Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 485 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
stumpeguri | 2014-04-02 08:48 | |
![]() | EGGERØRE Da flesker æ til med de populære eggerøredikt...Litt tidlig men håper og kunne holde koken med litt gamle dikt fra årene før...3 året med eggerøre..Kanskje det ikke kommer hver eneste dag.Får se ka æ orker:-) Men her kommer iallfall årets første bidrag : HOPPENDE HARE O hoppende Hare bring meg et egg på størrelse med en garasjevegg og fylle det for guds skyld med ting som svinger som svisker og rødvin og små obelisker O hoppende Hare | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2014-04-02 09:08 | |
![]() | Søte lille påskekylling, ditt gulfargede lodne lille krek voks til kaklende høne og legg noen egg så hvite så kan man spise seg glupskende mett i livet som en lek for slike gulhvite proteinbomber er mitt gastronomiske rite :) | |
Winston | 2014-04-02 13:23 | |
![]() | Innlegget ditt minner meg om at det snart er påske og at jeg har mange barn som forventer et påske-egg. Svinesund neste stopp. | |
stumpeguri | 2014-04-03 07:46 | |
![]() | KYLLINGEN En liten kylling pjuskete og våt var han inneklemt bak kalkens vegg Han tenkte brått: Gulp nå er jeg et påskeegg... Malt med rosa prikker utenpå Jeg henger i en björkekvist til spott og spe og kikker ut og ser små kyllinger av plast så vakkert stablet opp i krukkene av alabast. Den lille kyllingen ble rent forskrekket av dette underlige syn. Han hakket helt febrilsk i blinde...."jeg vil ut av egget dette må jeg vinne" Og langt om lenge lyktes han. Egget sprakk og ned på kjökkenbordet kyllingen så datt. Men akk o;ve..husets katt.. han hadde ikke regnet med. Den hadde nokså skarpe klör. Nå sitter katten under bordet og rundt den ligger mange kyllingfjör. | |
stumpeguri | 2014-04-04 07:22 | |
![]() | NOPE Jeg gleder meg ikke til påskekos hverken til lam eller tyttebærmos og kryssord som jeg ikke skjønner meg på og vindskjeve kyllinger som på bordet skal stå! Skal jeg på fjellet nei hvorfor det? Jeg har sett for mye snø og ennå laver den ned! Og trassige tenåringer roper i kor "Vi er alene i byen hvorfor dro vi ikke til syden du mor?" Og hvorfor kjøpte jeg egg så store dem tar opp plassen på hele bordet, og fylle dem koster en formue svær hadde jeg kunnet ga jeg dem heller litt rognebær! | |
stumpeguri | 2014-04-05 12:59 | |
![]() | PÅSKEHAREN Tror dere påskeharen trofast er? En kjernekar med kone og,barn som hopper rundt i allslags vær. Det er han ikke Sorry to say Han prøver seg på alle inkludert meg.. Han spreller rundt og gjør seg til, finne damer er det han vil. på dagen er han barnas sjokoladehare søt på natten roter han i gud og hver manns ekteskapelige grøt! Det er hans lille hareplan sjarmer først barna så kommer du i moders favn syns du det er creepy? glem nå det I mellomtiden har jeg bedt han innom på litt te..... | |
stumpeguri | 2014-04-06 13:01 | |
![]() | Kakao med snerk hva skal jeg med det? Påskepølsa må uansett grilles på søkke våt ved! Og røykskyen stiger så lystig til vers, kan det skyldes at jeg nørte oppunder med fersk elgebæsj? Og gapahuken den har ramlet sammen for lenge lenge siden, den ligner mest en salrygget hest som har vært på en durabelig fyllafest. Der ser jeg naboen kraut og kry kavende bortover i råtten sny. Han har tydeligvis leita frem lapphuva si villmarkens sønn har dårlig gli. Prøver han og innbille nabolaget at han av kvist og mose er laget. Husker ifjor han bablet om....(etter en dram) Han følte seg i ett med naturens ham. Gud hjelpe og bedre jeg sier ikke mere...spar meg for sånne flere... Oppskrytte påske og friluftsliv, den tida da mange fingre blir snittet av med pølsepinne-kniv. Og for ikke og snakke om ras og snøstorm og elveflom. Men akkurat nå skinner sola så pent. Smiler nå litt tilbakelent.... For kvikklunsjen smakte som kvikklunsjer gjør, og brødskiv med brunost og ekte smør. | |
stumpeguri | 2014-04-09 20:50 | |
![]() | EGGERØRE Tyven Jeg åpner mitt store påskeegg der sitter en liten mann med skjegg han oier og skråler, og med konjakksjokoladen skåler. Alle den fine spritsjokolade oppdrukket er og nå gjør han seg klar til og bade. Der kaster han skjorta og gnikker seg inn med MIN marsipanhare... Fy for en skurk av simpleste rase, skyller seg med saft av MIN drueklase. Egget var jo bare mitt nå er det fylt med mannedritt, jeg vinker farvel til harer og høne og du vet.... dette var jo bare nok en påskeskrøne! | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-04-09 20:55 | |
![]() | Dette er kjempehyggelig, Stumpeguri :) Herlig! | |
stumpeguri | 2014-04-09 21:09 | |
![]() | tusen på tusener av takk erik :-) | |
stumpeguri | 2014-04-11 11:06 | |
![]() | PÅSKEKRIM Det knirket i en dør et sted det skulle være påskefred ho gamlemor var ikke sein på med gebisset og plastikkbein. Her skulle ingen ta ho på fersken tannlaus og fotlaus i bare serken! Nei skulle det komme en tjuv eller to da ville hun smake deres blod! Hun håpet de var ung og mør som påskelam i hennes klør. Det skulle ikke stå på mot om hun dengte dem med plastikkfot. Og om dem angret på sine knær ville hun spanke dem uten klær! I livet hadd hun vært ute for mang en kuling nå gledet hun seg til og gi noen juling! Men hva fikk hun se? Jo på kjøkkenet sto gubben og kokte sin sviskegrøt han nynnet og trallet i skumringen søt. "Å herrog fru gud er d bare du æ håpa på lam men fikk bare gnu..." "javel" svarte gubben "men kanskje du vil kjenne på eggan hvis du får d til?" "Førr gammel det er dem men holdbar til tusen kanskje du ser dem hvis æ kaster trusen? Og ta ut gebisset det treng du ikkje nu når du skal i pardans med savannenes gnu!" | |
Fiskekroken | 2014-04-11 13:00 | |
![]() | Stående applaus:) | |
stumpeguri | 2014-04-11 20:46 | |
![]() | Tusen takk fiskekroken :-) Hyggelig | |
kuami | 2014-04-11 23:42 | |
![]() | Stumpeguri. Hvor får du inspirasjonen fra?? | |
stumpeguri | 2014-04-12 13:57 | |
![]() | Æ får inspirasjonen fra oven mest sannsynlig siden æ har hatt en stor fantasi siden jeg var liten:-) | |
stumpeguri | 2014-04-14 08:45 | |
![]() | EGGERØRE SUPERPÅSKEN Jeg reiser på hytta med katter og gubbe, der skal jeg fundere sittende på en stubbe... bagen er stappende hoppende full av noteark og heklepinner vin og all slags tull. Blir det regn eller blir det snø jeg står ikke i skiheisen i kø, jeg koser meg under tak skriver noen låter gomler marsipan og så klør meg bak. Jesus er Jesus misforstå ikke... Jeg ser han i bålet når jeg pølsepinnen prøver og spikke. Tror du ikke på det bare kom og se, så byr jeg på lammelår og kaffe eller te. | |
lindmyr | 2014-04-15 10:34 | |
![]() | Du er et unikum,har lest og glist meg gjennom dikta dine flere ganger.Ha en strålende påske, med masse skriving. | |
stumpeguri | 2014-04-21 08:12 | |
![]() | tusen takk hyggelig og høre og artig :-) Takk o Takk lindmyr :-) | |