Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 565

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-05 21:58
Antall innlegg: 1630

Det føles naturlig å trekke fram den store tråden om UTENOMJORDISKE.....

www.ordspill.no/foru...am p;page=0

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-06 22:24
Antall innlegg: 1807

Han lyver så han tror det selv . Og når han sier at han kan skyte noen på åpen gate , og slippe unna med det , så burde ALLE varselbjellene ringe ! Når da de som følger ham , som du sier Cygnus , gir blaffen , så skjønner de ikke alvoret , og da vil jeg påstå at det er deres umodne jeg som overstyrer deres voksne jeg . De er ute i gata og leker "pang pang - du er død leken " . Og de skjønner ikke at en "voksenløgn" er noe annet enn en "barneløgn" . Virkelighetsforståelsen deres er ikke som den burde være .

Cygnus2018-02-06 22:48
Antall innlegg: 44845

Verre er det faktisk at han står og sier offentlig at demokratene i Kongressen er uamerikanske, er ikke glad i USA og er forrædere - hvorfor? Fordi de ikke klappet da han holdt sin State of the union tale!
Det er firøvrig ganske vanlig at de som hører til sittende oresidents parti jubler og klapper i ett sett - mens de fra det andre partiet ikke klapper!’ Kuleste kommentaren så langt er fra kvinnelig kongressmedlem (demokrat, eks-helikopterpilot i Irak) !

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-02-06 23:21
Antall innlegg: 11608

...men, like fullt går den amerikanske økonomien så det suser om dagen.
Oppturen fra Obama-perioden har ikke vist noen tegn til å avta, og har i stedet bare fortsatt den positive utviklingen.

Link : www.dn.no/nyheter/20...-f orste-ar

Og selv om folk i USA virker å være like lei "Twitter-Donald" som oss, så er det vanskelig å se det helsvarte bildet som fortsatt tegnes i de fleste norske medier, når reporterne reiser bort dit og intervjuer amerikanerne selv.

Link : www.aftenposten.no/v...mp -arsaken

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-07 00:27

Hvorfor ? Han tåler i svært liten grad at noen har en annen mening enn ham selv ; da forsvarer han seg med å angripe . I hans verden er angrep det beste forsvar . Det er primitive mekanismer i sving , og han har ikke noe annet valg enn å angripe motparten ; altså i hans verden .
Han føler seg personlig angrepet når noen er uenige med ham .
Man må gi opp å forsøke å forstå hvorfor han reagerer som han gjør .
Man blir tullete i hodet hvis man skal gå inn i hans tankeverden .
Selvfølgelig kan det komme noe fornuftig fra ham også , men det er unntaket og ikke regelen . Så å prøve å "normalisere" ham er ikke sunt . Han er ikke frisk rett og slett .

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-07 00:35

Det er jo flott at den positive utviklingen i økonomien har fortsatt .
Han er jo ikke en eneveldig hersker , til forskjell fra diktaturer .
Ellers så er jeg politisk evneveik , derfor holder jeg , nesten , munn ...

Cygnus2018-02-07 11:47
Antall innlegg: 44845

Vel, Erik, det kommer jo virkelig an på hvilke ‘amerikanere selv’ de snakker med! Det er jo ikke uten grunn at oppslutningen er så lav.
Men åkke som, så er USA så polarisert nå at jeg ser ingen løsning - den første forverringen i så måte skjedde jo under Bush jr - og så blitt verre og verre. Jeg har tilbragt store deler av livet mitt i USA, og kjenner meg nesten ikke igjen. Men orker ikke diskutere Drumpf mer - han flytter påler og det er faktisk nifst (skjønt en får seg jo en god latter innimellom når han virkelig slår til - f eks med Kim Jong Un tendenser!)

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-07 12:05

Godt vi kan le av det , men som du sier , så flytter han påler , og det kan man ikke le av . Når to gærninger begynner å hisse hverandre opp , så føles det ubehagelig . Atomvåpen er ikke et ord jeg liker ; blir helt nervøs av det ... I det hele tatt så vil vi alle bli glade den dagen han ikke bor i Det Hvite Hus mer . Da blir det feiring !

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-02-07 13:11
Antall innlegg: 11608

Selvfølgelig kommer det an på hvem man spør, Cygnus.
Men, i reportasjeserier som vi har kunnet lese etter valget i både Aftenposten, Aftonbladet, BBC og mange andre steder, så er det vanskelig å skulle se at den gjennomsnittlige Trump-velgeren er så voldsomt annerledes enn den typiske "average Joe".

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-08 23:24

Vel , det å "normaliser" er ikke helt uvanlig . Man må jo prøve å fornuftforklare hvorfor så mange kunne stemme på ham . Hvorfor kunne så mange stemme på en som like godt bare kunne sagt KVAKK KVAKK under hele valgkampen , og etterpå ? Når noe så uforståelig skjer , så er det bare en ting å gjøre : normalisere de som har stemt på ham ! Så er det de som har angra i ettertid , og de er ikke med i "dommen" .
Men , de andre som fremdeles ikke skjønner noenting , de er det ikke mulig å si noe fornuftig om . Noe gærent er det . Det er visse tankeprosesser man må igjennom for å ta gode valg , og disse velgerne har "hoppa over dem" !

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?