Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 761

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bris12013-03-13 12:24
Antall innlegg: 2601

Å selge huset sitt
Vi nærmer oss tidspunktet hvor vi skal legge ut for salg huset vårt. Går du på visninger? Har du noen tanker om hva vi skal fokusere på - både når huset skal fotograferes og under visning. Det er 30 år siden sist vi solgte et hus, så jeg er litt rusten på området.
Takknemlig for tips.

Smartgirl2013-03-13 13:55
Antall innlegg: 184

Rydd unna mest mulig, mal gjerne i lyse farger hvis det er mørkt. Friske blomster, stearinlys og evt fyr i peisen på visning. Ikke vær hjemme selv under visning, men sjekk ut at visningsassistenten er kompetent. Lykke til!

Erik75 - Ikke medlem lenger2013-03-13 16:15
Antall innlegg: 11608

Duften av nybakte boller er jo også et triks disse meglerne bruker.

contender2013-03-13 16:51
Antall innlegg: 464

Fiks de listene som aldri kom på plass. Spander gjerne litt maling hvis noe ser slitent ut. Fjern "personlige" gjenstander. De potensielle kjøperne skal kunne forestille seg hvordan de skal de kan få det.
Mange bruker stylister og leier møbler osv. Jeg brukte heller penger på nytt sofabord, ny stålampe og nytt sengeteppe. Det gjorde seg ved fotograferingen. (Skulle bruke det i mitt neste hjem.)

kuami2013-03-13 16:52
Antall innlegg: 586

Her i Osloområdet er det ofte bilder av utsikten, evt fin terrasse og hage. Kjøper kan ha helt andre behov og hensikter enn deg, så fokuser på mulighetene (noen vil ha få, store rom, andre mange små). Et godt nabolag, lite trafikk, nær skole og avstand til butikker, off. kommunikasjon kan være viktig. Men har du en megler, så kjenner han/hun vel området og vet hva folk leter etter. Megleren vet som regel hva som er gode salgsargumenter og kan vri det meste, f eks blir gamle, litt slitne boliger til "hus med sjel". Lykke til!

bris12013-03-13 16:56

Takk skal dere ha. Her var det flere ting jeg kan bruke :-))

sigrid22013-03-13 18:40
Antall innlegg: 166

Rent og pent, rydd bort og vask alle steder som de besøkende kan komme til å titte inn i - f eks under kjøkkenvask og på badet der man vil sjekke/lukte for råte og sopp etc.
Tenk også at de overhodet ikke er interessert i å se rester etter et liv i huset - ( famileibilder og alt det dere selv setter mest pris på ) de tenker barre på sitt nye hjem :-)

wstine - Ikke medlem lenger2013-03-13 19:02
Antall innlegg: 2369

Går på visninger i blant, for jeg kunne jo tenkt en større hage.

Åpne, luftige rom, ikke overmøblert, hiv ut store, tunge lenestoler f.eks. Plass til bevegelse.

AnnikenN2013-03-13 20:51
Antall innlegg: 229

Mange meglere låner også ut møbler og pyntegjenstander som gjør seg godt på bilder i en annonse og visning. Selvfølgelig mot et gebyr, men det kan det jo kanskje være verdt?

westbas2013-03-13 21:57
Antall innlegg: 110

Fjerne alt overflødig "stæsj". Få en bekjent som tør å væreærlig til å vurdere!!

bris12013-03-13 22:06

Oi, oi, kan man la være å vise fram garasjen? Noen steder må man jo stue inn stæsjet ;-))

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?