Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 749 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| irenramsy | 2013-04-18 12:12 | |
![]() | bytting av brikker Hva med å begrense antall muligheter for å bytte brikker, synes det er en dårlig og usportslig taktikk | |
| AnnikenN | 2013-04-18 12:15 | |
![]() | Hvorfor det? Er jo ofte man nettopp gir motspiller en god sjanse ved å bytte. Hender at man ikke får lagt ord, spesielt uten vokaler er det vanskelig. | |
| irenramsy | 2013-04-18 12:24 | |
![]() | Jeg mener det vil være nok med et begrenset antall byttinger feks. 1-2, | |
| GreteSB | 2013-04-18 13:04 | |
![]() | Tenk heller på alle poengene du kan sanke mens motspiller bytter! | |
| gangsta | 2013-04-18 16:22 | |
![]() | det er mange som bare driver bytter 1 og 2 brikker flere ganger på rad, kun for å få bingoer.. og det er egenlig veldig irriterende synes jeg | |
| måken | 2013-04-18 16:55 | |
![]() | Hvorfor ikke bare spille med de regler som er, finn på noe annet hvis du ikke liker det. | |
| Boubou | 2013-04-18 17:31 | |
![]() | Hør, hør :-) Jeg er en av de kjipe som liker å bytte, og bytter støtt og stadig. Litt for sjanse til bingo eller andre spesielle ord, men av og til rett og slett for å "nullstille" en serie med dårlige brikker. Jeg INNBILLER meg at det hjelper å kvitte seg med alt av rusk og rask på en gang. Det er taktikk i bytting og - når lønner det seg å legge, hvor mange j-er skal man gidde å sitte med, og når starter man IKKE et spill med å legge. | |
| BowRain | 2013-04-18 20:23 | |
![]() | Syns også bytting er greit. Klart det er irriterende å spille med noen som bytter og bytter, men samtidig så tenker jo at det blir mer poeng til meg. Bytter selv, men sjelden for å oppnå bingo, bytter helst når jeg har hatt noen runder med dårlige brikker eller null vokaler :) | |
| krek | 2013-04-18 21:00 | |
![]() | For ikke å snakke om de gangene man faktisk ikke kan legge noen ord... Særlig de første rundene hender det at jeg ikke har sjanse til å legge noe hvis jeg for eksempel ikke får noen vokaler, og da er det jo bedre å kunne bytte så man får sjansen til å kunne delta i spillet enn å vente helt til motstander legger noe man kan spille videre på..... | |
| BeeJay | 2013-04-18 22:29 | |
![]() | Man må jo kunne bytte når det trengs. Men måtte jo glise litt da en spiller bytta hver eneste gang da det var umulig å få lagt noe uten å komme bort til et minefelt av farga felt og gi motspiller en kjempesjanse. Bytta en eller to bokstaver hver eneste gang. Men det hadde denne spilleren full rett til å gjøre, det ble bare litt kjedelig. | |
| irenramsy | 2013-04-19 07:09 | |
![]() | Er mye mer lærerikt å bruke de bokstavene man har, enn å drive med den byttingen, og jeg tror ikke man kan bytte seg ut av "dårlige" perioder. alt i alt er man avhengig av at motstander åpner for muligheter. jeg åpner ofte opp for å holde fremdrift, jeg hater trege spill. | |
| berita | 2013-04-19 07:42 | |
![]() | Nå ble jeg nysgjerrig, BeeJay. Hva gjorde du da motspiller hadde bytta første gang, og det var umulig å legge noe uten å gi motspiller en kjempesjanse? | |
| arc turus | 2013-04-19 15:10 | |
![]() | Artig å se hvordan noen sutrer og ønsker nye regler fordi de irriterer seg på at andre bytter brikker. Sitter man med sju konsonanter må det jo være helt greit å bytte som et alternativ til f.eks å legge tobokstavers ord som ofte sperrer for det videre spillet. | |
| Valpen | 2013-04-19 15:23 | |
![]() | irenramsy skal få mene det hun mener, men nå er det en gang laget et sett av regler i ORDSPILL - like dem eller ikke Det er også helt legitimt å prøve å påvirke for å endre, men jeg tror det store flertall av spillere er godt fornøyd med reglene slik de er per i dag. | |
| meso | 2013-04-19 18:24 | |
![]() | Det er utrolig hva noen kan ergre seg over. Klart man må få bytte brikker , bytter til stadighet - med varierende hell. | |
| arc turus | 2013-04-19 20:21 | |
![]() | Irenramsy: I henhold til regler som gjelder for vedkommende spill er det også tillatt å bytte utespillere i vm finalen i fotball. Det er også tillatt å banke ballen utover sidelinja om det er hensiktsmessig. Og ordspill er vel knapt så alvorlig at det skal kunne betraktes som USPORTSLIG å bytte brikker i henhold til reglene slik du påstår??????????????????? Meget sær meningsytring....... | |
| irenramsy | 2013-04-20 07:24 | |
![]() | Jeg er ikke i mot å bytte brikker, men det bør begrenses. Om arc turus synes det er sært bryr jeg meg fint lite om, det er jo dessverre ikke alle som har lært å respektere at vi har ulike meninger. | |
| BeeJay | 2013-04-20 11:57 | |
![]() | berita: du spør hva jeg gjorde...:) Jeg la det jeg kunne, forsøkte selvsagt å unngå å gi motspilleren kjempesjansene, men jeg åpna opp. Vedkommende fikk ikke den store uttellingen på det, og ærlig talt husker jeg ikke hvem som vant. Sikkert ikke jeg:) Noen ganger kan man simpelthen ikke legge noe, og da står jo valget mellom å passe eller å forsøke å få skifta ut elendigheta. Prøver også å åpne opp litt hvis jeg kan, når vi kjører oss inn i et hjørne, men klart: jeg har jo heller ikke lyst til å gi motspillerne kjempesjansene:) Likevel blir det ofte nettopp slik, jeg gidder ikke være så veldig taktisk. Det er nå bare et spill. At jeg nevnte denne ene gangen, var fordi det ble så veldig åpenbart hva som foregikk....uten at jeg ble søvnløs av den grunn. Heller litt komisk. Godt spill, folk! | |
| nødtelt | 2013-05-11 20:58 | |
![]() | Hehe jeg var nylig i lignende situasjon BeeJay, jeg ledet med over 150 poeng etter at vi hadde spilt kun på den "safe" siden av brettet, og det ble etterhvert umulig å legge noe særlig uten å åpne for store muligheter. Jeg hadde topp bokstaver allerede, med 3-4 bingoer på lager, med en blank og en Y. Så jeg la ikke ut flere ord; det var noen småord igjen å legge hvis man hadde vokaler men få vokaler igjen i posen. Ikke byttet jeg heller, jeg hadde jo de beste bokstavene som var igjen. Jeg passet bare. Motstander la to-tre ord til, med flere bokstavbytt imellom, og så var det slutt. Fikk seg ikke til å åpne, selv om det betydde tap å bytte en gang til :) | |
| berita | 2013-05-11 22:35 | |
![]() | Nødtelt, hvis jeg misforstår nå, får du korrigere meg. Det jeg leser ut fra det du forklarer, er at du rister på hodet av en motspiller som ikke åpner for at du får legge en av bingoene du sitter med på felt med «store muligheter». Du er allerede 150 poeng i pluss, passer hver gang og syns det er dårlig gjort at motspiller er uvillig til å gi deg sjansen til å vinne enda mye mer?? | |