Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 722 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| JesusLover | 2014-10-19 16:29 | |
![]() | Gi raust til årets TV-aksjon - verdens største dugnad Kjære Ordspillere. I dag er dagen for årets TV-aksjon. Det har dere sikkert fått med dere. Målet er rent vann til minimum 1 million mennesker. Jeg er med på dugnaden. Så når vi banker på så gi raust! | |
| Side Lengs | 2014-10-19 17:16 | |
![]() | Kirkens Nødhjelp har tidligere delt ut midler til å fremme konfirmasjon i Norge (300 000,-, Aftenposten 25.05.2005) Hvordan skal man være sikker på at det ikke skjer med midler fra årets innsamling? | |
| TPB - Ikke medlem lenger | 2014-10-19 17:47 | |
![]() | Så du sparer på 9 år gamle avisutklipo som du så bruker for å mistenkeliggjøre en seriøs organisasjon som akkurat idag samler inn penger for å sikre vannforsyningen til verdens fattigste? Jaja. Heldigvis gir de fleste av din overflod likevel. | |
| TPB - Ikke medlem lenger | 2014-10-19 17:48 | |
![]() | ... av SIN overflod skulle det stå ... | |
| Winston | 2014-10-19 17:56 | |
![]() | Når vi har gitt så det svir, kommer statsministeren og gir rundelig fra oss alle.. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-19 22:52 | |
![]() | Side Lengs : Er dette deg? www.rb.no/jessheim/a...64 8384.ece | |
| Nixita | 2014-10-20 00:35 | |
![]() | Ser poenget i å bli "påtvunget" noe en ikke har øverst på listen selv. Det er ikke alltid tv-aksjon og jeg er enig i hva som trenger mest støtte og hjelp. Dagens innsamling derimot, for rent vann, er etter min mening en grunnsten for å komme videre! Vannet finnes, men det koster penger for å få tak i det. | |
| Side Lengs | 2014-10-20 00:36 | |
![]() | Nei, men det er slik at hvis man samler inn penger til et bestemt formål og i etterkant gir pengene til noe annet er dette en form for underslag av givernes penger. Hvis noen samler inn penger til sultkatastrofer kan man ikke gi pengene til hjemløse katter. Sistnevnte formål ville jeg likevel foretrukket fremfor å lokke et fåtall ungdommer til å konfirmere seg. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-20 01:35 | |
![]() | Misforstå meg rett, Side Lengs. Jeg er selvfølgelig helt enig i at det ikke er bra at penger fra TV-aksjonen blir brukt til å fremme konfirmasjon eller andre ting som ikke er relevant i.f.t. innsamlingsformålet. Men, kan du nevne én innsamlingsaksjon av denne størrelsen hvor absolutt ALLE midlene har gått til det primære innsamlingsmålet? For historien viser vel dessverre at det så alt for ofte forsvinner litt både her og der underveis eller i etterkant av slike store prosjekter. Og 0,21% "svinn" (om vi kan kalle det det), det er iallefall ikke grunn nok for meg til å føle meg opprørt, så lenge 136,7 milloner kommer frem til rett sted. Og "påtvunget"? Er det virkelig så vanskelig å si nei hvis noen ringer på døra? | |
| Nixita | 2014-10-20 10:49 | |
![]() | Er ikke bare bare å si nei da, når barnet står der med bøssen og med foreldrene som kommer med støttende og oppmuntrende innspill i bakgrunnen :) | |
| TPB - Ikke medlem lenger | 2014-10-20 11:15 | |
![]() | Alternativet er at alt overføres via regjeringen, og altså betales av alle skattebetalere. Da er det ingen mulighet for reservasjon. Dessuten ville vi kanskje miste muligheten til å bli litt informert om situasjonen for dem som er mindre heldig stilt enn oss selv. | |
| Emil1960 | 2014-10-20 16:09 | |
![]() | Ga 30 kr. jeg, alt jeg hadde i cash, men alle monner drar ... flott hvis vi kan bidra til reint vann... men er d mulig ?? | |
| TPB - Ikke medlem lenger | 2014-10-20 16:48 | |
![]() | For alle oss uten cash var det bare å ringe et nummer, og dermed ga man 200 kr. | |
| ljusnan | 2014-10-28 12:24 | |
![]() | Hvorfor? Vi betaler nok skatt! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-28 12:39 | |
![]() | Det er vanskelig å argumentere mot sånt du kommer med der, Ljusnan. Faktisk så vanskelig at jeg gir opp. Gratulerer med et knusende argument. | |
| AaseB | 2014-10-28 13:06 | |
![]() | Når bare den blå-blå regjeringen har fått styre et par år til og fått skattenivået ned dit de ønsker, da vil nok flere av oss øse av vårt overskudd til folk som har ingenting, tenker jeg. For det er jo slik det fungerer, hvermannsen får jo da mer penger enn det som trengs til eget forbruk og blir automatisk generøse. Slik henger det sammen. | |
| Cygnus | 2014-10-28 13:13 | |
![]() | Ja slik er det! : ) | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2014-10-28 15:09 | |
![]() | Nei så snille vi er her i Norge ! Jeg fulgte store deler av aksjonen på TV . Og man er laget av stein hvis man ikke blir berørt av disse menneskenes kamp for å overleve . Har vi mer rett på vann enn dem ? Er vi mer verdt enn dem ? Hvis man "plager" seg selv med sånne spørsmål , så gir man så det monner ! Og har ganske god samvittighet etterpå ... "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv". | |
| KariKr | 2014-10-28 16:34 | |
![]() | Det er godt sagt! | |
| ljusnan | 2014-10-29 15:12 | |
![]() | Spørsmålet er om vi er villige til å gå ned i levestandard for at andre skal få det bedre. Å gi noen skarve kroner et par ganger i året, for å få bedre samvittighet. Betyr svært lite i den store sammenhengen. | |