Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 745 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Kikki58 | 2014-01-07 13:48 | |
![]() | Hva syns du mangler i denne verden vi lever i nå? Jeg synes medmennesklighet og kjærlighet blir mer og mer borte. En kan heller ikke stole på noen lenger. Alle er for egoistiske. Hvor har det blitt av varmen blandt mennesker? Har selv erfart at hvis du selv er en støttespiller mot noen, får du dritt tilbake etter en stund. Så en får lære seg til å se an før en gjør noe. | |
| Cygnus | 2014-01-07 13:57 | |
![]() | Det synes jeg er veldig leit, Kikki58, at du føler det sånn. Men jeg tror du må prøve å tenke mer positivt - det er ikke sant at en ikke kan stole på noen. Antagelig finnes det mange egoistiske mennesker, men det finnes også veldig mange varme og gode mennesker - du må prøve å tenke tillitsfullt og varmt, og så skal du se det møtes med varme. Lykke til! | |
| AnnikenN | 2014-01-07 16:39 | |
![]() | Det stemmer vel sikkert til en viss grad at det er mindre medmenneskelighet og kjærlighet blandt folk nå enn tidligere. Det kan kanskje ha noe med at vi flytter på oss mer, familier skilles. Graden av vellykkethet bestemmer også hvordan mange mennesker blir verdsatt. Selv er jeg vokst opp på et lite sted, og det tok meg mange år å bli komfortabel med "likegyldigheten" man møter i større byer. Har etter mange år lært meg at ved å ta initiativ til tillittsforhold og nye venner så møter man mye hverdagslykke på veien. Stå på, hev hodet og gå ut i verden og finn deg nye venner som verdsetter deg slik du er:) | |
| ljusnan | 2014-01-12 11:00 | |
![]() | Det å glede seg over ting og være fornøyd er det få som gjør i dag. Folk er kun opptatt av å skaffe seg mer av alt og tror det vil skaffe dem høyere status. | |
| picassa | 2014-01-17 15:48 | |
![]() | de fleste mennesker er hyggelige og varme mennesker.Kutt ut de du ikke trives med!Saa enkelt. | |
| Riaa75 | 2014-01-18 22:00 | |
![]() | Jeg synes vi burde ha mere fokus på de enklere ting, godhet , raushet, medmenneskelighet. At det er kult å være snill å grei. | |
| modesti | 2014-01-19 02:03 | |
![]() | Kan du definere dritt? | |
| irenramsy | 2014-01-19 09:43 | |
![]() | Kapitalisme og daglig oppfordringer om at vi fortjener å pleie oss selv med å dyrke vårt eget ego, er vel med på å forme de samfunnet du beskriver Kikki58. Vi kan vel bare sørge for at vi selv er gode medmennesker, og på den måten motvirke for å ivareta de verdiene vi synes er viktige. | |
| stumpeguri | 2014-03-01 07:32 | |
![]() | Fordi vi lever i en verden der de moralske grenser er tøyd og strukket i alle retninger til fordel for penger og materialistiske behov.Hvis man spør en politimann f.eks så vil han si at volden er økende og det er ikke lengre snakk om og slå til noen og la d være med det...Nei når mennesket så ligger på bakken skal det hoppes og trampes mot hode og bryst.Så du har helt rett vil jeg si.Vold og misunnelse og egoismen er økende over hele jorden.Det er en rå tid vi lever i.Dessverre.Det eneste vi kan gjøre er og gå foran med et godt eksempel og prøve og ikke være like rå og egoistisk. | |
| stumpeguri | 2014-03-01 08:24 | |
![]() | men spørsmålet ditt(ser jeg nu) var ::ka synes du vi mangler i denne verden.? For og begynne med de små...barna våre...Ikke alle men veeeldig mange mangler grenser og oppdragelse.De sitter hodeløst med dataen foran nesen i time etter time...dag etter dag..Det er nesten ingen unger ute og se leke i gata lengre.Det er skremmende syn.Stille gater..Hvor er barna? Inne på dataen.Det trengs faktisk en folkeaksjon snart...Få ungan ut og leke!! Det er en kollektiv dårlig selvtillit som plager mennesker og som gjør at bl.a unge mennesker,småjenter får nye plastikk-bryst og sprøyter botox inn i ansiktet. Vi trenger glade grønne byer med folk som smiler og unger som leker og der du kan være deg sjøl uten og bli mobbet og spyttet etter fordi du ikke ser ut som de andre. Vi trenger kommunale boliger tilbake sånn at vanskeligstilte mennesker kan få en fin plass og bo .Det er ikke alltid realiteten i de norske kommuner.Uten et fint sted og bo ...et hjem...blir mennesker rotlaus og får andre problemer som overhodet ikke er bra for en familie eller et menneske. Vi trenger også...synes jeg...en realitetssjekk. Det finnes nemlig ingen forskning som tyder på at vi blir lykkeligere av masse penger eller at barna blir lykkelig av og tilbringe tiden foran en skjerm. | |
| Kikki58 | 2014-03-01 11:17 | |
![]() | Her står det mye fint dere. Tusen takk. Enig i det meste. Vi får være et godt eksempel og være snill og grei. Det er ikke farlig å bære snill, men man kan lett bli utnytta. Sant det med at det er sjelden man ser barn leke ute. Det er ikke som da vi var små. Vokste opp på 60 tallet. Da var vi glad i å leke. Var nesten aldri i ro. Ok, takk for svar. Ta godt vare på hverandre og kjærligheten <3 | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2014-03-01 12:06 | |
![]() | Verdenssamfunnet utvikler seg stadig til det bedre. Selvsagt vil det være tilbakeslag nå og da både globalt og spesielt i enkelte regioner, men totalt sett så ser vi en utvikling til det bedre når det gjelder både mental og fysisk livskvalitet. Man må ikke glemme tingenes tilstand. F.eks. Inkaindianernes menneskeoffringer vikingenes mange eksempler på brutalitet. Vi har alderspensjon, ulike trygderettigheter og et helsevesen som var fraværende bare for 100 år siden. Selvfølgelig kan enkelte menneskers, bedrifters og nasjonal ledelse uheldige prioriteringer basert på status, materielle goder, griskhet og korrupsjon virke sårende å ta inn over seg, men verden går fremover også på dette området. Man må bl.a. se an hvilke personer man omgir seg med, og se på ens egne verdier. Om en segne lykkeverdier er basert mye på materialisme og status så plasserer man seg selv samtidig i en slik verden der jaget etter dette dominerer og det er ikke til å unngå at ens lykkefølelse får seg mange knekk. Så om man har et bra indre verdigrunnlag så vil man automatisk plassere seg i en mye mere behagelig verden. | |
| alone | 2014-03-03 01:23 | |
![]() | Fred og fordragelighet :) Det er en stor mangelvare syntes nå jeg da :) | |
| lillya | 2014-03-03 09:46 | |
![]() | Det er et evig lykke jag som heies frem av media uten at en greier å ha fokus på de nære ting og familie. Hverdagslykken blir glemt. Hvis en finner en ting å glede seg over hver dag og lar den positive tanken være styrende, vil andre ting ofte blekne i forhold. Hvid du gleder et menneske hver dag vil du i løpet av 40 år ha gledet 14.600 mennesker. Det er noe å tenke på for noen og enhver. Alt trenger ikke å være perfekt, og kan heller aldri bli det. | |
| Kikki58 | 2014-03-03 10:24 | |
![]() | Sanne ord. | |
| Emil1960 | 2014-03-03 12:07 | |
![]() | Kjærlighet, medmenneskelighet og omtanke er noe vi mennesker ønsker oss...ihvertfall de fleste , og jeg tror litt på ordtaket " Smil til verden og du får et smil igjen" :-)) ! Men man må faktisk våge det, og det er dessverre ikke alle som er så utadvendte som f.eks. meg sjøl...har ei venninne som ikke er det, og hun strever derfor mer m bl a å bli kjent m folk etc - synd , for hun er jo så trivelig !!! Personlig : jeg ønsker gjerne flere gode venner ! Kanskje nwttopp deg ?! Klem | |