Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 326 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| miamaria | 2010-10-13 21:30 | |
![]() | cod: jeg tillater meg å trekke en parallell til det du prediker. da flytter vi oss over til alkohol-debatten. tidligere nrk-veteran per øyvind heradstveit sa engang om alkohol: "alkoholen har mange forsvarere. men det finnes egentlig ikke noe forsvar for den." - kan vi si det samme om røyking tro? | |
| kness - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 23:07 | |
![]() | Det kan vi, miamaria! Egentlig utrolig og nesten rørende at røykerne fortsetter å argumentere for en sak som er så til de grader tapt. Kapittelet "Fordelene ved å røyke" (i boka "Endelig ikke-røyker") inneholder to blanke sider. Bedre kan det neppe sies ... Jeg tror vi røykere må lære oss å sette pris på de rommene vi fortsatt har til rådighet så lenge har dem; hjemmene/balkongene våre, bilen og gatehjørnene. For dette går bare én vei; Finland har som mål "Totalt røykeforbud innen 2040", og Norge vil sikkert ikke være dårligere. Vi er en utdøende rase, og det er egentlig like greit. Heia folkehelsa! Stig_75: Jeg liker ikke båser, men konstaterer at det fins mennesker (uavhengig av alder, kjønn, etnisk opprinnelse, økonomi, seksuell legning, religiøs overbevisning, røykevaner osv. osv.) som trives best når de har noe å klage over og kan rynke på nesen. No offence! | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 23:20 | |
![]() | Ave : man kan ha flere eiere. Det skulle la seg gjøre at de er noen få plasser med røyking inne uten at de som ikke tåler røyk får et minst like bra tilbud.Men ja det ville vært en utfordring da røykeplassene ville fått et stort konkurranse fortrinn. fidelma: beklager stresset men akkurat røykelov og hetsing av utsatte grupper gjør meg i overkant engasjert. Røykelov fordi det har gjort livet mitt mye mindre fritt. Hetsing av utsatte grupper nevner jeg for det har vært en debatt om det her der ansiktet mitt også har dukket opp så ofte med stakkete setninger at det er på grensen til spam. Har lyst til å gå ut om vinteren med røyk til kaffen eller når jeg drikker alkohol. Nei mange eldre med psykiske problemer kan ikke gå ut på cafe eller pub for de føler de må røyke.Hadde det gått utover deg om noen få plasser hadde hatt mulighet til å servere røykende gjester om de hadde hatt god utlufting med filter til å rense røyken? miamaria: nettopp om glede, hygge, nytelse og samvær ikke har noen verdi kan man si det samme om alkohol. | |
| ave - Administrator | 2010-10-13 23:27 | |
![]() | cod: jeg ventet selvfølgelig på argumentet om at det kan være flere eiere.... Men, HALLO, hvor sannsynlig er det? driver man en business så er det vel for å tjene penger? og hvor lukrativt tror du egentlig det er å være flere"eiere" i en simpel pub? Stikk finger`n i jorda og se hvor vinden blåser, så skjønner du nok at du kverulerer om en smule etter bekken som var fullt av grønt gressvann..... | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 23:31 | |
![]() | kness: syns du har gode gode innspill. føler meg som en uartikulert fjott som alle er imot, selv om jeg er overbevist om at jeg har rett. Andre med høy "ranking"som er delvis enig med meg må gjerne argumentere for disse synspunkter, spesielt i andre flora som kanskje kan ha en betydning. Har en drøm om igjen ta meg en røk ute i godt selskap. | |
| ave - Administrator | 2010-10-13 23:34 | |
![]() | Sorry, det kan jo aldri bli annet enn dårlig selskap med disse forhatte røykerne;) | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 23:39 | |
![]() | Simpel pub lol. Vet du hvor mye man tjener på å selge alkohol? Hadde det vært 5 puber i Oslo som tillot røyking og de pubene hadde 10 eire hver hadde samtlige tjent minst 1mill i året. Og det kan jeg si uten å referere til noe. Alle med litt peiling på hva som helst skjønner det. Det går ikke an å komme bort ifra at det kunne vært tillat med røyking på noen få plasser, og at det kunne vært gjennomført uten at det gikk utover de som ikke tåler røyk. Det er ikke det det handler om. Det handler om at noen syns at det er fælt, dumt og farlig å røyke så det må de som gjør det slutte med. | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-13 23:45 | |
![]() | Må nesten parere. ave du virker veldig festlig. På pub med deg tror jeg hadde blitt veeeldig trivelig. | |
| Fidelma | 2010-10-13 23:50 | |
![]() | Dagens røykelov har kanskje gjort ditt liv mindre fritt, men du er fortsatt fri til å velge å besøke serveringssteder hvis du ønsker det. Dagens røykelov har ført til økt frihet for de mange allergikere som ikke hadde samme valgfrihet før den ble en realitet. På spørsmål om det hadde gått ut over meg om noen få plasser hadde hatt mulighet til å servere røykende gjester om de hadde hatt god utlufting med filter til å rense røyken, så er svaret enkelt. Jeg hadde ikke hatt mulighet til å besøkt disse stedene, for slike filtre renser ikke lufta godt nok. Du sier at mange eldre med psykiske problemer kan ikke gå ut på cafe eller pub for de føler de må røyke. Vel, da kan jeg ikke la være å sitere Tidsskrift for Den norske legeforening Nr. 2-20. januar 2002. "Det har i alle år vært røykerom for pasienter innlagt ved Psykiatrisk avdeling ved Oppland sentralsykehus avdeling Gjøvik. Fra 1.3. 2001 ble røykerommet ved den åpne posten stengt, og pasientene ble anvist plass utendørs for å røyke. Vi har retrospektivt sett på forskrivning av ekstra medisiner til 30 pasienter utskrevet før og 30 pasienter utskrevet etter stengingen. Konklusjonen er at røykerestriksjoner i en åpen psykiatrisk avdeling reduserte forbruket av ekstraforskrivninger av medikamenter (p< 0,01) og av kaffe. I tillegg er det registrert en positiv virkning på behandlingsmiljøet." | |
| ave - Administrator | 2010-10-13 23:51 | |
![]() | Det jeg vet er at alkoholsalg er kraftig avgiftspålagt, slik at man må selge mye for å tjene penger. Den størrelsen på "inntekt" på 1 million pr eier av 10 som du oppgir, indikerer en driftsstørrelse som impliserer disse 10 eierne 10 t 7 d pr uke i 52 uker. Da snakker vi ikke lenger om en liten hjørnepub med sesongvariable omsetningstall... men en megamonster pub med 20 timers åpningstid....Sannsynlig? Not!!! Naive tullinger klarer ikke drive butikk, vet du... | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 00:02 | |
![]() | Du trenger ikke gå inn på en plass der det er tillat med røyking fidelma. Spørsmålet var om ditt liv ville vært mindre fritt om slike plasser fantes? ave: det at du har gått handel og kontor imponerer ikke meg. Men om du ikke tror man kan tjene penger på en pub som tillater røyking er du vel i overkant negativ til å få til få til noe stort vettu... | |
| ave - Administrator | 2010-10-14 00:04 | |
![]() | Men selvfølgelig, cod, vi kan treffes på Asylet i neste Ordspillsammenheng (aner ikke når det blir, men), så skal du se hvor morsomt vi kan ha det:) | |
| ave - Administrator | 2010-10-14 00:05 | |
![]() | Handel og kontor? hvor far out er du lissom! | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 00:15 | |
![]() | Er ikke i ordspillmiljøet kan du si. Spiller bare ordspill her, og scrabble med venner og familie. Jeg er helt sikker av flere grunner at det ikke hadde vært trivelig for meg å treffe deg på asylet. Ikke at jeg er noe orakel som har rett eller er sikker på alt, men på tross av at asylet er veldig koselig med peis inne og servering ute, men en person med din ordlyd som er så sikker på at du har rett i det vi diskuterer er for meg nøyaktig det motsatte av de jeg kan hygge meg med. Ihvertfall i en slik sammenheng(det er jo bare en simpel pub). natta | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 00:16 | |
![]() | Oh far far out, much more than most people. | |
| Fidelma | 2010-10-14 00:17 | |
![]() | Dersom det skulle dukke opp serveringssteder hvor det er tillatt å røyke, ville det begrenset min frihet dersom ordspilltreff, julebord eller andre ting som jeg hadde hatt ønske om å delta på hadde blitt lagt til disse stedene. Derfor er svaret mitt ja. | |
| ave - Administrator | 2010-10-14 00:17 | |
![]() | Sweet dreams til deg også;) | |
| Stig_75 | 2010-10-14 00:18 | |
![]() | @cod: Hvis du er så sugen på kaffe/røyk og øl/røyk - innendørs - foreslår jeg at du får med deg noen kompiser og starter en røykeklubb. Der, problem solved. | |
| Scrabla | 2010-10-14 00:23 | |
![]() | Jeg melder meg inn cod :) | |
| gompedyret | 2010-10-14 00:55 | |
![]() | Ikke for snar på labben nå, godeste herr Cod. Fidelma er en nærmest makeløst trivelig pike, både på Asylet og utenfor. Og sånn generelt, det er en av de virkelig fascinerende tingene med å treffe nettkumpaner og -opponenter i virkeligheten, det er å få utfordret egne oppfatninger. | |