Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 492 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Nordavind | 2010-06-01 17:33 | |
![]() | Og DER kom personangrepene. Tok bare 10 sider. | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-06-01 18:11 | |
![]() | Glory: Jeg har sett/observert tungetale og det er da svært ekstatisk. | |
Kirsti | 2010-06-01 19:47 | |
![]() | To ting er for meg en kilde til uendelig fascinasjon: At alle religiøse/troende jeg snakker med, er fullstendig enige i at alle former for religion opp gjennom tidene (tilbedelse av regnguder, tordenguder, vulkanguder osv.) har vært menneskeskapt, og i de vanligste forklaringene på at mennesker har behov for å ha noe å tro på, men samtidig er fullstendig avvisende til at deres religion kan være det samme. Og at tilsynelatende intelligente og reflekterte mennesker er i stand til å hevde at de besitter den ene og fulle sannhet, en sannhet som er almenngyldig for alle, og ikke engang holder døra ørlite grann på gløtt for at det er mulig at det som er riktig for dem, ikke er det for andre. Det er en grunn til at vi kaller det tro. | |
heidi44 | 2010-06-01 23:31 | |
![]() | Faktisk ganske bra at det er lite personangrep. Og det har heller ikke eskallert etter et begynnende angrep på 10.side. Tror vi skal si oss godt fornøyde med det. :) Må jo også si at der Glory retta på meg, der er jeg enig med henne. Jeg også tror jo at vi blir tilgitt vår synd når vi tror på Jesus. Men vi blir ikke styrt til å gjøre godt mot vår neste i hverdagen, bare minnet på det. Glory, du har vært på Jeus-kvinner, så spennende! Leste om det både i dag og i går. Bl.a at det ble oppfordra til en balansert livsstil. At kvinner må gi barna sine positive selvbilder og sunn respekt for andre i et samfunn der motemagasiner er fulle av slankeartikler og kjendiser som kritiseres for kroppene sine. Det er viktig hvordan vi omtaler både oss selv og barna. Med et ekstremt utseendepress i samfunnet må vi stå i mot. Akseptere hverandre med ulike former og gi oss selv frihet fra siste mote. Skulle gjerne vært på den konferansen! Heidi | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-05 21:44 | |
![]() | Opp med seg igjen... for dette var en bra debatt :) | |
heidi44 | 2010-06-08 23:13 | |
![]() | Jo jo, men trenger kanskje ny tittel... ? | |
Cygnus | 2010-06-09 08:33 | |
![]() | It's dead but won't lie down | |
kjell-t-ring - Ikke medlem lenger | 2010-06-09 09:41 | |
![]() | Akkurat som kristendommen ;) | |
kness - Ikke medlem lenger | 2010-06-09 11:38 | |
![]() | Jeg synes vår alles onkel Arne (Næss) sa det ganske fint: "Jeg utelukker ikke muligheten av at en engel kommer inn gjennom vinduet (selv om det er lukket), men jeg ville nok stilt den noen kritiske spørsmål og sett etter hvordan vingene var festet." | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-06-09 12:07 | |
![]() | Konklusjonen må vel være at det er noen millioner mennesker som tror på noe. Jeg for min del, lurer på hvem som har opphavsretten til Jesus, og profeten Mohammed osv.Hva ville de sakt i dag om de fikk se vilken jævlig huskestue de har fått stelt i stand i dag, og ville de ha likt det? Hvem eier retten til den sanne historien? Skal da troen få styre liv/samfunn? Jeg har uttrykt stærk skepsis til det og heller heller til å prøve å tro litt på meg sjæl. Ikke stein heller, de tok Moses seg av:)) | |
potet | 2010-06-09 12:14 | |
![]() | Jeg slutter meg til utsagnet fra Arne Næss; veldig bra sagt. Jeg synes snakket om himmel eller helvete er noe vrøvl. Det er da vel ingen som kommer til himmelen; da må i beste fall tyngdekraften opphøre. Alle (så vidt jeg vet) blir gravet ned i jorden - og der blir vi til jord igjen. Dermed basta! | |
BassBjørn | 2010-07-27 06:27 | |
![]() | Du vet vel kanskje ikke så mye da.... Alle de som blir brent på bål osv..... | |