Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 701 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| jonbang | 2014-12-31 00:39 | |
![]() | Litt mere "klaging" fra meg.... Nå er det rett før jeg ikke orker å spille ordspill mere. JEg har gjort dette nå i et par år, å har stort sett hatt det morsomt når jeg spiller. Jeg spiller ikke primært for å vinne som sådan, men mest for moro skyld...Jeg har syntes det har vært morsomt, å tildels litt utfordrende innimellom, hvor forskjellen mellom vinner og taper kanskje kunne være såpass som 50 poeng. Men etter at bokstavene, å poengene blelagt om syns jeg ikke så mye om dette lenger. Nå kan differansen være opptil 300 poeng, å da syns jeg ikke det er morsomt lengre, elvom de går i min favør innimellom også. Har også sagt før at det har kommet flere "ubrukelige" bokstaver. I'ene orker jeg ikke nevne engang, da de helt klart er altfor mange. Det er kanskje overkant med både J, H, å kanskje noen F'er formye? Bokstavfer som gjør det vanskeligere, på grensen til umulig innimellom å få lagt videre på andre ord. Er det kanskje antall bokstaver som er i det danske scrabble'et som også er hos oss nå? Jeg liker det iallefall ikke. Synes det va morsommere før. | |
| GreteSB | 2014-12-31 00:55 | |
![]() | Vi har fått 4 ekstra bokstaver, M, I, S og T og har nå 104 bokstaver. Jeg syns heller ikke vi trengte flere m og i, men 4 bokstaver utgjør ikke så stor forskjell. Det er brettet og fordelingen av 3 og 2x bokstavpoeng som gjør den største forskjellen, tror jeg. Tidligere hadde vi samme bokstaver og brett som originalt sctabble, det får vi dessverre ikke tilbake. Vi kan ikke fjerne alle de bokstavene vi ikke liker, da er det bedre å pugge ord med disse bokstavene. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2014-12-31 00:55 | |
![]() | Er de virkelig så stor forskjell ? Må si at jeg merker absolutt ingenting ... | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2014-12-31 00:58 | |
![]() | Da er det jo ikke store forskjellen nei . | |
| Cygnus | 2014-12-31 02:18 | |
![]() | Brettet er veldig forskjellig (standard), faktisk litt teit!!!! | |
| ljusnan | 2014-12-31 08:21 | |
![]() | Når reglene endres må vi følge de regler som gjelder! | |
| Kokodrillen | 2014-12-31 09:26 | |
![]() | Nei, når reglene endres må vi si ifra hva vi mener. Spillet lever av spillerne og hvis ikke de blir lyttet til forsvinner hele greia. Før kunne det være 200-300 spillere inne på en gang. Nå er det ofte 50 | |
| CaB | 2014-12-31 10:50 | |
![]() | Det er sant at det kunne være 200-300 spillere her før, men antallet sank ikke etter at standardbrettet og brikkefordelingen ble endret... Antallet spillere var lavere enn det allerede før det. | |
| sony | 2015-01-01 02:24 | |
![]() | Ja og hvorfor har antallet spillere blitt lavere ? Kan det være fordi det er kul umulig å spille med så uhorvelig mye f-er og i-er ? Eller fordi det for en stund tilbake ble nye regler hvor f.eks. WCer, CDer osv. plutselig ikke ble godkjent lenger? Selv de spillerne som var svært gode for en tid tilbake sliter med å holde rankingen, skulle tro at det var et tankekors for spillutviklerne, men de ønsker kanskje å bli kvitt flest mulig av spillerne og legge ned spillet ? | |
| GreteSB | 2015-01-01 06:51 | |
![]() | Den nye ordlista er da mye bedre, syns jeg. Jeg tror mange forsvant da wordfeud kom, senere også ordspillapp-en. For min del syns jeg det er slitsomt å sitte i timesvis foran pc-en, det er mer behagelig å sitte i en god stol med pad-en eller telefonen. En annen ting er at det er ikke er veldig sosialt. Jeg spiller på pc-en når jeg er alene, syns jo det er mye morsommere å spille på tid. Kanskje grunnen til at rankingen går ned er at det er færre å spille med? | |
| GreteSB | 2015-01-01 06:52 | |
![]() | Det har vært 4 f-er hele tiden, vi har fått en ekstra i, m, s og t. | |
| maliins | 2015-01-01 11:22 | |
![]() | Jeg spiller bare på appen, og synes ikke det er noe problem med hverken nytt brett eller flere bokstaver. Klart det er vanskeligere å opprettholde rankingen, når stadig flere blir bedre og bedre :) | |
| Kokodrillen | 2015-01-01 11:28 | |
![]() | Rankingen faller fordi flesteparten av spillerne har forsvunnet. | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-01-01 12:46 | |
![]() | Hvorfor skulle ratingen falle med færre spillere? Fordi det er de med høyest rating som er blitt borte? | |
| GreteSB | 2015-01-01 12:51 | |
![]() | Jeg innbiller meg at det betyr noe, men det kan godt være feil... Jeg merker også, for min del, at når jeg har spilt mye på app-en tar det tid for hodet mitt å omstille seg til panikkspill igjen. Da taper jeg selvfølgelig og får rankingtap. | |
| AaseB | 2015-01-01 13:37 | |
![]() | Jeg er også enig at den nye ordlista er bedre enn den gamle, men slet litt før jeg ble vant med den. Pr nå er det hele 15 454 app-spill i gang, det er nok mange av de gamle nettsidespillerne som deltar der. Så om det totalt er så mange færre spilte kamper på ordspill nå for tiden enn det var, er jeg usikker på. | |
| sony | 2015-01-01 16:02 | |
![]() | Tror at rankingen faller fordi at når det er færre spillere her inne, så blir det naturlig nok færre å spille mot. Du må da velge å spille mot de med veldig mye høyere ranking og sjansen for at du taper er da tilsvarende stor. Eller du velger å spille mot noen med mye lavere ranking og er du da uheldig med brikkene du får taper du så det riktig svir, for slik er jo dette spillet lagt opp. Og skulle du vinne mot noen med mye lavere ranking så tjener du jo ikke stort på det, evnt. går du i minus selv om du vinner. | |
| Kokodrillen | 2015-01-01 16:53 | |
![]() | Siden spillernes rating følger en normalfordelingskurve vil ratingen på de beste gå ned dersom folk slutter å spille. Det er det som har skjedd nå. Mange har sluttet å spille ordspill og det synes på ratingen til de beste. Ellers har vel de fleste scrabblespillerne sluttet. De er interessert i ordspill dersom poengverdier, brikkeantall og brett er det samme som i Scrabble | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-01-01 17:21 | |
![]() | Tja til det å spille mot dem med høyere rating enn en selv. Da får man desto mer poeng om man vinner, eller går på et ikke altfor stort tap. Ordspill har et stort innslag av tilfeldigheter og flaks, så det er fullt mulig å slå de antatt beste. Selv opplever jeg stort sett å få tak i spillere med en rating som ikke er så veldig avvikende fra min egen. | |
| GreteSB | 2015-01-01 17:42 | |
![]() | Kokodrillen: Det er mange scrabblespillere her fortsatt, ihvertfall de som har vært med lenge. De fleste som forsvant med det nye brettet spilte mest på app-en, tror jeg. | |