Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 474 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-25 13:51 | |
![]() | Hvis denne strekningen bare er 25 kilometer, så må bilister ta hensyn til sauen, ikke omvendt. Da jeg kjørte Norge Rundt for mange år siden, var det et par ganger som jeg kom til område med mye sau i veien. Jeg kjørte da veldig sakte, og sauen flytta seg sakte...men det gikk jo bra! | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-06-25 19:09 | |
![]() | Takk skal du ha abelon. Nå fikk jeg lyst til å gi deg en haug med penger. Fornuftig sagt. I det området det er snakk om her så har det beitet sau på utmarksbeite der i flere hundre år før vegen ble anlagt gjennom området. Umulig for bøndene å greie å holde rede på om sauene er på vegen eller ikke selv om det avles på sau som man antar ikke holder seg på vegen. Vegen er tiltrekkende for sauene av flere årsaker. Den blir oppvarmet av sola og det er derfor behagelig for sauene å slappe av på vegen. Mindre innsekter. Lettere å komme seg frem til andre områder. Møteplass sauer imellom. mmm | |
| Cygnus | 2018-06-25 19:10 | |
![]() | Jeg trodde loven var slik at sauer , geiter osv alltid skal tas hensyn til - dvs at bilister har ansvaret. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-06-25 19:12 | |
![]() | Ja det har du helt rett i Cygnus. Faktisk er denne vegen skiltet med varselskilt for sau/beitedyr, og biltrafikantene har derfor et ekstra stort ansvar. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-25 20:53 | |
![]() | Og takk skal du ha ! Litt "hyggelig" at vi ikke går i strupen på hverandre "hele" tiden! Og det gjør vi jo ikke... | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-25 21:31 | |
![]() | Jeg heier på sauene og vil dem vel :-) :-) :-) Regner med å bli trodd på det. | |