Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 767

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Red - Ikke medlem lenger2014-02-01 22:31
Antall innlegg: 405

Tøffe kvinnfolk.
Da er det klart for kamp mellom Cecilia Brækhus og tidligere verdensmester Myriam Lamare fra Frankrike. Heia Brækhus!!!

Dorthe b2014-02-01 22:41
Antall innlegg: 153

Jaaaaaa!!!! Dette går veien for Cecilia ! Vi håper og tror :)

Red - Ikke medlem lenger2014-02-01 23:21

Fantomet kainn værtfaill ga å lægg se! (høre du ,JamesO ???)

Red - Ikke medlem lenger2014-02-01 23:48

Gratulerer til Cecilia Brækhus!

travel - Ikke medlem lenger2014-02-02 08:31
Antall innlegg: 247

Syns det er fælt at det skal være stas å vinne fordi en slår noen ned......forstår det ikke i det hele tatt.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-02-02 09:28
Antall innlegg: 2649

Har aldri hatt sansen for boksing, men må innrømme at jeg følger litt med og at det er litt fascinerende å sette seg litt inn i boksehistorien.

Norge har jo hatt en del gode boksere opp gjennom historien: Ole Lukkeøye, Steffen Tangstad. men den beste av dem alle rent mesterskapsmessig er jo dagens Cecilia Brækhus.

Ellers har man jo fulgt med på bl.a. Muhammed Ali og Mike Tyson. Knuseren og buldozeren Mike Tyson, bare 180 høy, men likevel dominerte han tungvektsklassen i boksing i mange år. Nå har han jo vel innrømmet at han brukte dopingmidler på høyden av sin karriere.

Den negroide rasen dominerte i mange ti år toppen av tungvektsboksingen i verden. En uavbrutt rekke med mørkhudede tungvektsverdensmestere i flere tiår. Imidlertid har hvithudede menn overtatt tungvektstronen de siste år anført av ukraineren Vitalij Klitsjko og broren hans. Klitsjko har for øvrig engasjert seg sterkt i de politiske opptøyene som har herjet Ukraina den siste tiden.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-02-02 10:00
Antall innlegg: 2649

Kan for øvrig nevne at hvithudede Tommy Morrison som i 1990 spilte både elev og boksemotstander til Sylvester Stallone i filmen Rocky 5 faktisk greide å erobre en av de tre bokseverdensmestertitlene i tungvekt i 1993.

Morrison ble profesjonell i 1988 og var da regnet som det store hvite tungvektshåpet.

Emil19602014-02-07 10:43
Antall innlegg: 12863

Tøff Cecilia ! Men tenk dere om jenter... alle de STERKE kvinnene som har kjempet for deres rettigheter, og også bl.a.har gitt Cecilia muligheten til å være der hun er nå !!!!!

akric2014-02-07 19:47
Antall innlegg: 455

Sier meg enig med travel her, jeg. En ting er at man kan pådra seg skader i idrett, en helt annen ting er "idrett" der hele poenget er å skade motparten. Når du har påført motstanderen så mye skade at hun ikke lenger kan stå på beina, har du vunnet. Er virkelig dette noe å heie fram?? Er ikke denne "idretten" så primitiv i sitt vesen at vi ikke burde være bekjent av den lenger?
Synes da virkelig det er veldig mye annet å takke kvinnesaksforkjemperne for i stedet ...!

Red - Ikke medlem lenger2014-02-07 21:21

Ser helt klart dilemmaet her , Akric og Travel og Emil1960. Har alltid vært av den formening at likestilling ikke har noe med å gjøre akkurat det samme som menn har gjort\kopiere mannskultur.
Men liker å tro at jenter om bokser, gjør det på egne premisser. Kan heller ikke se at det fremste målet med en boksekamp kun er å slå ut motstander. Det er det ogå, men nå jeg lar meg rive med av en så fantastisk idrettsutøver som C.B , er det rett og slett fordi hun er nettopp det : Idrettsutøver, som viser at boksing er så mye mer enn å slå motstander knock-out.

Nixita2014-02-07 22:50
Antall innlegg: 4724

Tror ikke man blir mer skadet av boksing enn mange andre idretter, og tross alt så er det sunnere å trene boksing enn å sitte på rumpa å glo på tv. Synes det er kjempekult at hun gjør det så bra!!! Tøff jente, med bein i nesa!

Red - Ikke medlem lenger2014-02-07 22:59

* Liker*, Nixita!

akric2014-02-07 23:22

Red: Du kan ikke se at det fremste målet med en boksekamp er å slå ut motstander. Nei? Hva er målet da? Spør fordi jeg ikke vet! Har hittil trodd at målet med en boksekamp nettopp ER det; slå motstander ut (eller helseløs, om du vil).
Men så kommer Nixita også, og tror ikke man blir mer skadet av boksing en av andre idretter. Her faller jeg helt av, dere. Går ikke boksing nettopp UT PÅ å skade motparten?
Betyr ikke det dermed at minst 50% av deltakerene blir skadet i hver eneste kamp? Er det noen annen idrett som har en skadefrekvens i nærheten av denne??
Tror faktisk det er MYE bedre å sitte på rumpa og glo på TV ...

Cygnus2014-02-07 23:29
Antall innlegg: 44845

Jeg er enig, akric - klart en kan bli skadet i andre idretter, men det er ikke formålet!!!

skrabla2014-02-07 23:40
Antall innlegg: 30

er også hjertens enig med akric!!!

Nixita2014-02-07 23:40

Formålet er ikke å skade den andre helseløs, men å vinne kampen. Går det på helsa løs, blir de stoppet. En real fight :)

akric2014-02-07 23:49

Takk for støtte, Cygnus!
Vil bare presisere at meningene jeg har ytret her ikke handler om kvinner eller kvinners rettigheter, men om boksing som fenomen. Etter min mening er boksing primitivt og uverdig, uavhengig av hvilket kjønn som begår denne volden. Å slå andre mennesker helseløse kan ikke kalles idrett, mener jeg.
Men du må gjerne forklare, Red, hvordan dette handler om "mye mer enn å slå motstander knock-out". Gleder meg til å få nyansert mitt syn på denne "idretten".

akric2014-02-08 00:10

Nixita: Du prøver vel ikke å påstå at boksing ikke går på helsa løs .?
Har du noen gang sett et intervju med en fordums tungvektsmester?

Kampen blir stoppet når den går på helsa løs, sier du. Jaha? Hva måles helse i, da? Det går vel på helsa løs så fort noen brekker en negl eller får et skrubbsår, eller? Skal det beinbrudd til? Når stoppes kampen? Ved skrubbsår? Ved hjernerystelse? Koma? Blått øye?

Ærlig talt, Nixita. Kampen vinnes vel så fort den andre ikke kan ta igjen, er det ikke sånn?

Helsa er i fare lenge før det.

Latterlig "idrett", synes nå jeg, helt til Red forteller meg dette "mye mer".

Nixita2014-02-08 00:36

Nå i disse OL tider har vi bl.a utfor og hopp, begge to har stor risiko for skader. De gjør det frivillig, liker fart spenning. Andre "sloss", ikke fordi de liker å skade andre, tror jeg, men fordi de mestrer en teknikk, og har psyke til å klare det! Respekt!

akric2014-02-08 00:51

Allerede i mitt første innlegg forsøkte jeg å peke på forskjellen mellom idrettsskader og idretter som hadde som formål å skade. Tenk over det en gang til. Er enig i antakelsen om at utfor- og hopputøvere ikke liker å skade andre.
Men mistenker at boksere gjør nettopp det. For boksing går jo ut på å skade noen. Det er jo hele poenget med boksing. Respekt?? Nei, ikke fra meg!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?