Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 326 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 01:01 | |
![]() | Høres ganske forlokkende ut, å bli møtt med slik velvilje. Kanskje man skal prøve et IRL-møte med gjengen? Være seg med eller uten røyk. | |
| gompedyret | 2010-10-14 01:11 | |
![]() | Dere er hjertelig velkomne på neste treff, både du, cod og andre som måtte sitte på gjerdet! | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 01:14 | |
![]() | Sitter absolutt ikke på gjerdet! Hopper gjerne aktivt over - mellom de forskjellige leirene :) | |
| mmarii | 2010-10-14 01:34 | |
![]() | Person A ønsker at det bare skal selges sjokoladekake på alle kafeer. Person ønsker bløtkake i stedenfor, da h*n er allergisk mot sjokolade. Løsning? Noen sjokoladekakekafeer og noen bløtkakekafeer- problem solved. Skal sjokoladekakespiserne ta hensyn kan pokker meg bløtkakespiserne gjøre det også. ! | |
| mmarii | 2010-10-14 01:34 | |
![]() | Person B* | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 08:21 | |
![]() | Har ikke sagt noe negativt om fidelma. Har derimot sagt at jeg opplever ava som veldig negativ. Så negativ at jeg uten å blunke mye heller yil at min datter begynner å røyke, som jeg virkelig ikke ønsker, enn at hun skal bli så negativt innstilt til andre mennesker og laster/gleder. | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 08:28 | |
![]() | Har tenkt og tenker mye på å starte en røyke klubb. Men det vil by på utfordringer. I byene vil husleie bli så stor at det blir vanskelig å drive den lovlig. Har lest i avisen at de som har prøvd har blitt kraftig motarbeidet av myndigheter og folk med de "rette" prinsipper. Og hvordan skal den drives når man ikke kan ta ut lønn. Men faktisk gompen det er stor sjanse for at jeg gjør det faktisk. | |
| Ninaxxx | 2010-10-14 08:30 | |
![]() | Tror du hadde skiftet oppfatning av ave om du hadde hørt henne le, cod. Noe hun gjør mye! - Ikke mye negativitet å finne hos den dama, altså :) | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 08:37 | |
![]() | Faktisk tvert imot når det gjelder fidelma. I den grad mine følelser har noe som helst å si opplever jeg ordlyd og meninger fra fidelma som jeg mer enn respekterer. Hun har sannsynligvis opplevd mye større urett på en uke enn jeg som røyker opplever på et helt liv. På tross av dette er hun mere imøtekommende og svarer på det jeg spør om. I mitt hode er det åpenbart fordi hun vil bare ha et verdig liv uten å bli plaget av røyk, mens andre vil ha røyking og de som røyker til livs. | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 08:42 | |
![]() | www.5080.no/2010/10/...v- a-trene/ | |
| Stig_75 | 2010-10-14 11:39 | |
![]() | @mmari: Det blir litt i overkant søkt, i hvert fall for meg, å sammenligne bløtkake vs sjokoladekake når det vi snakker om er en lov som skal beskytte ansatte i utelivsbransjen mot helseskadelig sigarettrøyking. Eller mener du det er greit at de som er så dumme å ta jobb på en restaurant eller bar bare kan ha det så godt, og dampe i vei slik at de får lungekreft eller andre røykerelaterte sykdommer? | |
| cheeta - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 11:46 | |
![]() | Nei | |
| mmarii | 2010-10-14 14:21 | |
![]() | De som ikke ønsker å jobbe på røykestedene kan da jobbe på ikkerøykestedene. Det kunne også gjerne vært lovregulert hvor mange slike steder som fantes, slik at ikke alt endte opp med å bli nedrøyka. Eksempelvis kunne man si at 5% av alle serveringssteder (eller en annen prosent, jeg har ikke så klare meninger om tallene) kunne fått muligheten til å innføre røyking dersom stedet ønsket det. Søking til kommunen, pålagte godkjente "viftelokaler" og ordnede former. Hva er problemet med det? De som ikke ønsker å jobbe i et røykemiljø, kan da enten få seg jobb på en av de 95% andre stedene eller slutte å klage. | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 14:46 | |
![]() | Ja selfølgelig går det an å gjennomføre. Tror også at om mange jobber for det kan det bli sånn. Det er fornuftig at de aller fleste plasser er røykfrie, mens noen få kan gi et tilbud til de som absolutt vil eller må røyke. Men samfunnet blir alt for mye styrt av moralister og egeninteresser. Litt kred kan krf få spilleautomatene var det Svarstad Haugland som fikk bort og det var veldig bra. Men at poker er ulovlig er fullstendig idiotisk. | |
| Tweedygirl | 2010-10-14 14:49 | |
![]() | signerer mmarii..... :) Må å legge til at jeg har selv jobbet i utelivs bransjen i 12 år, å kan med hånden på hjerte si at ingenting har vært så skadelig for utelivs bransjen som røykeloven var.! Da den ble vedtatt så var alle ikke røkere å alergikere i hundre å bare gikk å gledet seg til de endelig kunne gå ut de å, men det viste seg at den dagen loven tredde i kraft så var de ikke ett menneske å se... | |
| cod - Ikke medlem lenger | 2010-10-14 14:50 | |
![]() | Jeg stemmer til venstre selv om jeg ikke er sosialist. Men jeg er villig til å stemme på hvilket som helst parti, utenom ett, som foreslår litt oppmykning av røykeloven. | |
| gompedyret | 2010-10-14 16:02 | |
![]() | Godt, da sees vi på treff, Cod! Så var det altså jeg som var for snar på labben der oppe. Sorry. Men jeg stiller meg bak det Nina sier. :) Tweedy, jeg vet ikke helt om den historien kan brukes til noe som helst, egentlig. Det er for absurd å forvente at røykelovens inntreden skulle medføre et stormløp av allergikere og ikkerøkere til alle landets vannhull. For det første er det jo mange ikkerøykere som faktisk gikk ut på tross av den allestedsnærværende røykosen, fordi det var det eneste alternativet. I tillegg hadde mange av de røykfrie og allergiske åpenbart vennet seg til å rett og slett ikke oppsøke disse stedene og, som de aller fleste røykere vil være enig med meg i, gammel vane er vond å vende. Dagfinn Høybråten var stort sett en dust, men røykeloven var en genistrek som virkelig kommer til å sikre ham ettermælet til evig tid. | |
| anino | 2010-10-14 16:25 | |
![]() | Har ikke røyka på snart 7 år :) Etter flere alvorlige lungebetennelse på et år så slutta jeg på dagen når den 4 lungebetennelsen kom. Etter det har jeg ikke hatt lungebetennelse en enest gang :) Omtrent samme tid som røykeloven kom, passet meg i grunn veldig bra :) | |
| Lovegames | 2010-10-14 16:35 | |
![]() | Jeg sluttet for ca 8 år siden=) og jeg prøvde mange ganger før jeg fikk det til, "redningen" min ble boka endelig ikke røyker =) | |
| Stig_75 | 2010-10-14 16:52 | |
![]() | @Tweedygirl:Når du slenger om deg med påstander, er det greit å bruke fakta. Du sier at "ingenting" har vært så skadelig for utelivsbransjen som røykeloven. Vel. Les dette: blogg.hsh-org.no/r%C...er -og-torg Hvis ikke det er nok: statbank.ssb.no/stat...ec tCode=10 Her står det relativt svart på hvitt følgende faktum: I 2001 jobbet knappe 46.000 innen restaurant- og barnæringen. I 2004 var tallet knappe 47.000, og i 2008 var tallet godt over 53.000. Antall ansatte har altså økt kraftig etter at røykeloven ble innført. Samme trend ser du for antall bedrifter, selv om man her opplevde at noen gikk under på grunn av røykeloven. Imidlertid er det i dag langt flere barer og restauranter enn før røykeloven. Omsetningen har også økt kraftig. | |