Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 810

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Anna - Ikke medlem lenger2008-07-27 15:52
Antall innlegg: 17

Scrabble på terrassen...
Herlig med sommer og ferie....!

I helgen dro vi frem påskespillet. Deilig å sitte i solen, men det kan bli kjedlig i lengden.
Scrabble på terrassebordet ble foreslått! To fluer i en smekk.....brunfarge, hygge + hjernetrim.
Brett, penn og papir ble lagt frem og spillet var i gang.
Vet dere hva jeg opplever?
Det ble en artig seanse, men jeg slet litt med kjedsomhet....det gikk ikke raskt nok!

Etter å ha spilt Scrabble elektronisk tror jeg at jeg har blitt "omprogramert" i hodet....så den manuelle varianten med utregning av poengene ble svært kjedelig i lengden.
Jeg holdt det for meg selv, (for å ikke dempe humøret rundt bordet),- men røper det kun for dere nå at å spille scrabble manuelt etter å ha spilt ordspill er nedtur. ;))





 
kallekanin092008-07-27 17:27
Antall innlegg: 69

Det går an å bruke timeglass på brettspillet. Finn et med tre-fire minutter eller et med trykk på, ala trykket på litermål, så kan man bestemme på forhånd hvor lang tid spillerne får.
Har dessuten hørt om et brett som selv regner ut poengene, men det koster flesk. Da kan man like gjerne ha et par bærbare maskiner og spille mot hverandre på nettet framfor å investere i noe sånt :-)
 
kallekanin092008-07-27 17:29
Antall innlegg: 69

Kan noen som vet hvordan de gjør det slette innlegget fra klokka 17.04??
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-27 17:42
Antall innlegg: 1944

Greit for denne gang.
Men så redde må vi ikke bli for skrivefeil, at vi skriver inn to like innlegg for å gjøre rettelser. :-)
 
kallekanin092008-07-27 18:53
Antall innlegg: 69

Skrivefeil? Oppdaget den ved en tilfeldighet, men det er ikke årsaken til at jeg skrev to innlegg, får da være måte på :-)
Hadde heng på nettet og innlegget ville ikke gå gjennom. Maskina sto i stampe og jeg kopierte likegodt teksten og postet det på nytt.
Var ikke klar over at det første likevel gikk gjennom.
Med det samme du er i farta, kan du slette det fra klokka 17.29?

PS: To innlegg kan ikke være lik hvis det ene har skrivefeil ;-p
 
petra2008-07-27 18:55
Antall innlegg: 89

Trenger kanskje ikke å være redde for skrivefeil, men hadde det vært en mulighet å få tilgang til å moderere og slette egne innlegg, eller er det for omfattende?
 
Vimselusa2008-07-27 19:28
Antall innlegg: 4

Scrabbler på terrassen nå (igjen) jeg..elektronisk seff, hehe.. Greit når man er aleine ja :)
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-27 21:35
Antall innlegg: 1944

Det vil ikke komme mulighet for å slette eller gjøre endringer av postede innlegg. Dette fordi innlegg som kommer etter dette vil se merkelige ut. Noen ganger kan tråden være åpnet av andre kun sekunder etter at man har postet. Angrer man seg på noe, får man skrive det i et nytt innlegg.

Funksjonen har vi spillverter for å slette innlegg som inneholder tekst som ikke er lovlig.

kallekanin09: gjorde deg en tjeneste, men ga beskjed om at det var for denne ene gangen.

Det var 23 minutter i mellom de to innleggene. Du har i mellomtiden spillt to spill. Ikke så grusom heng tror jeg.
Eneste grunnen til at jeg slettet det var at de var helt like i teksten, kun skrivefeil var rettet. Dersom det hadde vært andre endringer i teksten ville den ikke kunne slettes, etter at x antall brukere hadde lest den.
 
kallekanin092008-07-29 16:53
Antall innlegg: 69

Det er forskjell på spillvinduet som åpner seg for seg selv og vinduet her for pålogging og forum.
Jeg kan uten problem spille og likevel oppdage at for eksempel en mail i et ordinært internettvindu bruker lang tid på å gå gjennom.
Slik fungerer min datamaskin/min nettoppkobling.

At du insinuerer at jeg lyger er ikke mitt problem.
 
MyRuin2008-07-29 17:14
Antall innlegg: 201

stiller seg bak kallekanin09, og er igjenn overrasket over moderator sin tone i posten.. og det er 3. gang.
Men for all del..
 
MyRuin2008-07-29 17:18
Antall innlegg: 201

og nå kunne jeg ønske å redigere posten min, for å utfylle det jeg mener..
Jeg ser jo monabeth at du forklarer hvorfor at du ikke gidder å gjøre det flere ganger,- men for meg ligger det en undertone (som kan være feiltolket) om at du blir irritert og sur på denne personen. Noe jeg synes er unødvendig.. Og når KK også føler det samme, så synes jeg lissom at jeg vil si meg enig med h*n..
 
Nastyfjas2008-07-29 17:28
Antall innlegg: 13

Er greit å ha en laptop nå i sommervarmen, slik at man kan spille scrabble og samtidig nyte sola og få seg litt farge i samme slengen ^^
Dobbel nytelse, og dobbelt så mye glede!!

Men ja sier meg litt enig i KK og MyRuin..
Om man spør en spillvert pent om å slette dobbeltpostete innlegg burde jo ikke dette være noe en spillvært (muligens) irriterer seg over og setter bakføttene i bakken over.

Kan dere ikke få slikt som på de litt større forumene?
Altså ha mulighet for å redigere poster i 15 min etter posting, for å kunne rette opp ev. skrivefeil og slikt
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?