Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 474

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-19 00:23
Antall innlegg: 1984

Det var i hovedsak rent idealistiske ulike grunner til at man stifta disse lokale og nasjonale FB-gruppene.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-19 13:25
Antall innlegg: 1807

Nå bare leker jeg litt med ordene... IDE, IDEAL, og til slutt idealistisk.
Og jeg fortsetter litt i "det personlige landskapet": Personlighetstester, vel... Men jeg tok en for mange år siden da jeg skulle inn på Match og Q500. Som du sikkert vet for at man skal "matches sammen med likesinnede"; kanskje en "god" match, kanskje ikke. Kan jo få en "matchprosent" opp mot 100. Det var ingen jeg hadde en "såkalt god matchprosent" med. Når jeg og samboen delte erfaringer etterpå, så fortalte han at han hadde fått flere matcher på over 90%. Jeg hadde bare fått matcher på under 80%. Husker en gang jeg holdt på å falle av stolen, for der var det jo en med 82%! Ja, sånt husker man faktisk.
Men poenget mitt med denne oppramsingen var å "si noe" om IDEer, for der skåra jeg himmelhøyt. Og derfor tenkte jeg at IDEalisme og ideer er i samme gata. En liten ide eller en stor ide. Følelsen av å skape noe.
Uff, tror jeg bare skriver for meg selv, men det er vel greit i denne spesialtråden.
Idealistisk gruppe har jeg aldri vært borti. Da har man vel ofte et klart mål, og det er jo flott. Fortell fortell !

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-19 14:54

Grunnen til at jeg stifta de fleste av disse gruppene var at jeg så det var lignende grupper på FB, men de fungerte ikke bra. Derfor laga jeg til et brukbart sett med grupperegler til disse FB-gruppene og med litt prøving og feiling og forbedring av gruppereglene ble resultatet stadig bedre. Og nå flyter gruppene mye av seg selv med god hjelp fra moderatorer.

Har ikke endra på gruppereglene på ca 1 år på disse gruppene nå.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-19 15:32

Og, for meg som er ukjent i "det landskapet"; har dere klare mål å jobbe mot ? Når/hvis dere da når de målene, vil gruppa da bli nedlagt? Eller kanskje det kommer nye mål, ofte så gjør det jo det.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-19 18:16

Det er forskjellige typer av grupper det er snakk om. De fleste gruppene oppfyller behov folk har og vil ha i uoverskuelig fremtid. Noen få grupper har klare mål.

Fra private aktører har jeg blitt tilbudt penger for å la disse få innpass og reklamere i gruppene , men dette har jeg sagt nei til utenom en gang for et reiseselskap.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-20 17:50

Takk for historien din J/J. Sånne personlige opplevelser er spennende å høre om. Da tenker jeg verken på å "få det bekrefta eller avkrefta"!
Jeg har ikke noe forhold til "det alternative"; så jeg ser bare hver enkelt opplevelse for seg, og UNDRER meg... Det desidert mest spesielle jeg har opplevd er å høre stemmen til en mann som døde midt på 70-tallet. De som kjenner meg godt, og som jeg har delt hele/deler av historien med noen ganger, de ser ut til å ha lettere for å "ta det inn" enn det jeg har. Vel, nok om det. Hadde en underlig opplevelse for noen år siden også, som gjør "meg tullete" av å tenke på. Men det hjelper å dele disse underlige opplevelsene. Det som for meg er koko nå er at jeg lurer litt på når den neste kommer... Jeg synes det er sunt å ha distanse til "underlige opplevelser", men med en såpass "analyserende hjerne" som min, så blir det kollisjon på en måte!
Jeg skjønner jo at du har hatt "underlige opplevelser" tidlig i livet, og da er det nok lettere å forholde seg til ja.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-20 18:37

Tror det er slik at de som har gått over til den andre siden kan slumpe til med å sende stemmen sin slik at den blir hørbar. Men har ikke peiling på naturen bak dette. Skulle vært spennende å vite mer om vitenskapen bak dette og vitenskapen bak det at ånden kan fungere uavhengig av kroppen og uten kropp. Det er tydeligvis mer enn den fysiske verden.

Må si at jeg skulle ønske jeg hadde beholdt min evne til viljestyrte ut av kroppen opplevelser i voksen alder. Skulle hatt det mye moro med å fly både hit og dit og i andre dimensjoner. Har en kjenning som bor i England som evner å foreta viljestyrte ut av kroppen opplevelser i voksen alder. Han sier at det er mange dimensjoner å bevege seg i der den fysiske dimensjon er en av dem. Men det er ikke enkelt å bare bestemme seg for å sjelereise fra A til B i den fysiske verden, men det går an.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-20 20:56

Ja, det er i hvert fall en ting jeg kan "konstatere" etter å ha hørt den stemmen, og det er at jeg ikke så noen, "bare" hørte...
Jeg kan "heldigvis kanskje" ikke ramse opp underlige opplevelser!
Her kommer en...Blir litt mye å lese, men jeg tar den likevel.:
En god venn fra barndommen som jeg ikke hadde hatt kontakt med på noen uker, mest fordi jeg oppholdt meg i Asker og hun i Risør. Vanligvis pleide vi å prate på telefon en gang i uka, men denne gangen gikk det flere uker. Jeg reiste til Risør alene for å pusse opp et hus før salg. Temmelig sliten etter en lang dag la jeg meg for å hvile på soverommet med skråtak i 2.etasje. Jeg lå der å tenkte på "alt mulig og ingenting", så kom min venn til meg i bevisstheten min så sterkt at jeg kvakk til, og jeg kjente hennes nærvær akkurat som om hun skulle ha satt i sofaen rett foran meg, som vi så mange ganger hadde gjort. Og så kommer noe som jeg ikke vet hvordan man skal forholde seg "fornuftig" til: Det kom et "syn" for mitt indre øye, som et veiskilt...og på det skiltet sto det BRYSTKREFT... jeg reiste meg opp og liksom "rista det av meg", det var jo helt absurd, jeg skjønte absolutt ingenting selvfølgelig, og "glemte" det. Men jeg ville besøke min venn, det hadde jeg jo tenkt på for lenge siden, og hadde ingenting med denne "underlige opplevelsen" å gjøre.
Så jeg ringte henne, tror det var dagen etter, og spurte henne hvordan det gikk... Jeg hadde helt "glemt" dette "synet" som jeg hadde hatt, og jeg pleide ikke å innlede samtalen på den måten, ingen grunn til det. Pleide/pleier ofte bare si noe sånn som: Hei, det er meg, og kanskje noe spøkefullt. Vel, denne gangen var det første jeg sa: Hvordan har du det?
Og hun svarte (husker det som om det var i går): Ikke så bra egentlig.
Å? sa jeg da. Nei sa hun, jeg har fått brystkreft. Jeg vet at vi aldri noen gang hadde snakka om brystkreft før; ingen grunn til det når ingen av oss hadde vært borti det. Husker bare at hun fikk sjekka en melkekjertel mange år før det. Vel, vi kan fortelle hverandre det meste, og jeg fortalte henne senere hva jeg hadde opplevd. Vi prøvde begge å forstå hvordan jeg kunne få dette "synet" for mitt indre øye. Og vi kom ikke frem til noe "fornuftig" svar; begge var som 2 spørsmålstegn. Hun er heldigvis frisk nå. Nei, hva skal man tro etter en sånn opplevelse som ikke kan forklares?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-21 00:42

Ja det var litt av en historie

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-21 17:22

Vær så god , Din tur !

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-21 18:05

Oh hje, føler ikke så veldig for å komme med slike paranormale opplevelseshistorier akkurat nå, sitter bare og tror at folk ser så rart på en. Kanskje seinere.

Men du verden abelon, det der var en spennende og interessant historie.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-21 21:25

"Paranormal"? Nei, jeg har ikke noe forhold til sånne begreper. Jeg har kun hatt "noen underlige opplevelser". Selvfølgelig synes jeg det er absurd å oppleve sånt som man "ikke kan forklare", men jeg deler det med de som kjenner meg godt, og det er jo "en trøst" at de ikke ser rart på meg! Nei, jeg har ikke noe forhold til verken "det alternative" eller "paranormale"; men prøver å ha et åpent sinn.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-24 22:20
Antall innlegg: 1630

saltenposten.no/inde...et ID=10735

"Tidvis ligger det mye sau langs fylkesvei 812 som kan skape store problemer."

Når skal sauebøndene begynne å ta ansvar for dyrene sine?
Hva sier du der oppe ved fylkesvei 812?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 22:44

Umulig å greie å hindre sau å gå på veien på en 25 km lang veg i et 300 kvadratkilometer stort område. Veien går midt gjennom beiteområdet. Bare byfolk tror at man kan stå der 24 timer i døgnet i 4 måneder og jage bort sauene fra den 25 km lange veien .

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 22:45

Journalisten er fra byen

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-24 22:51

Hahaha, himla byjournalist som kommer her og breker ;-)

Men da er det fritt fram for alle dyreeiere da kanskje? Slipp kuer og griser, høner og haner fri. Hundene også.

Bare ikke ulven.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 23:01

Ulike dyr har ulike beitebehov.

ritalina er så lei av slike debatter der man skal forklare alt , .. så jeg orker ikke mer dette debatten her, trøtt nå :)

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-24 23:03

Alle dyr har behov for å være frie!

Men hvem var det som linket til saltdalsposten og saueproblematikken i dag?
Hm, det skulle vel aldri være.............. J/J selv?

;-)

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-25 06:30

Viste ikke at du skulle fokusere på det negative. Var ikke forberedt på det. Så det var ikke for å starte en slik debatt jeg linket til det der

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-25 10:34

Hm?? Saken er jo negativ, og fokuserer på et problem......

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?