Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 565 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Sancerre - Ikke medlem lenger | 2017-07-13 16:16 | |
![]() | Nei stempler selvsagt ikke alle som stemte på ham som fremmedhatere og rasister, men det er vel ingen tvil om budskapet hans i stor grad spilte på dette og at dette er et dypt og underliggende aspekt av Amerika - det er vanskelig for europeere å forstå dette. Det er ikke lengre siden jeg var student at det var umulig for en god del av nasjonen å stemme i mange stater, at folk ble jaget og endog drept (så sent som på 1960-tallet) når de kjempet for svarte stemmerettigheter. I was there, I know! Tror du det er tilfeldig at KKK og nynasister har trykket ham til sitt bryst? | |
| Sancerre - Ikke medlem lenger | 2017-07-13 16:17 | |
![]() | Men jeg tror ikke han er gal, som abelon gjør - dessverre, holdt jeg på å si! | |
| Cygnus | 2017-07-13 16:21 | |
![]() | helt enig med sancerre - og ingen har sagt at alle de som stemte for ham var rasister, men det er en viktig del av bildet. I allefall har det jo blitt åpenbart at når det gjelder politikk, så er det viktigste å ødeleggge Obamas arbeide - han hadde ingen helseplan klar ('Nobody knew how difficult health insurance is' !!!!) og i det hele tatt!!! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2017-07-13 17:57 | |
![]() | Men, synes du ikke det et paradoks som langt overskrider et enkelt rasisme/fremmedhat-fokus at 8,5 millioner amerikanere som stemte på Obama i 2012, valgte apekatten Trump foran den åpenbart mest kvalifiserte kandidaten Clinton 4 år senere? (Kilde : www.electionstudies.org/ ) | |
| AaseB | 2017-07-13 18:24 | |
![]() | Folk stemte mot the establishment og Clinton mer enn de stemte for Trump, tror jeg. At utfallet ble at en så uegnet "mann" ble president var bare en bivirkning av at demokratene skviset ut Sanders tidligere i prosessen. Flesteparten av de som stemte på kandidaten republikkanerne slapp fram gjorde det nok fordi de ikke fulgte godt nok med i timen på forhånd. Noe som de kanskje forstår nå at kan være fatalt i et demokrati. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-07-13 18:57 | |
![]() | Et av hans hovedproblemer ... er at han har en total mangel på selvinnsikt ; og det er galskap . Hva skal man da tro om dem som stemte på ham ? At de selv ikke er "helt gode" ; dvs. at de kjenner seg igjen i ham og hans forstyrrelse . Hvordan er det mulig for et normalt menneske å stemme på en som viser så tydelige dysfunksjonelle trekk ? Det tok ikke mange minuttene i begynnelsen av valgkampen , før jeg skjønte at han var totalt uegna . Det hele var jo bare til å le av . Fremmedfrykt , mot Clinton , eller hva det nå skulle være ; noe gærent er det med dem som har stemt på ham . De stemte på en med "mangelfullt utviklede og varig svekkede sjelsevner" som det så fint heter . | |
| Cygnus | 2017-07-16 13:27 | |
![]() | Et lite apropos www.miamiherald.com/...73 023.html | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-07-16 21:36 | |
![]() | Nettopp | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-08-17 21:56 | |
![]() | Vår tids Hitler kan man også kalle ham ; Amerikanerne får en skikkelig oppvask etter at dette er over . De må få personlighetsforstyrrelse r inn i pensum tidlig . De har visst noe på gang i Danmark , og det burde også komme på timeplanen i Norge . | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-08-18 13:02 | |
![]() | At han ennå blir tatt på alvor er bare til å le av , man kunne like gjerne satt en 7 år gammel "drittunge" i presidentstolen . Det hadde faktisk vært bedre . | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2017-08-18 13:37 | |
![]() | I Juni 2016 skrev jeg innlegg på FB om at jeg trodde Trump kunne bli president. Men disse innleggene slettet jeg etter noen dager. Ergerlig, for hadde jeg ikke sletta innleggene kunne jeg blitt erklært for synsk og tjent store penger som spåtelefonmann. Bernie Sanders var min favorittkandidat. | |
| picassa | 2017-08-18 18:21 | |
![]() | jeg forsto det som at trump spilte mer paa at de arbeidsledige skulle faa arbeid. han var kanskje mer "folkelig" enn Clinton.Alle visste hva slags styrre det ville bli med henne.De husket mannens styresett. Selv om Trump ogsaa er rik,visste alle at Clinton hoerer til de aller rikeste i NewYork.Om han brukte rasisme i valgkampen vet jeg ikke,men han greide med sin direkte tale aa faa kontakt med vanlige folk.Kanskje tar jeg feil. | |
| picassa | 2017-08-18 18:23 | |
![]() | Jeg ogsaa haapet paa Sanders. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2017-08-18 19:11 | |
![]() | Enig i det du skriver picassa. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-10-13 03:04 | |
![]() | Nå er det ikke lenge til han blir avsatt , så da ser det ut som han "slipper" å bli skutt ... | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-10-14 22:40 | |
![]() | Lurer på hva han skal gjøre etterpå ? Lage en serie der han spiller hele verdens leder kanskje ... Og at han får enorm suksess selvfølgelig . Når han blir avsatt vil han skylde på andre , og innbille seg at han har vært USA sin beste president , ever ! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-10-25 00:23 | |
![]() | Tipper at det blir før jul . At han går fortere enn Mannen | |
| trosten | 2017-10-25 18:34 | |
![]() | Veldig trist og ja, jeg frykter en storkrig .... Håper han blir satt av og han andre blir skutt ut sammen med en av rakettene sine :) drøøøøøm | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-10-25 18:42 | |
![]() | Ganske vilt å tenke på at en med "Hitleregenskaper" kan bli president i et demokrati i 2017 ! Hvis man får personlighetsforstyrrelse r av denne type inn som pensum , så får folk kunnskap , og man unngår at noe lignende skjer igjen . | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-02-05 06:25 | |
![]() | En interessant vinkling fra Andreas Halse : Hvorfor er den amerikanske presidenten en større trussel for "rikingene i Davos", enn hva venstresiden er? www.aftenposten.no/m...as -C-Halse | |