Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 723

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 00:05
Antall innlegg: 1252

En annen ting. Har hørt at i Danmark får prostituerte hjelp fra det offentlige til å kontakte prostituerte. Et foregangsland på området spør du meg. Vennligst slutt å skriv noe Red om du ikke har noe å fare med.....

LeifSvein2011-02-25 00:27
Antall innlegg: 115

Primitiv atferd? Stemme på FrP...

Glimt752011-02-25 01:26
Antall innlegg: 55

Primitiv adferd er å ha absolutte parametre for å bedømme, fordømme andre mennesker (slik som trådstarter).

lenep2011-02-25 01:42
Antall innlegg: 97

Primitiv adferd: ha samme holdning som USA til prostitusjon

sinecera2011-02-25 02:07
Antall innlegg: 285

Men hva er USAs egentlige holdning til prostitusjon?

Mener f. eks. USA at trafficking er OK?
Mener USA at det er aktverdig og flott å utnytte narkomane prostiturte som selger seg selv for å skaffe penger til stoff?
Mener USA at han ville være stolt over å ha barn som prostituerte seg?
Mener USA at man ikke skal fordømme enhver som har hatt kjøpers befatning med prostitusjon?
Mener USA at denne saken, som så veldig mange andre, har nyanser og at det ikke bare er svart/hvitt?

Jeg har dannet meg en oppfatning av hva USAs holdning er, og om jeg ikke nødvendigvis støtter den, så kan jeg ikke være med på å fordømme ham som "primitiv" i den mest negative meningen av ordet. Gjør det meg "primitiv"?

"Krev ei, min venn, at jeg skal gåten klare,
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare"
- Henrik Ibsen

Torill2011-02-25 02:50
Antall innlegg: 3668

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden synes jeg ikke man skal karakterisere eller dømme et menneske ut fra noe mennesket sier eller gjør. Alle gjør vi noe som ikke er bra for oss selv eller andre. Når det gjelder den vinklingen mye av denne tråden har tatt mot sexkjøp, har det blitt gitt uttrykk for holdninger som at dette er en helt vanlig jobb prostituerte velger på linje med andre jobber og de positive sidene sexkjøp har for den som kjøper sex. Jeg har forsøkt å bidra med en motvekt til dette, ved å påpeke at sexkjøp har sine negative sider som først og fremst rammer den som selger sex. Min informasjon om dette temaet har jeg først og fremst fra forskning, men også gjennom mitt arbeid med mennesker gjennom mange år.

I tillegg har jeg en mulighet til å leve meg inn i hvordan andre har det, ut fra å tenke meg hvordan jeg ville hatt det om jeg var i vedkommendes situasjon.

Sexhandel er mulig fordi man har en skjevhet, der den ene part har penger og ønsker sex og den andre parten i utgangspunktet ikke ønsker å ha sex med den første, men velger å gjøre det for å tjene penger (i en eller annen form for nødsituasjon som fattigdom, rus el.l.) eller fordi vedkommende blir tvunget til det. Uansett bakgrunnen for å selge sex må vi huske at sexselgeren i utgangspunktet ikke ønsker å ha sex med kunden, og gjør det kun fordi kunden betaler. For kunden som vet dette, er det kanskje en trøst å tenke at den prostituerte er jo heldig tross alt som slipper å jobbe som vaskehjelp eller hjelpepleier. Den prostituerte synes ikke nødvendigvis at vedkommende er i en heldig situasjon, og mange blir påført skader på kropp og sjel.

Når det gjelder diverse utsagn rettet dirkekte mot min person fra USA, velger jeg ikke å svare på disse.

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 08:16

lenep: vennligst ikke kom med slike kommentarer mot innleggsskribenter før du har lest og forstått grundig nok det disse har skrevet.

For å gjøre det enkelt og greit ang. min mening: Jeg mener det er riktig og rett at vi har lover som kriminaliserer sexkjøp fra mennesker som er tvunget inn i prostitusjonen. Samtidig mener jeg at sexkjøp bør være lovlig fra mennesker som ikke er tvunget inn i prostitusjonen, som f.eks. er i en slik situasjon at de kunne tatt seg vanlig jobb istedet. En slik lovgivning finnes i Finnland.

Er overbevist at sexkjøp ( fra frivillige innen bransjen) har berget livet og forlenget livet og forbedret livet sterkt til mange mennesker. Derfor blir jeg så jævlig forbanna (unnskyld uttrykket) på de som ikke ser eller tar hensyn til dette.

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 09:13

Torill jeg synes du utviser en utrolig kunnskapsløshet angående relasjon kunde-selger. Du baserer dine ord på fordommer og egne ønsker og skjult agenda. Tror du gruppen oppegående prostituerte har hatt behov for å ha kontakt med deg i din jobb ? Så tar du helt feil.

lenep2011-02-25 09:52

USA, jeg beklager, men jeg kan bare på ingen måte imøtekomme deg med enighet på noen av dine synspunkter. Seksuell omgang, fysisk kontakt og medfølelse er ikke en vare.

Jeg har fortsatt ikke fått svar fra deg på om du ville akseptert at din sønn eller datter valgte prostitusjon som "yrke".

Og penger er ikke alt.....

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 10:13

Nei det ville jeg ikke likt overhodet. Og jeg tipper det er mange vanlige yrker du ikke ville likt dine barn hadde.

Er enig at det du sier ikke bør være en vare, men det er utrolig naivt å tro at sexkjøp ikke kan gi fra et lite glimt av til en del menneskelig nærkontakt som er viktig.

Prøv nå å tenke litt dypere da.....

lenep2011-02-25 10:18

Tenke dypere i denne sammenhengen, vil si å synke dypere. Jeg er ikke en gang i nærheten av tankebanene dine, så vi får nok bare la denne ligge og innse at vi ikke lar oss påvirke i noen som helst retning her......

Ha en fin helg.

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 10:25

Greit. Min mening er at du ikke har hele oversikten og du mener sikkert noe annet.

:-)

lenep2011-02-25 10:54

Jo, jeg vet om alle alternative synspunkter for å "legitimere" prostitusjon, men jeg er fortsatt ikke enig for det. Det å ta standpunkt dreier seg ikke om mangel på innsikt.

Torill2011-02-25 11:03

USA, jeg skal gi deg rett i en ting som det finnes støtte for i forskning: At sexkjøpere også kan være ute etter nærhet og og varme. Dette forandrer imidlertid ikke de negative konsekvensene sexhandelen har for den som selger sex.

Red - Ikke medlem lenger2011-02-25 11:06
Antall innlegg: 405

Jeg blir litt oppgitt over din måte å argumentere på ,USA....enten har vi som har en annen mening enn deg ikke lest nøye nok alle dine innlegg,vi tenker ikke dypt nok eller vi har til sjuende og sist ikke noe å fare med og bør derfor holde kjeft. Aner jeg en liten småmester i hersketeknikk her???

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 11:13

Jøss Torill, nå ble jeg overraska :-)))))))

lenep: et standpunkt sier noe om kunnskapene som ligger bak.

Red: Når noen (stadig) tillegger en (mange) meninger man ikke har, så ville vel du også reagert på dette ?

Torill2011-02-25 12:06

Ikke ta det personlig USA, ikke dette heller.

I boka "Å sette pris på kvinner" kan du lese mer om sexkjøp, om du er interessert i øke din kunnskap om temaet ut over det kusine Mette og dine andre bekjentskaper har å fortelle deg:

kilden.forskningsrad...;t id=37607

lenep2011-02-25 12:13

Og hva betegner du som kunnskap? Erfaringer fra kusine Mette?

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 14:28

Torill: Takk for boktipset. Dog er jeg klar over at resultatet av enhver forskning er preget av forskerens egne meninger. Spesielt gjelder dette vel innenfor prostitusjonsforskningen i Norge. Kanskje vil jeg låne boka med tid og stunder.

"Mette" er jeg nok mindre i slekt med enn kusine såpass langt ute at det var nesten en overdrivelse å si at vi er i slekt, men jeg har truffet henne og hatt mye korrespondanse med henne, hun er veldig sympatisk. Faktisk har jeg underet meg over hvor hyggelige og sympatiske kvinner som arbeider med prostitusjon er.

GreteSB2011-02-25 14:40
Antall innlegg: 7777

Hvorfor skulle de ikke være hyggelige og sympatiske? Det er i en situasjon hvor de blir kjøpt de må spille et skuespill. For du tror vel ikke at en prostituert liker å ha sex med alle?

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?