Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 540

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GreteSB2010-10-11 15:14
Antall innlegg: 7777

Hvorfor bruke ordet i det hele tatt? For meg betyr det lite hvilken farge en person har. Jeg beskriver en person som;- en mann fra Somalia, en kvinne fra Nigeria, en amerikaner. En tidligere kjæreste fra USA hadde farget far og indiansk mor. Han ble fornærmet av og bli kalt både neger og svart.
Jeg husker godt italienere og spanjoler ble kalt dego. Det ordet brukes vel ikke lenger heller heldigvis.

Reet2010-10-11 15:15
Antall innlegg: 249

Dego er godkjent på ordspill! Har aldri prøvd neger.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 15:16
Antall innlegg: 135

Er også en tufs som skriver innlegg i et debattforum. Men jeg insisterer ikke på å bruke et negativt ladet ord og prøver sammenligne meg med Eia, som om jeg og Eia har skjønt det men ikke de andre som er så dumme. Er som sagt meget ufulstendig men dannelse og intelligens har jeg over gjennomsnittet er mitt inntrykk. Ikke at jeg veldig smart men selvinnsikt og dannelse der er jeg i overkant god. Kunne jobbet mer med taktfullhet kanskje.

Reet2010-10-11 15:18

Taktfullhet er ikke en egenskap jeg syns du trenger bruke tid på. Verden er et mye morsommere sted når folk gjør uventede ting.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 15:19

neger går nok i ordspill. Stusser på at noen kjente matretter er lov mens andre ikke.

Reet2010-10-11 15:20

Og at badeand ikke går. Det er trist, det.

AaseB2010-10-11 15:21
Antall innlegg: 8147

Ja, me er jo alle litt over gjennomsnittet intelligente og danna;-)
Muligens litt dårligare stelt med sjølvinnsikten..

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 15:25

Ja er jo tross alt nordlending, selv etter 25 år østafjells snakker jeg fremdeles fra hjertet. Fremdeles en klassisk nordlending med intakt dialekt, komisk framtoning og god i en krisesituasjon. )

maranello2010-10-11 15:34
Antall innlegg: 304

La meg minne noen.....Neger er en person med svart hud og ikke mørkbrun hud......

Reet2010-10-11 15:36

Si meg, er aboriginere negere, eller klassifiseres de annerledes?

Cygnus2010-10-11 15:46
Antall innlegg: 44845

selvsagt, seierherren, bygger 'etnisk' humor på stereotype forestillinger osv - det er jo det som har den litt ekle undertonen - iallefall, det som interesserer meg er hvorfor ikke f eks bergensere blir ansett som kjempemorsomme, evt trøndere! eller enda bedre, østkant-oslofolk.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 15:57

Plutselig ble jeg usikker på det der med intelligens. Selvinnsikten og dannelsen er så godt som forduftet etter denne debatteringen. Tror nesten jeg må bli knust i ordspill så jeg kan få selvbildet til å matche selvtilliten.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 16:03

Istedenfor skål skal vi være venner anbefaler jeg den nye HBO serien Boardwalk empire som har begynt å gå i USA. Med more funny looking than most people Steve Bucshemi i hovedrollen. Handler om forbudstiden i USA og gangster miljøet som ble dannet pga den. Meget underholdene.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 16:17

Cygnus: muligens for at bergensere, oslo folk og trøndere ikke har selvironi? Ikke like morsomt å tulle med dem som ikke forstår det, tar det personlig og blir lei seg? Om du er nordlending som syns tulling med nordnorsk kultur og folk som dårlig vil jeg si fortvil ikke. Å tulle med nordlendinger som hersketeknikk er ikke helt heldig lengre da alle viktige jobber innen katastrofe håndtering og ellers vanskelige stillinger i Norge stort sett er besatt av nordlendinger, og snart er det nord-norge som skal drive hele sulamitten med enorme mineral, gass, olje forekomster og den alltid fornybare ressursen fiskerier. Når kineserene bygger tog hele veien fra kina, gjennom russland og til kirkenes blir landet mye mer vitalt. Da får nordland en renesanse som burde kommet for lenge siden.

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-10-11 16:28
Antall innlegg: 168

Basert på dine innlegg her ligger du ikke over gjennomsnittet når det gjelder hverken dannelse eller intelligens.

Men du får leve i troa :)

en.wikipedia.org/wik...ge r_effect

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 17:02

Føler meg dum nå ja. lol, Men det gjør vel neppe du. Du som ser igjennom det politisk korrekte og føler at det å kalle noen noe dem ikke vil bli kalt er helt riktig. At jeg er en noksagt er nu blitt rimelig utvilsomt, vil tippe at de som følger med, om noen(vi har vel neppe forandret verden her) syns jeg er en irriterende idiot med dårlig språk, mens du er en smålig idiot som insisterer på at å bruke ord på menneskene som kommer fra afrika negere. Selv om ordet er dårlig da afrika er så stort at å kalle alle svarte som kommer derfra negere en uintelligent benevnelse. Når du i tillegg syns at afrikanere må godta å bli kalt negere selv om dem ikke vil det så er du i tillegg smålig Du har dermed utlevert deg selv som en trangsynt kverulerende idiot. For å ordne opp i skammen inni hodet ditt vil du sannsynlig rette hatet ditt mot meg å si høyt inni deg NEGER NEGER NEGER.

Tedh - Ikke medlem lenger2010-10-11 17:10
Antall innlegg: 238

Nå tok det fyr!!!!!

Vintermor79 - Ikke medlem lenger2010-10-11 17:11
Antall innlegg: 18

Utrolig bra innlegg cod!!!

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-10-11 17:11
Antall innlegg: 168

Hehe, du er ikke sann :)

cod - Ikke medlem lenger2010-10-11 17:12

Koser meg stort nå(O vakre smålige skadefryd, nå skjønner jeg hva du og likesinnede er ute etter! i mitt innbilske sinn tror jeg at jeg har ertet deg) da jeg vet at du og dine tilhengere er relativt irriterte nå. Men du skal huske på at dine argumenter blir brukt av de som virkelig hater andre mennesker(mistenker at du og jeg egentlig er nokså enige men vi har kverulert oss bort). De blir tatt ut av konteksten og misbrukt til å fremme meninger som du ikke står inne for. Akkurat som mange gjør med Eia.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?