Spillrom
Sjiraffen | 4 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 4 |
Mobilspill
Pågående | 8 206 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
død postmann - Ikke medlem lenger | 2010-02-03 21:55 | |
![]() | øye for øye, tann for tann og flaggbrenning for flaggbrenning! en liten digresjon bare, men hvor kan man finne bilde av det pakistanske flagget? Hvilke farger er det i det? E det like vakkert som vårt flagg? | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-02-03 22:23 | |
![]() | For å si det sånn, enkelte bøker egner seg best som oppfyringsved. Åja, å ja, jeg bare føler en slik sterk trang til å følge hva en gammel gubbe skrev på pergamente for flere tusen år siden, helt bokstavlig og slavisk, og jeg vil vende meg mot det hellige sted og be 4 ganger hver dag, slik at jeg kan komme til guds himmel med 39 jomfruer når jeg dør. men først må jeg finne tape for å feste alle dynamittkubene på kroppen min jeg bryr meg ikke om fyren drepte folk i haugevisog giftet seg med 10 år gammel jente og forbød folk å spise grisekjøtt, men ikke kukjøtt bare fordi hans beste lekekamerat som barn var en gris. | |
Hang Hung - Ikke medlem lenger | 2010-02-17 14:42 | |
![]() | Hvorfor i all verden velger man å tro på religioner i det hele tatt? Indoktrinering er det eneste tenkbare svaret jeg kan komme på. Min spådom er at religion er dømt til å måtte ofres på fornuftens alter. Før eller siden. Helst før. Få trollet ut i lyset så sprekker det.. | |
Cygnus | 2010-02-17 15:50 | |
![]() | Det å ha forbud mot svin (et forbud for både jøder og muslimer) var sikkert veldig lurt i gamle dager, med tanle på trikiner osv - særlig i varme strøk. Det er forresten ofte at gamle fordommer og myter bygger på realiteter. Men til Hang Hung - jeg er så enig, det er klart det er indoktrinering. Hvilken religion en kommer til å tro på (eventuelt!), eller bli sosialisert inn i, avhenger nesten totalt av hvor du blir født. Men vitenskapen leter etter en genetisk basis for slik nesten universell henførelse til religion. At fornuften skal seire i verden virker forresten usannsynligere jo eldre jeg blir! Bare vent, så skal vi se Palin valgt til president i USA! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2010-02-17 16:12 | |
![]() | Så du mener det er mer trikiner i varme strøk??? Hvorfor det egentlig? | |
Hang Hung - Ikke medlem lenger | 2010-02-17 17:24 | |
![]() | Uansett er det i alle fall fler trikkeskinner der trikken går, baltuz.. | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-02-17 17:47 | |
![]() | Nå begynner det å bli litt action i detta pottit landet her og. Spennende å se hva norske myndigheter gjør nå. Hvor går grensen for ytringsfriheten? Han larvikmannen som nå er fengslet skal være med på å skrive historie i dette landet nå:) JUHU | |
Hang Hung - Ikke medlem lenger | 2010-02-17 18:04 | |
![]() | Drapstrusler...her er vel grensen trukket for lenge siden, er den ikke det da Tedh? | |
maranello | 2010-02-17 19:06 | |
![]() | Draptrusler hører ingen steder... spesielt i Islam....det er ikke tillatt. Grensen til Ytringsfrihet er når en person er såret.... enkelt og greit... ingen skal såre noen..... | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-02-17 19:39 | |
![]() | Jeg er klar på hva grensen er, men er spent på hva myndihetene gjør nå. Vi i Norge må snart fatte hva som skjer. Jeg er selv helt sjokkert. Jeg har bodd på Risløkka i Groruddalen i noen år. På Linderud skole finnes det mange klasser der det ikke eksisterer etniske nordmenn. Det er ikke vestlige innvandrere som nå dominerer flere bydeler, men jeg ser ikke et eneste tog, opprop eller en motdemonstrasjon blandt de 100 000 av innvandrere som er kommet hit og nyter av vårt demokrati og mulighet for ytringsfrihet. Noen av dem må vel ha innteresse i å knuse sånne sinnsyke utalelser. Ta avstand eller skrike ut. Hvorfor skjer ikke det?? hmmm?? P.s. Maranello, den 3. linja de er vissvass fra ende til annen. Om den der skulle hatt kraft, måtte 5 milliarder mennesker holdt dønn kjeft året rundt:)) Myhårsåre mennesker på denne kloden seru:)) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-02-18 00:48 | |
![]() | Sitat: Grensen til Ytringsfrihet er når en person er såret.... enkelt og greit... ingen skal såre noen..... Men hva om enkelte føler seg såret over den minste ting maranello ? Da er jo ikke disse ordene noen god regel å leve etter. Man må bruke fornuft og kunne tenke selv, man må aldri følge skriftlige tekster uten egenrefleksjon. Fornuften tilsier at flere læresetninger i koranen og gjerne også bibelen er helt ufornuftige, frihetsinnskrenkende og samfunnsødeleggende å etterleve i praksis. | |
Maisen | 2010-02-18 13:29 | |
![]() | Koran-hooligan = bruger koranen og tro som et påskud til at lave bråk på samme måde som nogen bruger fodbold. Hvordan skal man ellers forklare at man kan arrangere en demonstration imod hets (baseret på ens sårede følelser knyttet til en tegning) mens man næsten i samme åndedrag siger at vantro og homofile fortjener en grusom død? Tedh, jeg forstår ikke hvorfor muslimer har større pligt til at demonstere end andre. Det er også dit og mit samfund og manden er vel norsk statsborger. Hvorfor skal mulimerne tage op kampen? Hvorfor skal de bevise mere end andre? Er man ikke uskyldig til det modsatte er bevist? | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-02-18 16:19 | |
![]() | Jo Maisen. Fordi om noen er rasister på en kamp med min klubb VIF, ville jeg slått hart ned på det. Om noen er pøbler på tur med min innebandy klubb, ville jeg slått ned på det. Eller som du selv sier, lage påskudd til å lage bråk. Så jeg ville slått ned på alt som sværter klubben min eller det jeg identifiserer meg meg. Og for mange muslimer som synes religion er så fryktelig viktig, ville jeg virkelig slått ned på slike syke uttalelser og tatt avstand. Ps. Trådstarter og andre som synes det var hårreisende å publisere tegningene, jeg hører/ ser ingen argumentasjon får det dere mener??:) | |
Stigende | 2010-02-19 13:34 | |
![]() | Jeg kan ikke godta at muslimene skal diktere hva jeg kan si og gjøre. Det er kjernen i hele striden. Muslimer må gjerne følge sine religiøse regler, og kristne må gjerne følge sine, men ingen av dem kan få lov til å bestemme over andre enn de som har samme tro. Hvis vi godtar og bøyer unna for dem som vil diktere oss, starter vi uthuling av ytringsfrihet og hele grunnlaget for demokrati. | |
Duppedingser | 2010-02-19 15:05 | |
![]() | Det er mange kjerner. Det er mange strider. Når du bruker "muslimene" så setter du alle i samme bås og da bidrar du vel ikke til en mindre kjerne av strid? Og hovedspørmålet er jo: Er det virkelig noen strid? De er noen få mennesker fra hver sine religioner og kulturer som lager kvalm. | |
Stigende | 2010-02-19 19:10 | |
![]() | Jeg skulle kanskje sagt at jeg kan ikke godta at islam skal diktere. Altså at ytringsfriheten ikke skal dikteres av og begrenses av hva som står i koranen, eller bibelen, eller toraen for den del. Jeg setter visst i bås, ja. Men det er alle religiøse jeg plasserer i den båsen, uansett religion, hvis de vil presse den religionen på resten av verden. Altså mener jeg at det må være legitimt å følge påleggene i den religionen man velger seg, men at det må skje innenfor landets lover. Påvirkning og misjonering er også greit, men igjen innenfor landets lover. Og det betyr at vold og trusler er forbudt også for den som føler sin religion fornærmet. Det betyr også at ingen kan lovlig ty til vold eller trusler om noen tegner jesus som pedofil eller jomfru maria som hore. De kan bli fornærmet og de kan protestere, men altså ikke bruke makt for å få sin vilje. Feks ville det være like galt om kristne lynsjet Varg Vikenes for å si det han mener, først når han brenner kirker gjør han noe straffbart. | |
bastet | 2010-02-19 20:41 | |
![]() | Jeg vet ikke hvorfor det skal være ok å misjonere - se hva kristne misjonærer gjorde rundt i verden før, ugghhh! | |
maranello | 2010-02-19 23:02 | |
![]() | Akkurat nå jeg er ut å reise, og blir en stund ( ikke noe negativt selvsagt)....allikevel det er en meget interessant debatt med kloke folk.... Religion generelt er ment for de som tror på den, andre må kunne forstår at det gjelder ikke dem, men noen av DE vil provosere ved å stille spørsmål som i enkelte tilfeller er vanskelig å svare, kanskje meget vanskelig , fordi man kommer ut av fornuften. Jeg kan ikke nevne noen eksempler, det er mye å skrive... og internett forbindelser kommer og går. Så jeg ønsker at fornuften og forståelse preger denne debatten. | |
MinnieTheMoo | 2010-02-20 07:39 | |
![]() | Jeg slår et slag for muslimer her: asfaltforlag.wordpre...-m uslimer/ | |
liselotta | 2010-02-21 12:55 | |
![]() | Mohyeldeen Mohammed - en vassekte nordmann i følge forsvarer Elden | |