv også, og drar i gang en trall til ære for alle de som savner syngende julebukker. Akkuratt som de er mindre besatt av handelstanden. Phø! Verden forandrer deg folkens, men det er våres oppgave som foreldre og gjøre den levelig :-) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-11-01 11:20 | |
![]() | Utstyr koster litt det også, gjør det ikke? Fancy, fjollete, fargerike kostymer, brukes en gang......... | |
| Animago | 2012-11-01 12:22 | |
![]() | Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal være så negative og sutrete. Halloween er gøy for barna. Det skjer noe moro midt i den mørkeste tiden, før jula kommer. Det gir et lyspunkt i regn og vind. I går hadde jeg Halloweenkonsert med et skolekorps. Salen ble fylt til to konserter på rad og mange barnefamilier tok turen innom før de dro ut for knask eller knep i høstmørket. Jeg forstår ikke hvordan man kan være negativ til noe slikt når man ser gleden alle barna har i å kle seg ut, male seg i ansiktet og lignende. Kan vi ikke la dem få ha dette uten å komme med sure tilbakemeldinger om kjøpepress og butikker som tjener grovt? | |
| Boubou | 2012-11-01 12:42 | |
![]() | Vet ikke så mye om hvordan ting går for seg andre steder, men her må barna være uhyre veloppdragne og søte. Ingen jeg vet om gjør elker opplever knep av noe slag, regelen "slukket utelys=ikke ring på" respekteres, og selv om de fryses ved å kle seg så grufullt som mulig er det slett ikke noe som koster all verden. Vi kjøpere ett kostyme til en av jentene for tre år siden - det deles og brukes fremdeles. En gresskarlykt og litt snop er ikke større utskeielse enn det vi likevel tar både titt og ofte. Det eneste jentene mine ba om var at jeg skulle kle meg ut og skremme de besøkende (ble ikke gjennomført fordi jeg skulle på yoga), og at vi skulle ha litt snop å dele ut sånn at vi ikke blir "det huset" underforstått det huset hvor man ikke vil glede seg over litt uskyldig moro men grinebite fordi man kan. Og alle som får snop av meg lover å komme tilbake på julebukk:-) | |
| divaen | 2012-11-01 14:47 | |
![]() | Jeg fikk besøk av mange søte monstere i går. Det var kjempekoselig. Jeg hadde handlet inn masse godterier til dem. Ute var det pyntet med gresskarlys. Det meste av utstyret kan lagres og brukes om og om igjen. Nå er det jo snart tid for julebukkene igjen. Håper de kan rive seg løs fra sine dataspill og ta runden i nabolaget. La ungene få leke og ha det gøy med halloween og det som hører til. | |
| alone | 2012-11-01 18:55 | |
![]() | Ser noen sier man er sutrete om man ikke aksepterer halloween :( Sludder og tøv hele denne halloween greia..Gøy for ungene???Tvert imot påstår jeg...3 småjenter ble trampet ihjel et sted bare pga ,,GØY,, med halloween.... | |
| divaen | 2012-11-01 19:08 | |
![]() | Har lest artikkelen. Det hendte på en fest i Madrid hvor 3 ungdommer 18- 25 år ble trampet ned. | |
| Boubou | 2012-11-01 20:55 | |
![]() | Alone - har det noen gang skjedd på konserter - fotballkamper - demonstrasjoner ... Mon tro? Når store foklemender er samlet kan slikt skje. Det er vanligvis ikke tilfelle på Halloween - i hvert fall ikke i Norge... | |
| dushtek | 2012-11-02 10:33 | |
![]() | Halloween er noe forbasket tull. Barna vet ikke hvorfor de går fra hus til hus. Da en spurte "knask eller knep?", svarte jeg at jeg valgte knep. Ungen bare stirret rart på meg...! Ikke en unge klarer å ytre ordet takk, og slår man av lyset, ringer de på for det. Det skulle jammen ikke forundre meg om vi snart må ha grill og fyrverkeri på 4. juli. Alle går jo allerede rundt med gensere med stjerner og striper... | |
| alone | 2012-11-02 18:41 | |
![]() | jada,jada så er jeg ei sutrete kjærring da B.....:)))) Ha ei fin helg i alle fall sa nå bare meningen min j da :( | |
| Reet | 2012-11-02 22:06 | |
![]() | Halloween er kjempegøy. Julebukk også, men hvem gikk egentlig julebukk de siste førti årene? Slapp av. Kos dere. Ta ei pære. Eller gresskar. Eller kålrot, som det visstnok opprinnelig var. :) | |
| jeykz | 2012-11-03 00:20 | |
![]() | Halloween er gøy, kjempe moro å kle seg ut også! ...Og jeg blir bare oppgitt av at voksene skal erge seg over en dag barn gleder seg så masse til :-) Det er èn gang i året, hvert år er det syting om Halloween og "nei til halloween, ja til julebukk". Hvem går julebukk? Det er ikke like gøy hvertfall! :-) | |
| ljusnan | 2012-11-03 07:26 | |
![]() | Klart man skal feire 31. Oktober det er jo min fødselsdag! | |
| Boubou | 2012-11-03 07:56 | |
![]() | Gratulerer på etterskudd Ljusnan:-) Folkens! Gikk dere ikke julebukk da dere var små??? Det gjorde jeg, fra vi var store nok til å svirre rundt alene i nabolaget (9?) til vi ble for store selv til å ga med søre småsøsken (14-15?). Det gikk mye i nøtter, clenentiner og rosiner, men vanket vel en og annen krensekakebit eller pyntet pepperkake også. Så var det hjem til "3nøtter til askepott", hos henne som hadde videospiller... Mine barn har også gått hvert år siden de var 5 og 6 og vi flyttet til er barnevennlig område. Og selv om de fleste setter pris på litt barnslig julesang, hender det at de får døra i fleisen da også... | |
| gompedyret | 2012-11-03 08:51 | |
![]() | Denne tråden synes jeg var inspirerende, for ikke å snakke om at den gav meg et aldeles voldsomt søtsug. Så! Da kvelden kom kledde jeg meg ut som mannevond iransk gjeng-sjiraff og dro på en riktig så skummel knask eller knep-ferd i nabolaget. På forhånd hadde jeg klekket ut noen riktig fjonge knep, syntes jeg selv (selv om de fleste innebar å trylle frem Kongen av Danmark-drops fra en eller annen kroppsåpning). Dette kunne ikke gå galt! Men sannelig endte ikke hele greia som en eneste stor fiasko. De fleste turde ikke engang å åpne for meg, noen låste tilogmed døra demonstrativt og lot som om de ringte politiet. De få som faktisk lukket opp endte med å poengtere for meg at jeg var "for stor for dette", selv etter at jeg på sjarmerende vis hadde mant fram et drops fra øret til hunden deres. Det eneste lyspunktet var i grunnen en rødmusset og godlynt mann som syntes jeg var et "schtilig romvesen" og tilbød meg en halv øl. Det var med andre ord en slukøret mannevond iransk gjeng-sjiraff som tuslet hjemover. Ikke engang en bit fyrstekake kom ut av det! Til neste år tenker jeg det blir Vin eller Fiolin i stedet. Hvis noen har en fiolin å låne bort, that is. Tanken på at jeg skal spille fiolin bør fremkalle grøss hos de aller fleste med fungerende hørsel, så jeg regner med at utbyttet iallefall skal tredoble seg fra i år. | |
| Ordkjerring | 2012-11-03 09:41 | |
![]() | Årets høydepunkt, det å få mange av nærmiljøets unger og ungdommer på døra. Enten det er julebukk eller hallo venn. Klart jeg kjøper inn ekstra snop, klart jeg renner ned trappa 10-30 ganger, og klart de ble vettskremte da jeg smøyg en naken arm ut av katteluka. Mohaha ...... | |