Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående9 053

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
korsa19572008-08-03 00:52
Antall innlegg: 63

Nettet nede
Hvordan kan jeg koble meg på igjen når nettet faller ut under et spill? Opplevde det nylig og klarte ikke å finne ut hvordan jeg kom meg inn i spillet igjen. Ergelig både for meg og min motspiller,
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-08-03 01:34
Antall innlegg: 1944

Hvis nettet ditt går ned, har du 5 minutter på deg til å komme inn igjen.
Logg på på vanlig vis, gå inn i det rommet du var i. Da får du spørsmål om du vil fortsette spillet.

Hvis denne spørsmålsboksen ikke kommer opp, er du for sent ute.
 
lau2008-08-03 02:15
Antall innlegg: 1

Jeg opplever lå bli logget ut under spill og dette skjer nesten hver gang. Irriterende. Hvorfor?
 
Veslemor852008-08-03 10:09
Antall innlegg: 1

Når nettet hos meg detter ut så må jeg inn på rommet to gagner før jeg får spørsmål om jeg vil fortsette spillet. Første gangen jeg trykker på spillrommet kommer det opp i boksen på venstre side at jeg er koblet fra. Da går jeg ut igjen av rommet også inn igjen og da får jeg spørsmål om å fortsette spillet.
 
prospero2008-08-03 10:27
Antall innlegg: 1

Det er noen få årsaker til at man kan falle ut. Den mest vanlige er at du har en trådløs ruter som a) er for dårlig b) ikke er sikret slik at andre kan bruke den. Om du sliter med ustabil internettlinje er det lurt å finne ut hvilken lampe som lyser på modemet ditt når du ikke har internettforbindelse. Det finner du ut ved å ta ut kabelen mellom kontakten i veggen og modemet, den lampen som slukker da, lyser når du har kontakt med en sentral. Om du faller ut og lampen lyser, så har du forbindelse, og trolig er det andre årsaker. Prøv å koble utom ruter om du opplever dette ofte. Altså vegg --> modem --> PC. En annen kilde kan være dårlige kabler. Og det kan også skyldes virus.
Når du har fått utelukket dette, og om lampen din slukker ofte, ta kontakt med din internettleverandør. De kan se hvor ustabil linjen din er. Jeg jobber med dette daglig, og i 90 % av tilfellene hvor det er ustabilitet så er det ruteren som er syndbukken, start derfor med den.
 
halden2 - Ikke medlem lenger2008-08-03 10:49
Antall innlegg: 1

synes også det burde være en uskreven regel at man passer om motspiller blir koblet fra, spesielt når man spiller "lynrask"
 
korsa19572008-08-03 12:34
Antall innlegg: 63

Takk for svarene. Skal prøve å følge dem hvis det skjer igjen :P
Ha en fin søndag!
 
Ruschne2008-08-03 13:38
Antall innlegg: 711

Det aller beste når du "faller ut" er å trykke F5. Da kommer du raskt tilbake

 
Ruschne2008-08-03 13:44
Antall innlegg: 711

Av og til må jeg trykke F5 to eller tre ganger. Det ordner seg stort sett alltid.

Det som imidlertid er problemet er at jeg sitter og venter på at motstanderen skal legge neste ord. Jeg kan da være frakoblet i mange sekunder uten å vite det og taper verdifull tid. Beskjeden om at jeg har mistet kontakten dukker nemlig ikke opp med en gang det skjer.

Men stort sett så ordner det seg hver gang og spillet går videre.

For meg som sliter litt med dette egner de kjappeste spillene seg dårlig for meg.

Derfor velger jeg stort sett hurtig og er lykkelig med det.

Ha en god søndag alle ordspillere

Hilsen Rune


 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?