Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående9 031

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
gaas2008-08-07 00:19
Antall innlegg: 9

bytt brikker
Jeg synes det er en råtten taktikk når makker bytter brikker gang på gang for å unngå å legge.
 
mikromina2008-08-07 02:52
Antall innlegg: 51

Noen ganger er det faktisk sånn at man må bytte brikker fordi man rett og slett ikke KAN legge ut noe som helst. Det har skjedd meg mange ganger, også i løpet av et spill. For min del virker det som om vokalene skyr meg som pesten :-) Og da tar jeg meg den friheten å bytte brikker, jeg. Selv om det kan skje flere ganger i løpet av spillet... :-)
 
Lille Blå2008-08-07 11:55
Antall innlegg: 18

Hvorfor i alle dager er det så råttent da?

Synes folk henger seg opp i litt vel mye rart her.
 
GI Raffen2008-08-07 12:18
Antall innlegg: 29

Helt enig med mikromina.
Ofte man sitter kun med "ubrukelige" bokstaver i et spill. Og det kan være frustrerende ikke å få lagt noe som helst fornuftig ord.
 
ajnor2008-08-07 12:20
Antall innlegg: 958

Siden det er anledning til å bytte brikker, så ser jeg ikke noen grunn til å anklage noen for råtten taktikk, om man benytter seg av spillets muligheter.
 
Fidelma2008-08-07 12:32
Antall innlegg: 3315

Jeg lurer på hva som gjør det å bytte brikker til en råtten handling?
Så lenge motspilleren bytter istedenfor å legge vil jo du ha muligheten til å legge flere ganger på rad og sanke poeng underveis.
 
Skraphaugen - Ikke medlem lenger2008-08-07 17:14
Antall innlegg: 7

Fordi det er en taktikk som funker?
 
evanma2008-08-08 16:15
Antall innlegg: 48

Jeg har opplevd at en del ikke legger ut, men bytter flere ganger i begynnelsen av tilfeldig spill og det handler sikert om å vente inn at makkeren legger opp til at det skal bli mulig å legge noe som gir mye poeng. Sån var det en gang for meg og da ga jeg beskjed om at jeg syntes at motspilleren var feig. Jeg mener at man må kunne si ifra at noen er feig uten at det gjør så mye. Å bytte brikker taktisk for å vente in rett øyeblikk er jo feigt men ikke forbutt! Man må tåle litt mer uflaks og tull når man spiller tilfeldig.
 
Lille Blå2008-08-08 17:47
Antall innlegg: 18

Jeg er så slem at jeg sjelden legger ord som gir motspilleren min mulighet til å legge nye ord som gir skikkelig mange poeng.
 
Belissa2008-08-08 18:15
Antall innlegg: 94

Hva er galt med å bytte brikker når man bare sitter med konsonanter og det ikke er mulig å legge ut noe ord? Er ikke sikkert det bare er taktikk det er snakk om her. Har selv byttet brikker fordi jeg satt med syv konsonanter, byttet og fikk bare konsonanter igjen. Klart jeg bytter igjen da!
 
Belissa2008-08-08 18:15
Antall innlegg: 94

Å Lille Blå: Fy så slem du er... ;)))
 
Ruschne2008-08-08 19:00
Antall innlegg: 711

Et poeng i denne saken bør jo være at den som bytter brikker også "mister tur". Da får jo motspilleren, gaas i dette tilfellet alle muligheter. Nei GAAS her blir du vel sørgelig alene om å mene noe negativt om motspillere som bruker sin soleklare rett og mulighet.

 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-08-08 21:01
Antall innlegg: 1944

Tenk dere ordspill i en annen sammenheng.
Tenk om det lå en million i potten.
Hvordan ville du spille?
Ville du være mest opptatt av å vinne, eller å være grei mot motstanderen?

Jeg synes det er flott at så mange mennesker forsatt i dagens samfunn kan ta et spill på alvor, gjøre alt man makter for å vinne, selv om det ikke står penger, medaljer eller stjernestatus på spill.
At man i en fritidssyssel kan studere taktikk, tilegne seg ordforråd, friske opp hukommelse og skjerpe konsentrasjonen, alt for å føle på mestring og vinnerglede.
La de som gleder seg over dette få gjøre det!

De som klager på dem som gjør dette, må jo føle et lite snev av dette selv også, tror jeg. Grunnen til at man legger merke til den andres spillemåte slik, må jo være fordi man blir opptatt av hvordan det går for seg selv, eller...
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?