Spillrom
Sjiraffen18
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående8 762

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
1 bestemor2013-04-22 21:24
Antall innlegg: 3

taktikk
Hadde nettopp et spill der motstanderen startet med WC. Det ble brukt en blank brikke til Cen. Jeg kunne ikke legge til, så byttet 4 brikker. Da la min motstander CV, og brukte også her en blank brikke til C. Da fikk jeg melding fra min motstander om at der er spillet slutt. Vi mått begge passe, og jeg endte opp med 81 minuspoeng, mens motstander fikk 84 plusspoeng. Sleipt spill synes jeg, og tydelig til en viss grad planlagt. Hva synes dere andre??

rbm2013-04-22 21:33
Antall innlegg: 859

Bare noter navn på de du ikke vil spille med...Enklest sånn...Og jeg synes det lukter litt av den WC-en ja...CV -en også for den saks skyld!

Emmas2013-04-22 21:36
Antall innlegg: 1671

Hva noen gjør for å vinne, du! Med to blanke hadde jo spilleren rikelig høve til å legge ord. Enig med rbm, hold deg unna videre spill med denne personen.

GreteSB2013-04-22 21:37
Antall innlegg: 7777

For noen er rankingen viktigere enn spillet. Jeg syns også det er dårlig stil, men selvfølgelig fullt lovlig.
Jeg spiller fordi det er morsomt å lage ord.

JamesO - Ikke medlem lenger2013-04-23 00:18
Antall innlegg: 2649

Jeg synes man maa betrakte dette spesielle legget WC oppaa CV som en del av spillet og en taktikk som jo er like fritt for alle aa kunne benytte seg av. Det er ingen grunn til a bli sur paa motstanderen eller at motstanderen blir sur paa deg om dette legget benyttes.

VeldiGlad2013-04-23 11:03
Antall innlegg: 1077

Hjelpe meg, folk får spille som de ønsker. Taktikken var effektiv og i samsvar med reglene. Alle spekulasjoner om vedkommendes spillestil eller motivasjoner på bakgrunn av en enkelthendelse er tvilsomme i beste fall.

Boubou2013-04-23 11:10
Antall innlegg: 1210

Siden ingen kan planlegge å få to blanke brikker, enn si en W, på de to første trekkene sine, er vel dette rett og slett et utslag av "hva er det aller beste jeg kan gjøre i denne situasjonen?" to ganger på rad. det funket jo så det grein, selv om det kanskje ikke var spesielt morsomt hverken for den ene eller den andre. Bordet fanger jo også, har man først lagt WC er det ikke allverden av muligheter der - det så du jo selv.
Sikkert ikke noe som vil gjentas :-) - eller kanskje noen har fått fiffige ideer etter å ha lest denne tråden?

olasonn2013-04-23 11:20
Antall innlegg: 39

Jeg likte den. Smart gjort, ikke usportslig i det hele tatt.

Ordguden - Ikke medlem lenger2013-04-23 11:31
Antall innlegg: 68

har gjort det selv før. det er spesielt deilig hvis man legger noe ala BH og motspilleren skal være lur å bytte, for eksempel hvis det er et risikabelt brett og han ikke vil legge til rette for at jeg skal få et bra ord. hvis man bevisst passer eller bytter brikker for å være smart fortjener man å få seg en lærepenge ;)

linda_GI2013-04-23 11:57
Antall innlegg: 304

Taktisk bra, men veldig kjeeeedeeelig ;-)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?