Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 723

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 14:54
Antall innlegg: 1252

Ja jeg er helt enig gsbj.

Cygnus2011-02-25 15:07
Antall innlegg: 44845

Det minner meg om den personen (mannen) fra Tana som i et TV-program om russisk prostitusjon på en campingplass der (damer som ble busset inn fra Arkangelsk) kunne stolt fortelle at den damen han akkurat hadde besøkt i campinghytten mente han var den beste elsker hun noensinne hadde hatt. Kanskje han var det, men det som vel slo de fleste seerne, var at han virket noe naiv.

lenep2011-02-25 15:11
Antall innlegg: 97

: )

wstine - Ikke medlem lenger2011-02-25 15:49
Antall innlegg: 2369

hehe:-) Førsteelskeren fra Tana!

Vel vel usa: Så du hadde overhodet ikke likt at dattera/sønnen din livnærte seg som prostituert? Hvorfor ikke det?

Har du noen gang reflektert over hvorfor noen blir prostituert? Er du i stand til å ane at det ligger vonde skjebner bak? Spiller det i så fall noen rolle for deg?

Du glorifiserer forholdet kunde-selger! Det er rett og slett kvalmende å lese. Jeg får et ekkelt bilde i hodet; usa som den pengesterke kunden - krafsende, tømmende, desperat nærhetssøkende, men samtidig nesten litt faderlig kompisaktig, belærende..... "værsågod jenta mi, her har du noen lapper for samværet.., bruk pengene til noe godt......"

Fysj!

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 16:33

jaja wstine, vi er en del uenige, men jeg har da aldri nevnt eller hevdet at jeg har vært prostitusjonskunde.

Selvfølgelig er det mange vonde skjebner bak de som blir prostituerte. Men hvorfor er det noen som velger prostitusjon foran vanlig arbeide ???? Dette betyr jo at de ikke ser på dette alternativet som så veldig ille da ? Når de kan jobbe en månedslønn inn på en dag...., men kanskje du og andre ønsker å fortelle dem at det de gjør er feil og at de vil komme til å få senskader ..., så gjør noe med det da...

(Nå benekter jeg ikke emosjonelle senskader hos prostituerte)

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 16:39

Prostitusjonen er kommet for å bli fordi der er et behov for dette og disse behovene kan være noe ulike. Bare se på Danmark f.eks. der funskjonshemmede får hjelp fra det offentlige til kontakt med prostituerte.

Skulle ønske det var mange flere prostituerte i Norge og at disse kunne få ha en statlig lisens for sitt arbeide slik som antatt i Tyskland og Nederland.

wstine - Ikke medlem lenger2011-02-25 16:47

Så kan du jo alltids anbefale din datter/sønn til å jobbe under statlig lisens.......

et yrke som er kommet for å bli, behov for arbeidskraften, god lønn. Hm.......

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 16:49

Skjønner at du føler deg truet av de prostituerte wstine. Det kan da ikke være greit at menn velger disse fremfor deg. Men om du er litt hyggeligere så kanskje at du også får noe nærmere kontakt med menn....

picassa2011-02-25 17:34
Antall innlegg: 596

Jeg har ikke vaert inne paa traaden siden side 8.Jammen har USA faatt gaa igjennom.Mange personlige angrep her.Det skulle jeg mene hoerer til under primitiv adferd.:)

wstine - Ikke medlem lenger2011-02-25 18:26

ah...!

du usa, du usa. På hvilket tidspunkt i tråden får du en ide om at jeg føler meg truet av prostituerte usa? (et forsøk på å ta deg seriøst...)

Tvert imot, full sympati med de som av en eller annen grunn har havnet i en livssituasjon som gjør at løsningen er prostitusjon. Ingen ønskesituasjon det.... Overhodet ingen sympati med kundene som av en eller annen grunn oppsøker prostituerte.

Du er med på å stakkarsliggjøre horekundene usa, skjønner du det?

Betimelig at du ikke klarer/gidder å svare på om hvorfor du ikke vil anbefale yrket til avkommet ditt.....
Dobbelmoral på sitt verste! Du ønsker deg flere prostituerte i Norge, men vil fraråde dine egne fra yrket.

ps: jeg sier ikke at du har nevnt/hevdet at du har vært kunde, men bruker deg som bilde. Du skjønner det?

Picassa: personangrep = primitivt. Er ikke uenig i det, men det blir nokså uskyldig i forhold til usas og dine varme forsvar for prostitusjon, tross alt..!

lenep2011-02-25 19:46

Bare så det er sagt, personangrep er lov når personen står for en holdning som usas. Og det er da ingen regjering eller organisasjon som skriver på dette forumet, men en person....

lenep2011-02-25 19:47

takk og lov!

piaf2011-02-25 19:50
Antall innlegg: 995

USA skriver: "Jeg tipper det er mange vanlige yrker du ikke ville likt dine barn hadde."

Har tenkt og tenkt, men kommer ikke på noen "vanlige yrker" som kan være verre eller like ille som å måtte ha sex med hvem som helst for å overleve. Selv kan jeg i hvert fall ikke tenke meg noen tristere skjebne for mine barn (det eneste måtte være om de ble horekunder. Det er sikkert også en slags "jobb" i dine øyne, USA. En arbeidsgiver og velgjører som betaler sine lykkelige ansatte for strålende arbeid!)

Hvilke yrker tenker du på, USA? Som du, hvis du fikk valget, ville foretrukket å prostituere deg framfor å utøve?

Og er det ikke litt pussig at en som påberoper seg å ha den "fulle oversikten" ikke har lest boka Torill viser til? Den er over 20 år gammel! Du har kanskje ikke lest "Albertine" heller?
www.nrk.no/nyheter/k.../1 .7077926

Rull inn puppen, USA. Du aner ikke hva du snakker om.

wstine - Ikke medlem lenger2011-02-25 20:53

hehe :-) Puppen og puppen piaf! Er vel heller p...... som bør rulles inn :-)

redhy2011-02-25 21:06
Antall innlegg: 106

Leser om alle angrepene på USA sin tankegang og er rystet over alt hat som yttrykkes i ord av oppegående hyggelige mennesker.
Kan det hende at USA har rett i at det finnes et eller annet mennseke som kunne tenke seg å foretrekke prostitusjon som inntekt i stedet for å jobbe med annet eller motta trygd. Snakker dere for alle jordens mennesker og deres situasjoner. Hvis ikke burde dere be om unskyldning til de som foretrekker denne form for " jobb"
og ikke bestemme over alle mennesker og deres avgjørelser.
Skulle diskusjonene lede mot å unngå at mennesker må gjøre slikt ved tvang er det en annen diskusjon enn den jeg oppfatter USA beskriver.
Vi mennesker kan velge hva vi vil. Drite i å jobbe så får vi trygd hvis vi vil, men de fleste er nok glade for at de kan være i tradisjonelle yrker. Skulle mitt barn komme å si at han/hun jobber som prostituert, blitt religiøs, homo, lege, imam eller hva som helst skulle jeg støtta dem i sine valg så lenge de ikke skada andre mennesker. Men alle hatbrevskriverene har også rett i å ha sin mening om hva som helst som USA har.
Her har en etter min oppfatning ikke rett til meninger hvis vi ikke har lest bøker eller de riktige bøkene.

Skulle nesten tro at de fleste her satt på stortinget for der betaler vi dem for å konstant rakke ned på hverandre.

Jeg syntes det kan være lurt å gi sin mening om de forskjellige samfunnsstrukturene med egne meninger og ikke fokusere på det andre sier og mener feil.

Men jeg kommer nok til å være hatobjekt nr 2 her når jeg ikke jatter med massene og til og med kan akseptere at prostitusjon i visse former både er nyttig, livsgledende for mange, men det er ingen lett debatt å gå inn på..................Det er faktisk sånn at oftest i livet har flere rett om samme sak selv om det er totalt motsatt utgangspunkt og synspunkt......... Tar en seg tid til å forstå i stedet for å fordømme kommer livet bedre ut....men å mene gir vel stempel som kverulant eller umoralsk...eller

Torill2011-02-25 21:15
Antall innlegg: 3668

Redhy, fint at flere av dere menn deltar i denne debatten! Det kan være med å få opp saklighetsnviået og dempe personifiseringen.

Så ingen misforstår meg: Ja, jeg tror at prosstitusjon kan spre glede og berike livet til mange mennesker. De som KJØPER sex. Men for den som SELGER sex gir sexsalget PENGER. Dersom det hadde gitt glede og berikelse, ville selvsagt ikke pengene vært innblandet i det hele tatt. Det er ikke sånn at det er to likeverdige parter der den ene har lyst på sex den ene dagen og kjøper det av den andre. Og dagen etter er det omvendt.

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 21:29

Jeg applauderer ditt innlegg redhy. Er enig i det meste. Spesielt siste del der du skriver om at prostitusjon kan ha sine positive sider også. Vi vet begge to at veldig mange tenker slik.

Flere av innleggsskribentene elsker å nevne dette med at de prostituerte får senskader av prostitusjonsvirksomheten . Imidlertid de største senskadene kommer jo nettopp fra slike som hevder at der er senskader fordi denne stadige påminnelsen i media fra slike radikale mennesker er jo i seg selv den verste faktoren som gir senskader.

Jeg synes sannelig ensomme folk som føler behov for det skal finne seg en hyggelig oppegående prostituert og kjøpe seg litt samvær/sex.

USA - Ikke medlem lenger2011-02-25 21:30

lenep: Jeg synes bare du er tragisk....
Piaf, en bok...... er du seriøs......

lenep2011-02-25 21:33

Redhy: årsaken til personangrepet er at usa hardnakket går ut og sier han mener kvinner liker å selge kroppen sin til menn som ikke kan, av ulike årsaker, få seksuell omgang på den fremgangsmåten majoriteten av oss får det. Jeg synes det er frekt av en mann og i det hele tatt komme med slike ytringer fordi:

1. han er mann
2. han har ikke forsøkt yrket selv (så vidt meg bekjent)
3. han synes utførelsen av yrket er helt aksaptabelt, men ikke dersom det dreier seg om sine egne barn
4. han påberoper seg selv stor kunnskap om temaet, noe han helt klart ikke innehar
5. jeg misliker STERKT at noen som helst i 2011 kan forsvare misbruken av andre mennesker på denne måten
6. han sier vi kvinner som er imot hans mening i bunn og grunn er misunnelig og at kvinnene som han kjøper sex av er mye hyggeligere enn oss som spiller ordspill... og det går jo bare ikke det : )

NEI til prostitusjon!

wstine - Ikke medlem lenger2011-02-25 21:35

Sannelig sannelig! Finn seg en hyggelig oppegående prostituert og kjøp seg litt samvær/sex...

har du barn redhy? Neivel.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?