Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 752

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
terø2013-07-13 12:35
Antall innlegg: 1916

Så feig kan man bli!
Ser du på rankingen min, så er maks ranking over 3800 poeng. I dag har jeg halvparten så høg ranking.
Hvordan kan dette skje ?
Jo det skal jeg fortelle deg: I sin tid spilte/jaktet jeg på 1000-poengere(nybegynnere ), og det ga resultater det.
Jeg skremte vel vettet av flere, og fy og fy som jeg
skjemst - at det går an å være så feig/kynisk! Jeg sier unnskyld.

bris12013-07-13 15:37
Antall innlegg: 2601

He he, terø ;-))
Tror du er i godt selskap. Jeg fikk påfallende mange invitasjoner fra enkelte før jeg omsider krøp litt opp på rankingsstigen. Og det var fornøyelig å lese i forum at noen hevdet at de spilte med oss ferskinger for at vi skulle få sjansen til å lære og å strekke oss (fritt sitert). Befriende at du sier det som det er :-))

nabojenta - Ikke medlem lenger2013-07-13 15:49
Antall innlegg: 39

Hurra for en ærlig sjel ! Har lenge hatt mistanke om at det er nettopp dette som skjer og spiller derfor bare med de med omtrent samme ranking nå.

alone2013-07-13 23:04
Antall innlegg: 387

Spiller med mange som har både 800 og 1000...Dem er rasende gode...Jeg har ikke nådd opp til 1600 og har spilt i 1.5 år ??? Faktum er vel at jeg er ikke bedre...Eller så er det mange her inne ,,,tror,, jeg som begynner på ,,ntt,, om du skjønner ? :)

alone2013-07-13 23:04

,,nytt,, skal det stå hihi

terø2013-07-14 13:42
Antall innlegg: 1916

Ja, ting har forandret seg i det siste. Mange spiller mobilspill, og er erfarne spillere når de kommer inn på ordspill her. En 1000-poenger nå kan bli vanskelig å hamle opp med. Mitt innledningsinnlegg var et sukk for noe som skjedde for et par år siden.

alone2013-07-14 16:42

ok terø

CleopatraVII2013-07-14 20:59
Antall innlegg: 21

Takk og lov for at det finnes flere her inne som er litt medmenneskelig : )

ave - Administrator2013-07-15 01:04
Antall innlegg: 4987

Syns de fleste her på Ordspill er godt kalibrert og fungerer normalt, jeg.

Og takk for det, ellers hadde det vært for mye å gjøre ;)

divaen2013-07-15 08:51
Antall innlegg: 341

terø, det har bare vært hyggelig å spille med deg.

CleopatraVII2013-07-15 12:15

Jeg har ikke snakket med så mange, men jeg var inne på en diskusjonstråd der det virka som de fleste var enige om at det er helt greit å være så kynisk man bare vil, det handler kun om å sanke poeng. Derfor ble jeg veldig glad når Terø stilte spørsmålstegn med det.

CleopatraVII2013-07-15 12:17

Forøvrig så taper jeg selv mye poeng tror jeg da på at jeg selv prøver å spille retferdig mens mange andre er ikke opptatt av det. Men jeg går noen runder med meg selv da på at rankingen ikke er så viktig. Og så prøver jeg kanskje å spille litt tøffere mot de som selv spiller veldig tøft.

ave - Administrator2013-07-15 13:39

Hva mener du med å spille rettferdig?

De fleste har vel et ønske om å vinne kampen de spiller. Det å benytte seg av forskjellige strategier for å oppnå seier handler vel til syvende og sist om dyktighet og flaks.

Rettferdighetsprinsipp er vel strengt tatt ikke mulig i dette spillet, ikke hadde det vært noe morsomt heller, slik jeg ser det.

Cygnus2013-07-15 14:25
Antall innlegg: 44845

Nei dette virker litt rart, Cleopatra - skal du f eks la være å legge ut gode ord når jeg sitter med bare konsonanter? eller hvordan definerer du rettferdig i denne sammenhengen?

CleopatraVII2013-07-15 17:07

Det er litt vanskelig kanskje å sette fingeren på hvordan jeg mener, men jeg kan f.eks velge å ikke se motspilleren som en person og da kun være opptatt av at jeg skal få mest mulig poeng og uttelling hele tiden. Prøve å vippe motspilleren ut av ballanse med å legge kjapt. Blokkere muligheter for den andre. Spille så kiipt som mulig og kanskje også da nekte å spille med de som har lavere rangering. Eller hvis jeg spiller med noen som har lavere rangering så må jeg prøve å knuse dem sånn at jeg kan få mest mulig poeng.

CleopatraVII2013-07-15 17:10

Jeg er et konkurranse menneske og kan nemlig fort bli sånn, men så har jeg samtidig litt for mye samvittighet, så hvis jeg bare kjører over motspillerne mine, særlig hvis jeg merker at det er noen som er svakere enn meg og kanskje ikke så konkurranseinstilt, så føler jeg meg råtten. Jeg prøver derfor å ta litt hensyn. Pluss at jeg spiller også mot de som har lavere ranking uten at jeg trenger å knuse dem. Kan hende jeg tar det litt for langt og dermed taper selv. Men heller det enn å være en kiiping tenker jeg.

ave - Administrator2013-07-15 18:30

Jeg velger å se på motstanderen som nettopp det. Og da spiller jeg for å vinne.

Det gjør jeg også når jeg spiller live. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg vinner selv om jeg gjør hva jeg kan for å oppnå det. Kanskje fordi den jeg spiller mot er enda råere og tøffere enn meg (og hadde mest flaks med brikkene den runden, hehe ).

Tror verken de(n) eller jeg har vært spesielt plaget av dårlig samvittighet etterpå, heller. Men nå er jeg også en sånn en som ikke lar barn vinne fordi de er barn, spillets harde skole må læres inn tidligst mulig ;), er jo først da det er gøy å spille.

JamesO - Ikke medlem lenger2013-07-15 18:37
Antall innlegg: 2649

ave, om du mener seriøst det du skriver der om barn så mener jeg faktisk at du må unngå .å spille med barn.

Audioman2013-07-15 19:16
Antall innlegg: 244

Forstår godt hva du mener, spiller sånn selv jeg. Tar det litt roligere når det går bra, og gasser litt mer omvendt. Noen ganger taper jeg hele kampen på det, men pytt pytt. Sånn er livet

JamesO - Ikke medlem lenger2013-07-15 19:23
Antall innlegg: 2649

Barn lærer nok om livets skole borte fra hjemmet om de ikke også skal plages med foreldre som vil vinne over dem hjemme. Et sted må man kunne ha det bra.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?