Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 767 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| gompedyret | 2014-06-08 18:38 | |
![]() | Typisk norsk En finne som har bodd i Norge i ti år har laget en liste over kuriøse særtrekk ved Norge og nordmenn, sett fra hennes synsvinkel. Her er noen av dem: 1.) Alle lysene står på. Hele tiden. Overalt. Uavhengig av om det er folk på rommet eller ei. 2.) All varmen står på. Hele tiden. Overalt. Også når det er sommer. Varmen står på også når det luftes på rommet. Nordmenn har så mye penger og så lite miljøbevissthet at de ikke tenker på slikt. 3.) Brødskalkene råtner på Kiwi Vi behøver aldri å kjøpe brød, fordi brødskjæremaskinen på Kiwi er full av brødskalker som nordmenn ikke betrakter som mat. 4.) Folk pusser opp også når det ikke er behov for å pusse opp Når man svømmer i penger, må pengene brukes på noe. Veldig mange bruker dem på å pusse opp, også når det ikke er behov for å pusse opp. Jeg leste nettopp at Narvesen har 121 magasintitler som tar for seg hjem og interiør. 5.) «Har du eid kraftverk i 2013?» Den beste posten i selvangivelsen: «Har du eid kraftverk?» Only in Norway! Med nordmenns strømforbruk angrer jeg nesten på at jeg ikke eier kraftverk. Hvor får man kjøpt et kraftverk? 6.) Det finnes alltid en komité. Hvis ikke, oppretter man én! Hele artikkelen: www.vg.no/nyheter/me.../2 3225451/ Er du enig? Har du flere eksempler på typisk norsk? Kjør debatt! | |
| GreteSB | 2014-06-08 19:05 | |
![]() | Etter 15 år i utlendighet er jeg kanskje ikke typisk norsk, for ingenting av dette stemmer på meg. Forøvrig morsomt skrevet! | |
| sigrid2 | 2014-06-08 19:29 | |
![]() | Hun har et stort poeng når det gjelder lysene. Huff. | |
| maranello | 2014-06-08 23:43 | |
![]() | Nr 6 kanskje... men resten er bob-bob.... | |
| Cygnus | 2014-06-09 00:56 | |
![]() | Når det gjelder 2 har jeg litt dårlig samvittighet - for vår kjære Sita (katt) blir hysterisk hvis vi slår av varmen i badegulvet - men lys slår vi oftest av, pga at vi har bodd mye i land hvor en gjør det. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2014-06-09 01:44 | |
![]() | Brunost, vafler, ryggsekk, ostehøvel, 17.mai, oljerikdom, fiskeriressurser, solo, kvikklunsj, påskekrim, søndagstur, sydenferie, grandiosa, naving, tørrfisk, hvalsafari, jordbruk nord for polarsirkelen, nesten gratis utdanning, topp vinteridrettsnasjon, billig helsevesen, relativt godt demokrati, lapskaus, kjøttkaker med brun saus og poteter og grønsaker, | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2014-06-09 06:37 | |
![]() | Nedenfor artikkelen det linkes til er det et reklamebilde av Dr. Oetker pizza. Her om dagen var jeg innom den lokale rimibutikken og fikk denne 4 cheese pizzaen til halv pris fordi eska til pizzaen var litt skada .... sikkert typisk norsk væremåte. | |
| Emmas | 2014-06-09 08:44 | |
![]() | Ja, er det ikke artig at det går an å skille en normann fra resten av verdens befolkning? Herlig, JamesO:))) | |
| Nixita | 2014-06-09 11:34 | |
![]() | Sitte på uterestaurant i bar overkropp. Yakkk :) | |
| topja | 2014-06-09 17:40 | |
![]() | nr 3 - skjer ikke bare på Kiwi hos oss velger vi å dele med småfuglene ... og Ola N elsker fårikål..... og er født med ski på beina :) | |
| Winston | 2014-06-10 11:16 | |
![]() | Ikke et ord om det norske kjøkken og norske spesialiteter. Lutefisk, rakfisk og fenalår. Forøvrig helt enig i vår sløsing med strøm. | |
| lups - Ikke medlem lenger | 2014-06-10 11:23 | |
![]() | Hvorfor er ikke det flotte helsevesenet og de enormt gode trygdeordningene våre nevnt?????Mange ytlendinger som nyter(snylter) på Norge ja :) Meeen vi har råd til å dele :) | |
| Nixita | 2014-06-12 09:50 | |
![]() | Ifølge forsikringsbransjen tror nordmenn «det aller meste» kan dekkes av reiseforsikringen. www.dinepenger.no/br...n/ 23227651 | |
| Cygnus | 2014-06-12 10:09 | |
![]() | Himmel og hav! | |
| Emil1960 | 2014-06-12 20:48 | |
![]() | Vi er skikkelig gode på " menneskelig varme" , bare vi blir kjent nok med vedkommende ... litt som " bygdedyra" tar imot folk utenfor bygda kanskje?! | |