Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående8 487

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Spar - Administrator2021-11-14 16:51
Antall innlegg: 1138

hard kost: ;-)

lind: Jepp, så hvem var det som kom trekkende med finnmarksfradraget?
;-).

Ellers; et himla ømt punkt dette her.

lind2021-11-14 16:51
Antall innlegg: 1325

Ja dem gjør det Nord for Troms og Finnmark. Men det trengte jo ikke bli en H..vetes diskusjon av den grunn. Ser jo at det var Cygnus og jeg som skrev litt om det. Men du tok jo helt FYR Spar!

Spar - Administrator2021-11-14 17:02

Tok jeg helt fyr, du......;-)

Men som sagt tidligere; dette oser av berøringsangst så det holder.

bris12021-11-14 17:04
Antall innlegg: 2601

Nå er det vel ikke bare Spar som har tatt fyr i denne diskusjonen. Jeg vet selvsagt ikke hvilken intensjon Spar hadde med å ta opp nødvendigheten av Finnmarks- (og Nord-Troms!) fradraget, men jeg oppfattet det som et forsøk på å diskutere tiltak og virkning, lind, ikke som en antydning om at finnmarkinger (og nord-tromsinger) foretrekker å nave. Kan det være mulig?

Cygnus2021-11-14 17:15
Antall innlegg: 44845

Spar forsøkte få i gang en diskusjon og jeg synes vi fulgte opp og gjorde nettopp det fra hver vår vinkel. Jeg ser i grunnen ikke så mye 'oppfyring' heller (unntatt kanskje bemerkninger frem og tilbake om nicker!).

Spar - Administrator2021-11-14 17:21

Jeg så absolutt ikke for meg at det skulle ta fyr, som Lind beskriver det.
Men det ble en interessant utvikling får en si.

F.eks Ave som definerer det som "en interessant storm i et vannglass".
Er det storm i et vannglass at x antall unge ikke fullfører utdannelsen?
Er det storm i et vannglass at x antall barn og unge ikke få faglærte lærere?
Serr?

lind2021-11-14 18:32

Bris det får du høre med Spar om, for det vet jeg ikke. Ja kom en liten diskusjon om Nicker og her Cygnus,da mange er irriterte på at flere lager nye gang på gang. ( Og sletter) det irriterer meg litt når man skal ha sånne diskusjoner i forumet.

Spar - Administrator2021-11-14 18:48

Så la være å diskutere det da, gang på gang på gang.... ;-)
Det er jo du + Laila som holder liv i irritere-seg-over-nye-nic k-diskusjonene.

Nye nick får du ikke gjort noe med. Ikke flerprofileri heller.

lind2021-11-14 18:49

Men Spar hvorfor ikke lage en egen tråd om dette? Her ser det ut som det er få som vil være med i denne diskusjonen.

Spar - Administrator2021-11-14 18:53

Må nesten sende forslaget ditt i retur. Det er du som er opptatt av "nickeri".

lind2021-11-14 19:16

Egen tråd om Finnmarkstillegget, utdanning i nord mm ... Nickeri har vi et innlegg om....

Spar - Administrator2021-11-14 19:20

Ser ikke behovet.
Om noen ønsker å diskutere videre her, så gjør en vel det.

Tittelen på denne tråden, en underlig tråd, gir rom for så mangt. Tenker jeg.

Men hvis du ønsker en ny tråd, så oppretter du en. Enkelt og greit.

lind2021-11-14 20:00

Men selv om jeg skrev om Finnmarksfradraget,hvorfo r gjorde det deg noe,og som førte til diskusjonen? Ja dem lokker eller frister,velg hva du liker best. Når det er manko på fagfolk er det vel fordi mange velger å flytte fra Finnmark. Hvilke grunner kan være så mangt. Selvfølgelig er det en god ting å bo her noen år med de godene ? Noen stifter familie å blir lengere.

kda2021-11-14 20:04
Antall innlegg: 684

Men du får vel gjort noe med det, Spar ... nye nick hele tiden, mener jeg hahahaha

Who's the troll?

lind2021-11-14 20:23

Hehe Kda :)

Ja who's the troll tro.....

Spar - Administrator2021-11-14 21:24

Fint at jeg kan være til engasjement, over det ganske land ;-)

Også fint at det ser ut til at Lind og Laila/Kda har fått roet ned og funnet tilbake til sitt favoritttema; alle disse nickene som de ikke har kontroll på ;-)

Også tilbake til finnmarksfradragene...... Lind; Spørsmålet ditt om hvorfor det gjorde meg noe om du nevnte de? Spm er til å flire seg i hjel av, men
nå skal du høre godt etter; Det gjorde meg ikke noe. Jeg ble nysgjerrig på om du + andre hadde noen tanker om praksisen.
Synd jeg ikke kan komme opp med noe mer juicy svar.

Spar - Administrator2021-11-14 21:27

ups, der trykket jeg "send" litt for kjapt.
Spørsmål til Lind; hva syns du bør gjøres for å få finnmarksungdommen til å fullføre vgs - ta videregående utdannelse?

kda2021-11-14 22:16
Antall innlegg: 684

Godt at du har kontroll på dem alle sammen da Spar

Spar - Administrator2021-11-14 22:50

Du skulle ha sett!
Tid:En helg i november 2021.
Sted: Ordspillforumet
I god tid på forhånd hadde Kanarifuglen opprettet en tråd hun kalte "En litt underlig tråd".
Og underlig skulle det bli.
Godt ute i tråden tok det virkelig fyr, i alle fall i følge Lind.
Striden sto om finnmarksfradragene. FINNMARKSFRADRAGENE!
Et virkelig ømt punkt skulle det vise seg. Berøringsangsten var til å ta og føle på.
Lind mente at Spar virket irritert, til tross for at Spar forsikret om at hun ikke var irritert. Tvert i mot. Men hvem i all verden var Spar? Ja, det var vel så interessant for Laila og Lind. Ja, og så må vi ikke glemme søsterprofilen, Kda.
Spar! .....som kunne komme her i forumet og stille spørsmål ved økonomiske goder til folket i nord,
...som om de ikke har utfordringer nok.

Underveis kom det innlegg fra en adm at dette var storm i et vannglass.
Og for en storm! Men tydeligvis ikke stort nok vannglass til å slukke stormen....

Innleggene rant inn fra sør og nord, øst og vest. En må langt tilbake i tid for å finne tilsvarende engasjement. Nesten litt sånn rørende, i alle fall imponerende at vi fikk det til uten hjelp fra vår gamle venn, Saltdalsgnomen.
Hele dagen gikk, inn og ut av forumet, følge opp, skrive, taste, flire....

Alt dette bare pga av at Trymare hadde søkt en jobb i Finnmark. En såpass spesiell hendelse at lokalavisa hadde offentliggjort det med navn og bilde!
Bilde!
Hvis Trymare leser dette vil jeg be ham tenke seg nøye om neste gang han søker jobb i nord. Er det virkelig nødvendig å bruke samme bilde som du gjør i ordspill.no? For se hva det har stelt i stand....

;-)

lind2021-11-14 23:12

Teit.....

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?