Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 771

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Torill2014-08-12 18:03
Antall innlegg: 3668

Farvel til standardbrettet
Ordspill har vært en kjærkommen treningsarena for oss ihuga scrabblespillere, men i dag leste jeg en veldig dårlig nyhet på Ordspills facebookside. Der står det blant annet:

"(...) I høst vil Betapet, som også har utviklet ordspill, overta ansvaret og drift av spillet og tilhørende apper. Betapet driver tilsvarende spill både i Sverige (Betapet) og Danmark (Ordkamp). Aftenposten har siden 2008 tilb udt spillet på Betapets tekniske plattform. Eierskiftet vil i praksis ha liten betydning for brukerne, med unntak av noen endringer på spillbrettet tilsvarende Betapets løsning (....)"

Dette er jo en liten tragedie for oss som spiller Scrabble. Det spiller forsåvidt ingen rolle for meg hvem som eier Ordspill. Men at standardbrettet i nåværende form forsvinner, er en liten tragedie.

Cygnus2014-08-12 18:24
Antall innlegg: 44845

Betyr det du sier at bare tilfeldig blir igjen?

Emmas2014-08-12 18:24
Antall innlegg: 1671

Kan ikke være mulig???
DET er for kjipt.

GreteSB2014-08-12 18:30
Antall innlegg: 7777

Betapet og ordkamp har 3 brett, tilfeldig, spesial og klassisk. Klassisk er ikke likt vårt standardbrett eller original scrabblebrett som vi er vant med. Jeg er ikke helt sikker på forskjellen.

gmw2014-08-12 18:57
Antall innlegg: 122

Det er skikkelig nedtur for oss standardspillere. Er redd mange av oss kan forsvinne fra Ordspill da. Det er jo veldig trist da - har blitt "avhengig" av en tur innom Ordspill hver dag

Erik75 - Ikke medlem lenger2014-08-12 19:11
Antall innlegg: 11608

Dette skal tas opp på høyeste hold i så fall!
Jeg plukker herved opp hansken!

(Men, ikke ha for store forventninger om at vi skal få til noe, er dere snille...)

ljusnan2014-08-13 08:02
Antall innlegg: 175

om de bytter navn på et brett fra standard til klassisk - er det noe problem når det er like brett?

GreteSB2014-08-13 08:10
Antall innlegg: 7777

Poenget er at de er ikke like. Det klassiske brettet som brukes ser ut som en mellomting mellom vårt standardbrett og spesialbrettet.

piaf2014-08-13 10:21
Antall innlegg: 995

Fortell Scrabble at flere vil spille live hvis de har et Scrabble-brett på nett å øve seg på (hvis det er rettigheter til brettet det er snakk om)!

Mira7 - Ikke medlem lenger2014-08-13 10:29
Antall innlegg: 2459

De må da ikke "tulle" med standardbrettet!!!

JamesO - Ikke medlem lenger2014-08-13 14:19
Antall innlegg: 2649

Stor fordel å ha et brett på nett som er likt live-brettet. Dette gir flere spillere på nett.

Når man først er i gang med forvandlingsprosessen. Kan man få en engelsk ordspill-versjon ? Denne vil sikkert bli populær blant alle som ønsker å bedre sine kunnskaper i det engelske verdensspråket og dem som søker å gjøre det skarp i verdensmesterskapet i Scrabble. Og ikke minst populær blant scrabblespillere verden rundt. Imidlertid vil det nok her pga. potensiale for særlig mange deltakere være behov for datamaskiner med særlig stor kapasitet. Så er det sikkert juridiske rettighetsspørsmål inne i bildet som vanskeliggjør en slik realisering.

Cygnus2014-08-13 17:54
Antall innlegg: 44845

Jeg bruker Wordfeud når jeg vil spille på engelsk.

JamesO - Ikke medlem lenger2014-08-13 23:15
Antall innlegg: 2649

Tviler på at det er farvel til standardbrettet.

Jeg bruker svært sjelden trådløs telefoni pga. strålingsvettreglene Cygnus og jeg antar at wordfeud bare kan nås trådløst ? Eller tar jeg feil ?
(Dvs strålingsvettreglene som sikkert blir innført om noen tiår når folk skjønner farene med dagens høye strålingsnivåer fra WiFi)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?