Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 500 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
snubi | 2009-11-02 13:06 | |
![]() | Ja for man trenger jo ikke akkurat vaksinere seg mot noe man har hatt, da har man jo selv dannet antistoffer....så da må det være at de tenker på å vaksinere seg mot en influensa de ikke har hatt ennå da. Men vet de hvilken de har hatt og ikke hatt med sikkerhet da...? | |
miamaria | 2009-11-02 13:20 | |
![]() | jeg har lest meg til at 99% av de som ble testet faktisk hadde svineinfluensaen. av den grunn testes det nå bare for den. jeg vet ikke hvorvidt de har testet seg. (det kan være like klokt å la være å bringe slike emner på banen med dem. det er nesten nifst å registrere hvor ensrettet og omformet ellers høyst oppegående personer blir i slike kretser...) | |
Poffity - Ikke medlem lenger | 2009-11-02 13:31 | |
![]() | Det har vel noe med at svineinfluensaen er annerledes enn de vanlige virusene, miamaria. Så å være immun mot vanlig influensa hjelper ikke mot svineinfluensa. | |
Alfa93 | 2009-11-02 17:19 | |
![]() | For min del er synes jeg det er synd at så mange mennesker dør av vanlig influensa hvert år, men jeg synes ikke det er noe godt argument for å la enda flere dø. Jeg kommer sikkert til å ta vaksinen hvis jeg ikke har fått influensaen alt innen da. Min mor er farmasøyt, og hun tar den selv og anbefaler meg å ta den. Når også helsepersonell tar den og folk blir anbefalt å ta den, regner jeg med at det går bra, ingen vil vel tjene noe på at en hel del mennesker dør. Om jeg blir syk selv er vel ikke så farlig, men jeg vil ikke spre den til andre som kanskje ikke vil tåle den. Jeg har selv hatt en runde med kikhoste nylig, som varte fra midt i sommer og så vidt begynner å slippe taket nå. Slike sykdommer som folk blir vaksinert mot blir nå mer utbredt rett og slett fordi folk ikke vaksinerer seg, og jeg vil ikke være blant dem som bidrar til at sykdommer sprer seg. Å kalle immunforsvaret vårt perfekt er jo også litt drøyt, synes jeg. Hvorfor er det så mange som dør av influensa hvert år hvis immunforsvaret vårt er perfekt? Hvorfor trenger vi i det hele tatt vaksiner? Hvorfor har jeg nå gjennomgått 4 måneders kikhoste hvis immunforsvaret mitt er perfekt? Må jo også si at jeg er litt skeptisk til å hente informasjon på youtube, og aviser er heller ikke alltid så objektive som man vil ha det til. Og til USA: hvis jeg hadde delt ut vaksiner til et helt land, ville jeg også fraskrevet meg ansvaret, uansett hvor god vaksinen er. Jeg ville ikke sittet med ansvaret for at 4,5 millioner mennesker kom friske gjennom vaksinen min. | |
rognkjeksen - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 17:22 | |
![]() | Jeg tar ikke vaksinen her er en av grunnene www.youtube.com/watc...RH hyP4lmQ4 | |
twiver | 2009-11-03 17:31 | |
![]() | Nå har jeg tatt vaksinen, så får vi se hva som skjer...... | |
liselotta | 2009-11-03 18:05 | |
![]() | Jeg har ikke tatt vaksinen, så får vi se hva som skjer......... :-) | |
barbara | 2009-11-03 18:17 | |
![]() | Rognkjeksen: det er bedre å ha distonia enn å dø.....det er de av oss som er i risikogruppene som så absolutt bør ta vaksinen. Det er uansvarlig å la være. | |
AaseB | 2009-11-03 18:25 | |
![]() | Eg har tatt den. Skallebank og litt uggen dagen etterpå +litt vondt i muskulaturen i armen. Gruar meg mest til at vinterkulda kjem og kvikksølvet kryp nedover. Det kan bli ekkelt;) Var det ikkje Kjell Aukrust som sette fisken på hue i frysaren og halshogde den etter ei tid for å bli kvitt kvikksølvet? Kanskje litt drastisk å anbefale det for folk.... | |
bearo | 2009-11-03 18:38 | |
![]() | Vaskina frøken Distonia tok var vanleg influensavaksine, ikkje svineinfluensavaksine. Ingen har eller påvist samanheng mellom influensavaksina ho tok og sjukdomen ho har - noko den sensasjonsjagande reporteren også påpeiker ved å unngå å påpeike nokon samanheng. Faktisk har eg hørt at samme dag som sjukdomen vart utløyst hadde ho ete kjøttkaker!!!! SÅ HOLD DYKK UNNA KJØTTKAKER! Hauhau. Slik er det å ikkje vere eit fjols som tar alt sensasjonsmedia seier for god fisk så lenge det passar sine eigne konspirasjonsteoriar. Nesten så eg vil gå så langt at ein får ei meir nyansert, djupare, ja - rett og slett betre, innsikt. Følg med på neste episode av "Hauhau. Slik er det...". Snart i ein tråd nær deg. | |
Cygnus | 2009-11-03 19:15 | |
![]() | Kan vi ikke - please - avslutte denne tråden nå? Det er utrolig langt fra ordspill og ordinteresser - samme hvor aktuelt problemet er, kan jeg ikke se at vi er hjulpet av at folk siterer youtube eller andre merkelige kilder - eller for den saks skyld at vi skriver mer om altruistiske grunner til å vaksinere seg og lignende. Hva med et nytt tema??? Jeg skal prøve å komme på et, kanskje! Hvis jeg ikke får svineinflunsa fø jeg får vaksinen! | |
Helhet1 - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 19:42 | |
![]() | Håper ikke debatten blir borte..! Dette er mitt siste innlegg i denne tråden - men det er VIKTIG! VÅKN OPP - søk ut i verden og les hva fagpersoner over hele kloden sier om denne vaksinen..! Ett sted å begynne blant 1000-vis av sider som omhandler samme tema: globalresearch.ca/in...;n ewsId=46 Norske sider: www.fritthelsevalg.org/ www.nyhetsspeilet.no...c3 %b8ende/ ...nå har jeg gjort mitt i diskusjonen her - resten er opp til hver enkelt... | |
barbara | 2009-11-03 21:45 | |
![]() | Jeg føler meg helt fin, jeg, og nå er det jo 3 dager siden jeg tok den vaksinen.....jeg har hatt litt vondt i armen m. sprøytestikket, og var litt søvnig første dagen, det er det eneste. Jeg fikk en kul som er på vei ned igjen, nå. Det er mye som er farlig i denne verden....det er i det hele tatt farlig å leve, man kan dø av det....().... Eller som broren min sa: det er statistisk bevist at alle som drikker melk dør....().....(Merk: han sa ikke noe om NÅR folk dør). :) | |
barbara | 2009-11-03 21:47 | |
![]() | Merk: det siste innlegget mitt KUNNE jo bli oppfattet som et hint om å starte en ny tråd om melk....men det er ikke hensikten min......lol | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 22:00 | |
![]() | Takk for kjempegode nettsidehenvisninger Helhet1. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 22:17 | |
![]() | Noe å være klar over. De aller fleste norske leger og andre i helsevesenet føler seg yrkesmessig forpliktet til å ta vaksinen. Dette forhold bidrar sterkt til at disse , når de fremstår på TV, anbefaler at også andre folk skal ta vaksinen. Ingen tvil om de leger som står frem i media ikke forteller folk om de langvarige alvorlige bivirkningne som slike vaksiner kan gi. Se på nettsidehenvisningene til Helhet1. (Jeg har bare skumlest litt på den første nettsidehenvisningen med engelsk tekst) Steinar Madsen i Statens legemiddelverk, en lege som forøvrig undertegnede tidligere for noen år siden har kommunisert med over mail, stod nylig frem på TV og fortalte at vaksinen er helt trygg da man til nå har oppdaget/registrert så få tilfeller av bivirkninger. Da jeg så dette på TV så boblet det inne i meg, det er jo de LANGVARIGE bivirkningene som inntrer etter lengre tid som jo er alvorlige. Hva i all verden er de å bekymre seg for kortvarige bivirkninger som varer noen dager etter at vaksinen er tatt. Det må tilføyes at her Madsen hadde et noe nervøst uttrykk og litt subtilt løgnaktig uttrykk i ansiktet, da han uttalte dette. Som det var å lese fra den første nettsidehenvisningen som nevnt så kan slike vaksiner forårsake langvarige alvorlige nevrologiske bivirkninger, sykdommer der forsvarsceller angriper kroppens eget vev, og utløse astma. Kopi fra liten del av nettsiden: Toxic adjuvants in flu vaccines Vaccines themselves can be dangerous, especially live, attenuated viral vaccines or the new recombinant nucleic acid vaccines [10], they have the potential to generate virulent viruses by recombination and the recombinant nucleic acids could cause autoimmune diseases. A further major source of toxicity in the case of the flu vaccines are the adjuvants, substances added in order to boost the immunogenicity of the vaccines. There is a large literature on the toxicities of adjuvants. Most flu vaccines contain dangerous levels of mercury in the form of thimerosal, a deadly preservative 50 times more toxic than mercury itself [9]. At high enough doses, it can cause long-term immune, sensory, neurological, motor, and behavioural dysfunctions. Also associated with mercury poisoning are autism, attention deficit disorder, multiple sclerosis, and speech and language deficiencies. The Institute of Medicine has warned that infants, children, and pregnant women should not be injected with thimerosal, yet the majority of flu shots contain 25 micrograms of it. Another common adjuvant is alum or aluminium hydroxide, which can cause vaccine allergy, anaphylaxis, and macrophage myofascitis, a chronic inflammation syndrome, In cats, alum also gives rise to fibrosarcomas at the site of injection [15]. Numerous new adjuvants are no better, and could be worse. According to a recent review in a science and business pharmaceutical publication [15], most newer adjuvants including MF59, ISCOMS, QS21, AS02, and AS04 have “substantially higher local reactogenicity and systemic toxicity than alum.” | |
Cygnus | 2009-11-03 22:39 | |
![]() | USA - 'Det må tilføyes at her Madsen hadde et noe nervøst uttrykk og litt subtilt løgnaktig uttrykk i ansiktet, da han uttalte dette.' her har vi ÅPENBART et eksempel på konspirasjon - det er nok mange som ikke er klar over at ett av de mest slående kjennetegnet på disse sammensvergelsene er et subtilt løgnaktig ansiktsuttrykk (ikke et vanlig løgnaktig uttrykk, det må være subtilt). Ufeilbarlig bevis, faktisk. | |
slaraffen | 2009-11-03 22:59 | |
![]() | Tusen takk til deg, USA, som er så vennlig å innvie oss i at du har kommunisert med Steinar Madsen i Statens legemiddelverk, over mail. Dette var en nyttig opplysning som vi andre ikke under noen omstendigheter bør være foruten! | |
USA - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 23:23 | |
![]() | Hensikten med tillegssopplysningen om mailkommunikasjon var å gi uttrykk for at jeg har erfarring med mannen fra før av. | |
ave - Administrator | 2009-11-03 23:54 | |
![]() | Jaha, og hva forteller det oss? Utover dine helt utrolige tolkninger av Madsens ansiktsuttrykk for å underbygge din tåpelige påstand om at helsearbeidere tar vaksinen av yrkesmessig plikt? Det som er yrkesmessig relatert er vel heller at man har kunnskap, innsikt og forståelse for det prosjektet som er i gang slik at det er et faglig valg som tas. Det du og dine farer med er synsing, frykt og historier løsrevet fra enhver saklig sammenheng. Har ingen opplevelse av at empiriske undersøkelser er referansen dere benytter dere av, mer skrekkscenarier på ukebladplan. | |