Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående9 025

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jonpiversen - Ikke medlem lenger2008-08-12 00:42
Antall innlegg: 108

konsonanter konsonanter konsonanter
Nå er det slutt.Etter 30 spill med "bare konsonanter" 600 poeng tapt-(så dårlig er jeg ikke) er det rett og slett ikke noe moro lenger ! mvh jonpiversen,
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-08-12 00:58
Antall innlegg: 1944

600 poeng har jeg vært opp og ned mange ganger.
Men jeg spiller mot alle da, uansett hvem som kommer inn i mitt spill.

Gode og dårlig perioder.

Det som kan være noe av grunnen til at du har tapt ranking selv om du har vunnet nesten halparten av de siste 30 spill, og lagt en del bingoer (med vokaler) er valg av motspiller. Det hender man glemmer og justere seg med tanke på den ranking man har til en hver tid.

Du jobber deg nok opp igjen skal du se:)
Men det kan være greit med en dag eller to pause.



 
stimmelimm2008-08-12 01:20
Antall innlegg: 39

det er bare en ting som er så synd når man ikke spiller; abstinenser! etter ei uke på telttur er jeg nesten desperat;-)
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2008-08-12 01:31
Antall innlegg: 108

konsonanter konsononanter konsonanter Monabeth svarer at jeg også vinner spill-det er jo fordi jeg er god! Det er ikke moro å vinne knepent bare fordi du har vært nøtt til å bytte 7-8 ganger ,du taper ranking fordi motspilleren hadde lav ranking. Mot en med like høy ranking KAN du ikke bytte så mye,og enda få et anstendig resultat. Har spilt mye brettscrabble-aldri vært i nærheten av å få så mye dårlige bokstaver over så lang tid.
 
the dude2008-08-12 02:04
Antall innlegg: 2

Artig konspirasjonsteori. Du er så hjemsøkt av konsonanter at du skriver `konsononanter`. Det blir nok ikke godkjent :-)
 
kness - Ikke medlem lenger2008-08-12 02:11
Antall innlegg: 1134

Stakkars jonpiversen... Trøst deg med at vi er MANGE som føler det sånn av og til!

Familien ville blitt lykkelig hvis jeg tok det like tungt som deg og rett og slett sluttet å spille. Men det får bli en annen gang;p
 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-08-12 02:28
Antall innlegg: 1124

knotonanter, heter det :-p
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2008-08-12 07:09
Antall innlegg: 108

Til Kness :det er ikke synd på meg.Selv om jeg har hatt hjerneslag ,er jeg ved mine fulle fem. det blir brettscrabble heretter.
 
kråkebolle2008-08-12 09:22
Antall innlegg: 5

Og så vil jeg bare minne på at det hele er et SPILL!!!

Vi gjør dette fordi det er gøy, utfordrer hjernen og sosial.

Synd at du tar det så hardt, du skulle sett på det som et utfordring. Bruke dine konsonanter og din motspillers vokaler.
 
milo - Ikke medlem lenger2008-08-12 09:26
Antall innlegg: 26

NM, PR, WC, PC, BH, PH, VM, det er mange fine ord uten vokaler!
 
Caz2008-08-12 10:44
Antall innlegg: 11

PD og. ;-)
 
Mooseman2008-08-12 10:59
Antall innlegg: 1596

Jon, dette har vi diskutert før, du skal ikke gå noen steder 8=)

Brett opp ermene, ta to oppkvikkende røde piller og kjør på ;)
 
Klematis2008-08-12 11:00
Antall innlegg: 4

(så dårlig er jeg ikke)
-det er fordi jeg er god

Tror det er mange her inne som kan "føle" seg bedre enn sin ranking.

Når du er på topp 100 og klager slik, synes jeg dette viser dårlig respekt for andre spillere her.

Synes heller ikke du viser de du har spilt mot mye respekt, når du skylder på boksatvene. Tenk deg muligheten at de andre har vært gode, du.
 
Skraphaugen - Ikke medlem lenger2008-08-12 11:08
Antall innlegg: 7

Høres ut som en lett match spør du meg. Velkommen til kamp!
 
HanneH2008-08-12 11:27
Antall innlegg: 2289

Dette spillet er jo veldig tilfeldig slik jeg har oppfattet det. Jeg har selv hatt store svingninger i poeng. Ikke like morsomt hver gang, men det er bare å starte på ny frisk og jobbe seg opp igjen. Alle spill er jo morsomme på sin måte. For 2 helger siden røk jeg 400 poeng på 2 dager. Klarte i løpet av forrige uke og jobbe meg opp igjen, tar selvfølgelig mye lenger tid å jobbe seg opp enn å falle ned, for det går fort det :)
Så i helgen ramlet jeg på nytt 300 poeng, og kjemper nå kamp for kamp på nytt med et lite håp om å stige igjen. Hver kamp en ny utfordring. Men en ting er sikkert det er veldig mange som er blitt utrolig dyktige her inne, både nye og de som har vært med en stund.
Jeg er av de som spiller mot alle uansett ranking, selv om jeg nå har begynte å merke meg noen som jeg tror kan være blant dem som har skiftet profil. De prøver jeg nå å holde meg unna. Tapte selv 50 poeng mot en som har rank på 850, ikke morsomt i det øyeblikket det skjer, men med håpløse bokstaver, hvor man byttet og byttet for å få vokaler og endte opp med like mange konsonanter som man byttet inn så hjelper det lite, da er det bare å la kampen gå slik den går og starte på ny frisk. Like stor optimist foran hver kamp jeg, selv om jeg av og til blir litt skeptisk når noen med rank på 2500-3000 kommer inn på mine spill.

Lykke til videre og ikke gi opp, dette er jo morsomt uansett. Og det er jo en utrolig fin gjeng her inne, ikke sant :)
 
Johansen - Ikke medlem lenger2008-08-12 12:23
Antall innlegg: 24


Mooseman skrev: "Jon, dette har vi diskutert før, du skal ikke gå noen steder 8=)"
Må bare fortelle at på søndag fikk jeg "beskjed" om å gå i en spillrunde. Bokstavene jeg fikk utdelt var følgende: BESØK WC
.....men jeg gikk ikke!
Det hører med til historien at jeg fikk ikke lagt ut hverken besøk eller wc når min tur kom. ;)
 
Mooseman2008-08-12 12:28
Antall innlegg: 1596

Sikkert fordi du ikke gikk :p
 
jonpiversen - Ikke medlem lenger2008-08-12 12:44
Antall innlegg: 108

Uansett skal du i snitt få 2,5 vokaler pr hånd,når du så får 5 hender på rad UTEN vokal og så en slenger av en vokal en gang iblandt og dette skjer samme dag om og om igjen-morsomt? Lek skal jo være morsomt! Til opplysning spiller jeg mot de fleste som logger seg på hos meg. Hva betyr "sikkert fordi du ikke gikk :p" ?
 
Klematis2008-08-12 12:49
Antall innlegg: 4

Stakkars motsandere også da.
Om du får bare konsonanter, får vel motstanderen bare vokaler omtrent, ikke så gøy det heller.

Jeg liker ikke å sitte med ioiaeeø
 
bestemor22008-08-12 12:58
Antall innlegg: 9

Jeg synes det er mye snakk om disse poengene og ranking. Jeg kom inn her for jeg synes at scrabble er morsomt. Om jeg taper eller vinner spiller ingen rolle. Jeg blir ganske irritert når noen med høy ranking ikke vil spille med en som ikke har så mange poeng. Det minner meg veldig om de som lider av spille"galskap". Nei folkens senk skuldrene og se på spillet som en avkobling fra stress og mas. Ha det gøy, poengene kan man allikevel ikke bruke til noen verdens ting.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?