Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 761 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| danbolt | 2013-03-20 19:52 | |
![]() | Gulf Er det noen side hvor en legger inn ord som bør godtas, og er det noe forum som vurderer ord for godkjenning? Gulf er et godt Norsk ord som ikke godtas, og dette bør selvsagt rettes. Jeg har tidlgere etterlyst romle, som også er gammelt og godt. Mye bedre enn crawle, wok og web. :-) Mvh Ørnulf Nyberg | |
| GreteSB | 2013-03-20 20:17 | |
![]() | Her kan du legge inn ord du mener mangler:www.ordspill.no/f oru...eadid=9259 | |
| peren - Ikke medlem lenger | 2013-03-20 20:17 | |
![]() | GULF er ikkr ett norsk ord | |
| CaB | 2013-03-20 20:22 | |
![]() | Sitat fra wikipedia; En mindre (ofte trang) innskjæring betegnes vik, mens en vid, langstrakt havbukt betegnes gulf eller golf. no.wikipedia.org/wiki/Gul f | |
| Kirsti | 2013-03-20 21:09 | |
![]() | Wikipedia er mye, men en ordbok er det ikke, og artikkelforfatterne der forholder seg ikke alltid til gjeldende norsk rettskrivning. Korrekt skrivemåte på bokmål er GOLF, og derfor står ikke GULF i ordlisten. Det er alltid lurt å sjekke slikt i en ordbok, for eksempel Bokmålsordboka: www.nob-ordbok.uio.no Og det andre ordet du nevner er ganske riktig gammelt og godt, danbolt, men det skrives RUMLE, ikke ROMLE. | |
| CaB | 2013-03-20 21:45 | |
![]() | Ok da ;P | |
| kariks | 2013-03-20 22:18 | |
![]() | Mexicogolfen? Må jo være slik man spiller golf i Mexico det da... | |
| kariks | 2013-03-20 22:19 | |
![]() | Forresten er romle og rumle flotte ord, men de hjelper lite når man sitter der med w'en... | |
| CaB | 2013-03-20 22:28 | |
![]() | "Mexicogolfen? Må jo være slik man spiller golf i Mexico det da..." Snurr film! Jeg så plutselig for meg golfspilling i Mexicogolfen, et hull på hver plattform! Urealistisk? Ja!! | |
| danbolt | 2013-03-20 23:23 | |
![]() | Når vi unggutter dro til sjøs i 50årene ville ingen fostått om vi sa vi skulle seile på golfen,- golf var lite kjent blant vanlig folk den gangen. | |
| danbolt | 2013-03-20 23:37 | |
![]() | Skjønner jo at ordene mine ikke vil komme inn i Ordspill, men min stavemåte både for gulf og romle er bedre enn den offisielle. Det minner meg litt om vår nye fjord, vassdrag og dal her på Sørlandet, Tofdalsfjorden, Tofdalselva, og Tofdalen. Det er ikke mange her som vet hva det er for noe, men "riktig" er det. | |