Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående9 027

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
løeløe2008-07-28 18:44
Antall innlegg: 24

Spill mot folk med lavere rating
Hvorfor i all verden er reglene sånn at når man spiller mot folk med lavere rating og vinner med ca. 100 poeng så taper man ca. 5 poeng, mens taperen får 5 poeng i +. Selv om jeg bruker opp alle bokstavene, noe taperen ikke gjør så vinner jeg altså kampen men går ned i ranking. Urettferdig !!!!!
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-28 18:52
Antall innlegg: 1944

Du kan lese om rankingen under vanlige spørsmål "hvordan regnes min ranking ut"
 
Karindi2008-07-28 19:03
Antall innlegg: 98

Eg har funne ut at det beste er å spille mot dei med ganske lik poengsum eller litt høgre for at det skal gi meg pluss poeng om eg vinn. Taper eg mot dei som ligg langt under så går eg masse ned i ranking. Har sjølv vore ned i 380 og har satsa på å spele mot dei med lik poengsum så no er eg komt litt opp igjen.
 
Rabiaz2008-07-29 08:45
Antall innlegg: 897

LøeLøe: rankingen regnes ut ifra en kjempe-komplisert formel som du kan titte nærmere på under spørsmålene. Men for å gjøre en lang historie kort: spill med de som har mest mulig lik din egen rank. Da får du et mer rettferdig utfall :)
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-29 11:10
Antall innlegg: 1134

Jeg skjønner ikke denne voldsomme fokuseringen på rank. Hva er urettferdig med at en med høy rank må slå en med lav ganske grundig for å ikke tape poeng? Det motsatte hadde vært urettferdig!

Formelen for utregning av ranking er komplisert, javel. Men godt gjennomtenkt! Det skal ikke være enkelt å komme på topp100-listen, og det skal ikke være enkelt å beholde plassen sin der heller, etter min mening. Skal man bli så redd for å miste poeng at man nekter å spille med alle som ikke har nøyaktig samme poengsum som en selv? Evt at man ikke tør å spille mer i det hele tatt? HVOR BLE DET AV MOROA?????

Rank sier ikke nødvendigvis så mye om hvor god du er - den sier mer om hvor mye flaks du har hatt i det siste.
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-29 11:11
Antall innlegg: 1134

Evt hvor mye UFLAKS du har hatt.;p

 
campanula2008-07-29 12:30
Antall innlegg: 3

Noen spiller bare for moro skyld. Kan vi da ikke glemme hele rankingen?
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-29 12:41
Antall innlegg: 1944

Synet på ranking er veldig forskjellig fra bruker til bruker.

Det har vært mange innlegg fra brukere, som sier de ikke bryr seg om ranking. Flere sier ranking ikke betyr noe, da dette kun er for moro.

Likevel ser jeg veldig få urankede spill.

Oppfordrer derfor med dette at flere velger uranket.
Dette gjør man ved å fjerne haken for ranking i samme bilde som man velger hastighet og brett.

 
theplayer2008-07-29 12:42
Antall innlegg: 66

Jeg er helt enig med KNESS!

Det er jo bare en utfordring å måtte vinne med mye i tilfelle man spiller mot en med svakere ranking.

Selv spiller jeg mot spillere på alle nivåer her inne, men de 2(!) som fortalte meg at jeg var for dårlig, slik at de ville ikke spille mot meg når jeg var ny her inne, de velger jeg å la være å spille mot.
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-29 13:12
Antall innlegg: 1134

Jeg sier ikke at jeg ikke bryr meg om ranking - jeg synes den gir en ekstra dimensjon til moroa. Men hvis frykten for å miste noen poeng er så stor at den hindrer deg i å spille mot hvem som helst, eller i å ta telefonen eller hjelpe folk i akutt nød i din nærhet er jeg enig med monabeth. Spill uranket!
 
løeløe2008-07-29 14:06
Antall innlegg: 24

Selv om Scrabble bare er en lek, så er det jo moro at man ser man stiger i ranking. Særlig er det artig å se grafen for de 100 siste spill.
Det er som løypetraseen i Tour de France, man har kjenpet seg oppover, så får man stole på bremsene når det går nedover igjen.
 
Lille Blå2008-07-29 14:58
Antall innlegg: 18

Jeg synes rankingen er ganske grei til å finne folk som er på omtrent samme nivå som meg. Jeg innrømmer glatt at det er veldig kjedelig å spille mot folk som er ekstremt mye bedre enn meg, og faktisk enda kjedeligere å spille mot folk som er ekstremt mye dårligere enn meg.

Men ellers bryr jeg meg fint lite om ranking.
 
Ninaxxx2008-07-29 15:04
Antall innlegg: 1437

Hehe, merk min kusine Kness' utsagn; "hjelpe folk i akutt nød i din nærhet".
Da skal det altså litt til før pc'en forlates når kness er i aksjon.

Men heldigvis kan hun spille mot meg i blandt, selv om hun har en uforskammet høy ranking. Jeg taper så det suser hver eneste gang, men det er moro lell, og jeg bryr meg fint lite om jeg raser nedover i rankingen. - Da er det bare å brette opp og stå på.
Det hender jeg nekter noen med mye lavere ranking enn meg selv mens jeg er inne i en "klatre-periode", men spiller stort sett alltid med hvem det skulle være.

Ha det gøy, folkens!
 
sarita2008-07-29 20:09
Antall innlegg: 104

Etter å tapt mange kamper mot folk som har høyere ranking enn meg, har jeg jobbet meg oppover igjen med å spille mot folk mot lavere ranking ;) flaks/uflaks er jo en del av spillet.
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-30 07:33
Antall innlegg: 1134

lol nina kusina..... Min ranking fyker opp og ned hele tiden, avhengig av motstander, hvilke bokstaver jeg får, hvilket brett jeg spiller på og hvor konsentrert jeg er (dvs hvor ofte folk i min nærhet kommer i akutt nød o.l. under spillet;)

Mitt poeng er at jeg synes det er sært å bli nektet å spille pga ulik rank. Må ofte starte spill selv og sitte der og blomstre i flere minutter i påvente av at noen med samme poengsum skal logge seg på. Ikke lett å komme på kampligapallen på det viset ;-)

Får prøve å invitere til urankete spill en stund og se om det hjelper!
 
HanneH2008-07-30 09:34
Antall innlegg: 2289

Hei Kness
Tror ikke urankede spill teller når det gjelder kampligaen. De spillene som vi har på turnering blir ikke telt etter det jeg har skjønt. Så du må nok helst fortsette med rankede spill for å komme dit. Du ligger jo ikke langt bak nå, nærmer deg med stormskritt :)
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-30 09:57
Antall innlegg: 1134

Kan det stemme? Et spill er vel et spill, ranket eller ikke...?

 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-30 10:17
Antall innlegg: 1944

HanneH har nok rett.

Kun rankede spill kommer med på kampligaen.
Det er kun rankede spill som kommer frem på din profil i antall kamper også.

Urankede spill kan man kun finne i statistikken.

Det samme gjelder også bingo. De som er lagt i urankede spill finner du kun igjen i spillene under statistikk, de blir ikke registrert i antall bingo du har lagt eller på bingotoppen.
 
get it here - Ikke medlem lenger2008-07-30 10:43
Antall innlegg: 132

Det stemmer ikkje heilt, Monabeth. Det er rett at uranka spel ikkje vert talde med i kor mange spel du har totalt, men merkeleg nok vert bingoar i uregistrerte spel rekna med i kor mange bingoar du har.
 
get it here - Ikke medlem lenger2008-07-30 10:43
Antall innlegg: 132

eh --- uregistrert er trykkfeil for uranka.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?